Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-23, 17:34
  #85
Medlem
jag hittade ett linkande mail i skräpposten:
Citat:
Hallå!

Som du kanske kunde gissat, var ditt konto (***.se) hackat, därför att Jag skickade dig ett mail därifrån.

Jag är medlem i en internationell hackergrupp.
Inom en period från 29 juli 2018 till 18 september 2018 smittades du av det virus vi skapat via en vuxenwebbplats som du har besökt.
Hittills har vi tillgång till dina meddelanden, sociala medier och budbärare.
Dessutom har vi sparat alla dessa data.

Vi är medvetna om dina små och stora hemligheter...ja, du har dem. Vi såg och spelade in dina aktiviteter på porrwebbplatser. Din smak är så konstig, du vet ..

Men det viktigaste är att vi ibland spelade in dig med din webbkamera, synkronisera inspelningarna med det du såg på!
Jag tror att du inte är intresserad visa den här videon till dina vänner, släktingar och din intima ...

Överför $600 till min Bitcoin Plånbok: 144CDUeBhcwoEUmA2B1cL5p5PqZrhJWCCt
Jag garanterar att efter det kommer vi radera alla dina "data": D

En timer startar när du läser detta meddelande. Du har 48 timmar att betala ovan nämnda belopp.

Dina uppgifter kommer att raderas när pengarna överförs. Om de inte är det kommer alla dina meddelanden och videoklipp automatiskt att skickas till alla dina kontakter som finns på dina enheter vid infektionstillfället.

Du bör alltid tänka på din säkerhet. Vi hoppas att det här fallet kommer att lära dig att hålla hemligheter.
Ta hand om dig själv.
Har ingen webcam så är inte för orolig. Dock så är detta mail på svenska som ni ser och det ser ut som att brevet är skickat från mitt eget konto till mig.. Hittar inget liknande när jag googlar.. Kan detta vara en utveckling? Vad tror ni?
Citera
2018-09-23, 19:06
  #86
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalsaVerde
jag hittade ett linkande mail i skräpposten:

Har ingen webcam så är inte för orolig. Dock så är detta mail på svenska som ni ser och det ser ut som att brevet är skickat från mitt eget konto till mig.. Hittar inget liknande när jag googlar.. Kan detta vara en utveckling? Vad tror ni?
Byt lösenord på din mejl till att börja med.
Citera
2018-09-23, 20:17
  #87
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalsaVerde
jag hittade ett linkande mail i skräpposten:

Har ingen webcam så är inte för orolig. Dock så är detta mail på svenska som ni ser och det ser ut som att brevet är skickat från mitt eget konto till mig.. Hittar inget liknande när jag googlar.. Kan detta vara en utveckling? Vad tror ni?
Nej det är inte på svenska, det är möjligtvis nånting som ser ut som svenska.

Att man kör orginaltexten genom google translate gör det inte till svenska, det var nån som skulle spela smart eftersom man såg nånting som slutade med .se, det är allt.

Eftersom man använt google translate försvinner ALL trovärdighet i mailet.
Citera
2018-09-23, 20:24
  #88
Medlem
25Decembers avatar
Bara slänga detta. Vi har fått en jävla massa i jobbets spamfilter.
Citera
2018-09-24, 17:41
  #89
Medlem
Min pojkvän har på två dagar fått 5 st utpressningsmail..Hade kontakt med Comhem idag för att det går inte att byta lösenord.Låst på nåt sätt...Så nu är han utan mail i 2 dagar ,det tar det för att få nytt lösenord via brev... jävla skit...

Trist att de här idioterna har fått betalt för sin utpressning..Mailet var skrivet på "bra" svenska,så jag förstår att en del höll på att skita på sig...Mailet kom ju från den egna mailadressen..Hur fan lyckas dom?
Citera
2018-09-24, 21:56
  #90
Medlem
happyjoys avatar
Jag har bytt lösenord till mailen två gånger nu (comhem)... de där jävla mailen bara fortsätter komma?! Hur fan ska jag få stopp på skiten?
Citera
2018-09-24, 22:19
  #91
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eson57
Min pojkvän har på två dagar fått 5 st utpressningsmail..Hade kontakt med Comhem idag för att det går inte att byta lösenord.Låst på nåt sätt...Så nu är han utan mail i 2 dagar ,det tar det för att få nytt lösenord via brev... jävla skit...

Trist att de här idioterna har fått betalt för sin utpressning..Mailet var skrivet på "bra" svenska,så jag förstår att en del höll på att skita på sig...Mailet kom ju från den egna mailadressen..Hur fan lyckas dom?
Det ser bara ut som att mailet kommer från den egna e-post adressen. Det är lätt att "förfalska". Titta på hela brevhuvudet i mailet för mer info.
Citera
2018-09-25, 12:24
  #92
Medlem
3 av ip;na som skickar skiten:

197.20.153.249

79.41.11.222

95.90.246.167
Citera
2018-09-25, 16:32
  #93
Medlem
"Polisen: "Finns ingen sanning i utpressningsmejlen""
https://www.sweclockers.com/nyhet/26...essningsmejlen
Citera
2018-09-26, 20:23
  #94
Medlem
Har också fått ett exakt likadant mail. Är en gammal tant och oroar mig mer för politiskt inkorrekt uthängning än porrsurf som jag inte vet vad det är. Men för några år sedan började det komma upp ryska bokstäver och ikoner på PC:n. Jobbade, och bodde, på ett sjukhus som haft dataintrång.
För ett par månader sen råkade jag upptäcka att e-postkontot var kapat.(Telia stängde först ner det och skickade sedan mail att det var stängt....😱. Klyftigt.) Ändrade iaf lösenord och nu har jag fått veta att: ” Betala in 700 euro, annars blir det andra bullar”.
I skrivande stund är jag mer bekymrad över att färjan gungar på min Skottlandsresa...men borde inte ha öppnat junkmailet och blivit förb-d.
Citera
2018-09-26, 21:17
  #95
Medlem
volvo 240s avatar
Budbärare... Känns ju som ett seriöst brev när svenskan är så usel.
Citera
2018-09-28, 12:08
  #96
Moderator
Protons avatar
Aftonbladet uppmärksammade detta fenomen tidigare i veckan med.

Hur mycket mer uppenbar bluff kan det bli?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback