Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-14, 09:14
  #13
Medlem
https://www.ikea.com/se/sv/catalog/c...extiles/10701/
Citera
2018-03-14, 11:08
  #14
Medlem
Waikato95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tZx-73Rq
Låter som persiennerna är för breda för att rotera? Öppna upp mellan rutorna tillfälligt, rotera, och återförslut? Eller så har du en slapp/lös tråd någonstans.
Jag borde ha nämnt att persiennerna inte sitter mellan fönsterrutorna. De sitter 'före' fönstret.

Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
Hyresvärden fixar det säkert - men du får betala för det. Har du annars hört talas om gardiner? En ganska så bra uppfinning faktiskt.
Då måste jag skaffa mörkläggningsgardiner. Det är ju jättetrist att ha såna uppsatta över sitt enda fönster.
Citera
2018-03-14, 11:19
  #15
Avstängd
F.Hansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waikato95
God kväll!

Jag bor i ett studentrum och har ett stort fönster med en persienn. Det finns dock ett litet problem: även fast jag 'skruvar' persiennen så mycket det bara går åt det ena eller det andra hållet kan man klart och tydligt se rakt in i rummet från utsidan, när det är mörkt ute. Känns som att jag inte har ett uns privatliv! Finns det något sätt att fixa persiennen eller måste jag ringa hyresvärden och kräva en ny?

Ja det är nog enkelt fixat av hyresvärden och de är väll intresserad av att ha fungerande lägenheter.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback