Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
2018-03-14, 09:32
  #1
Medlem
Fraktalbanans avatar
Tidigare erfarenheter: Alkohol, cannabis, MG frön, LSD, svamp och changa
Ålder: 26
Kön: Man
Vikt/längd: 76kg 178cm
Substans: 9st Hawaiian baby woodrose frön

Inledning
LSA har intresserat mig nu ett tag och jag provade att äta ca 200 morning glory frön helgen innan utan större framgång. Så det blev ett spontanköp av HBWR när jag såg att det fanns tillgängligt. Väl på fredagen låg mitt brev i inkastet och jag tog en liten lyckodans. Min setting var att jag hade låga förväntningar men var nyfiken och mådde bra denna dagen. Jag städade lägenheten och väntade in kvällen innan jag skulle inta fröna. Klockan slog 18 och jag började förbereda en liten cermoni, arbetade in palo santo i alla rum. Fröna var blötlagda och jag skalade bort luddet och så mycket yttre skal jag kunde, sa min intention och började tugga dem tills beskan försvann och svalde.

Den långa väntan
Samma stund som jag förtärt fröna satte sig katten på soffan som en staty och bara blundade. Jag gosa ner mig intill med en filt och började känna illamåendet krypa på bara nån halvtimma efter. Bodyloaden blev bara större och större och jag blev fast där mediterandes och kände kylan och illamåendet krypa på mer och mer. 2 timmar in tappade jag upp ett varmt bad för att få upp kroppstempen och gick i med lite Tycho i bakgrunden. Det var skönt att känna lite värme igen och musiken susade behagligt medans jag såg dom vita badrumsväggarna andas.

Trippen börjar
Ca 3 timmar in kliver jag ur badet, börjar känna mig riktigt berusad och tung så förflyttar mig från badet till sängen. Jag känner att jag vill spy men att det inte är dax än, mina muskler drar på obekväma sätt i hela kroppen och andningen känns tungt. När jag sluter ögonen ser jag geometriska former med som digitalt brus och störningar överallt. Hela rummet är suddigt och andas när jag öppnar ögonen och katten sitter kvar på sin position fortfarande sen jag käkade fröna. Helt plötsligt dras jag in i en dröm (kan ej minnas vad som hände i den). Tillbaka i rummet, in i nästa dröm. Går på toaletten och hukar mig en stund över holken. Inte dax att spy nu heller. Besegrad går jag tillbaka till sängen och dras in i nya drömmar. Min mun och hals känns som en öken fast jag tankat vattenflaska efter flaska

Reningen
Ca 5 timmar in nu och jag vet nu intuitivt att det är dags att spy. Jag tar fram en hink under sängen och tömmer för kung och fosterland. Allt dåligt som samlats i mig flyger ner i hinken och allt känns som en stor pust av lättnad. Katten hoppar från sin plats på soffan till sängen och jag förstår att han säger till mig hur stark jag är och berömmer mig. Hans päls är det skönaste jag någonsin kännt. Hela mitt bröst och mage bara pirrar av lyckorus och alla knutar i musklerna löses upp. Jag lägger mig ner igen, sluter ögonen och ser hela verkligheten viks ner som 2 tvådimensionellt och rullar på i yttre rymden.

Avslutning
Jag vet att jag låg och drömde fram till kl 04:54 på morgonen när jag blev väckt av katten. Fortfarande ganska groggy, somnade om på riktigt nu och vaknade igen vid 08:00. Hade bakfylla of doom och fixade en rejäl frukost. Höll på att svimma inne i köket men kom på fötterna igen kurerade mig resten av dagen och mådde bra igen vid 18:00.

Vet nu att LSA inte är att underskatta och det är en unik upplevelse, jag fick min läxa. Även fall det kan låta som en dålig upplevelse tyckte jag den var värdefull. Euforin och rensningen var väl värt illamåendet.
__________________
Senast redigerad av Fraktalbanan 2018-03-14 kl. 10:17.
Citera
2018-03-14, 09:59
  #2
Medlem
NickyPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fraktalbanan
Tidigare erfarenheter: Alkohol, cannabis, MG frön, LSD, svamp och changa
Ålder: 26
Kön: Man
Vikt/längd: 76kg 178cm
Substans: 9st Hawaiian baby woodrose frön

Inledning
LSA har intresserat mig nu ett tag och jag provade att äta ca 200 morning glory frön helgen innan utan större framgång. Så det blev ett spontanköp av HWBR när jag så att det fanns tillgängligt. Väl på fredagen låg mitt brev i inkastet och jag tog en liten lyckodans. Min setting var att jag hade låga förväntningar men var nyfiken och mådde bra denna dagen. Jag städade lägenheten och väntade in kvällen innan jag skulle inta fröna. Klockan slog 18 och jag började förbereda en liten cermoni, arbetade in palo santo i alla rum. Fröna var blötlagda och jag skalade bort luddet och så mycket yttre skal jag kunde, sa min intention och började tugga dem tills beskan försvann och svalde.

Den långa väntan
Samma stund som jag förtärt fröna satte sig katten på soffan som en staty och bara blundade. Jag gosa ner mig intill med en filt och började känna illamåendet krypa på bara nån halvtimma efter. Bodyloaden blev bara större och större och jag blev fast där mediterandes och kände kylan och illamåendet krypa på mer och mer. 2 timmar in tappade jag upp ett varmt bad för att få upp kroppstempen och gick i med lite Tycho i bakgrunden. Det var skönt att känna lite värme igen och musiken susade behagligt medans jag såg dom vita badrumsväggarna andas.

Trippen börjar
Ca 3 timmar in kliver jag ur badet, börjar känna mig riktigt berusad och tung så förflyttar mig från badet till sängen. Jag känner att jag vill spy men att det inte är dax än, mina muskler drar på obekväma sätt i hela kroppen och andningen känns tungt. När jag sluter ögonen ser jag geometriska former med som digitalt brus och störningar överallt. Hela rummet är suddigt och andas när jag öppnar ögonen och katten sitter kvar på sin position fortfarande sen jag käkade fröna. Helt plötsligt dras jag in i en dröm (kan ej minnas vad som hände i den). Tillbaka i rummet, in i nästa dröm. Går på toaletten och hukar mig en stund över holken. Inte dax att spy nu heller. Besegrad går jag tillbaka till sängen och dras in i nya drömmar. Min mun och hals känns som en öken fast jag tankat vattenflaska efter flaska

Reningen
Ca 5 timmar in nu och jag vet nu intuitivt att det är dags att spy. Jag tar fram en hink under sängen och tömmer för kung och fosterland. Allt dåligt som samlats i mig flyger ner i hinken och allt känns som en stor pust av lättnad. Katten hoppar från sin plats på soffan till sängen och jag förstår att han säger till mig hur stark jag är och berömmer mig. Hans päls är det skönaste jag någonsin kännt. Hela mitt bröst och mage bara pirrar av lyckorus och alla knutar i musklerna löses upp. Jag lägger mig ner igen, sluter ögonen och ser hela verkligheten viks ner som 2 tvådimensionellt och rullar på i yttre rymden.

Avslutning
Jag vet att jag låg och drömde fram till kl 04:54 på morgonen när jag blev väckt av katten. Fortfarande ganska groggy, somnade om på riktigt nu och vaknade igen vid 08:00. Hade bakfylla of doom och fixade en rejäl frukost. Höll på att svimma inne i köket men kom på fötterna igen kurerade mig resten av dagen och mådde bra igen vid 18:00.

Vet nu att LSA inte är att underskatta och det är en unik upplevelse, jag fick min läxa. Även fall det kan låta som en dålig upplevelse tyckte jag den var värdefull. Euforin och rensningen var väl värt illamåendet.

Känner igen mig i din lilla tripp. Käkade 5st hbw för ca 10 år sedan, förväntade mig inte så mycket av några futtiga frö.. Men jävlar va överraskad man blev! Fortfarande den mest intensiva tripp jag haft, den kändes naturlig och väldigt andlig. Inte så kemisk och påträngande som tex lsd. Kunde knipa mig själv hur hårt som helst allt jag kände va bara ett otroligt välbehag, de va väldigt skumt. Inget man gör ofta, men som en andlig tripp är de definitivt hq!
Citera
2018-03-14, 10:20
  #3
Medlem
Fraktalbanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickyP
Känner igen mig i din lilla tripp. Käkade 5st hbw för ca 10 år sedan, förväntade mig inte så mycket av några futtiga frö.. Men jävlar va överraskad man blev! Fortfarande den mest intensiva tripp jag haft, den kändes naturlig och väldigt andlig. Inte så kemisk och påträngande som tex lsd. Kunde knipa mig själv hur hårt som helst allt jag kände va bara ett otroligt välbehag, de va väldigt skumt. Inget man gör ofta, men som en andlig tripp är de definitivt hq!

Ja jäklar! Synd bara att jag själv inte upplevde en klarhet som t.ex LSD. Men euforin var väldigt häftig upplevelse! Känner också det är något man inte vill göra igen på ett tag. Funderar på om extrahering kan ge en mer "klarare" tripp.
Citera
2018-03-18, 14:00
  #4
Medlem
Jag tog 13 Hbw frön och fick kraftiga ''nivå 5'' hallicar! Men både vårt man köper dom och vad man äter innan verkar spela stor roll.
Citera
2018-03-21, 02:27
  #5
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Känner igen mig i din rapport minns att jag beställde från spicenordic när det fanns. Käkade i mig 25 - 30 st frön och fick små hallisar(inte samma som svamp, var mer mild tripp på LSA) det var väldigt mysigt vill jag minnas. Rökte en hel del spice till det också.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback