Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-13, 21:50
  #1
Medlem
Jibezs avatar
Träffade en tjej i slutet av förra året, vi började dejta och har umgåtts hyfsat mycket. Gjorde en del saker ihop, laga mat, sov hos varann, gjorde aktiviteter, tog promenader osv. Problemet var att jag träffade en annan också under tiden som jag dejtat ungefär 6 månader innan denna, en person jag hade känslor för och inte riktigt kunde släppa, vi höll dock på glida isär varann lite grann så jag tänkte att jag kunde ge denna tjej en chans.

Denna tjej märkte väl att jag mer var ute efter att bara hänga, jag sa även åt henne att vi skulle ta det lugnt. Så en kväll ville hon prata, hon tyckte jag behandla henne lite mer som en "kompis" och var hård mot henne? Vilket jag inte riktigt förstod. Så hon tyckte vi bara skulle vara kompisar.

Jag sa att det var okej, och var tydlig med att fråga henne om hon verkligen tyckte det var okej att vi bara var vänner. Vill verkligen att hon skulle mena det också, så det inte bara var något hon sa.

Så vi hade väl paus på 4-5 veckor efter det. Så jag antog nu att vi bara var kompisar. Jag har alltid haft svårt att skaffa tjejkompisar, det har oftast blivit mer och sen bara tagit slut.

Problemet är dock att vi är tillbaka till samma grej igen, hittar på saker ihop, lagar mat, myser och hon har sovit över hos mig i samma säng. Jag vet inte, skulle inte vi bara vara kompisar? Gör kompisar sånt här? Eller vill hon något mer nu igen? Jag har dock ingenting emot det då hon är riktigt nice.

Men jag blir lite förvirrad. Har inte velat ta upp det heller ännu, vill inte förstöra något. Som vissa sett tidigare har jag haft problem med en annan tjej ungefär samtidigt. Har svårt att ge denna tjej chansen då tankarna finns kvar hos den förra.

Vad tänker ni om detta? Kanske värt att fortsätta umgås, så kanske känslorna från den förra släpper? För jag gillar verkligen att umgås med denna också. Tycker dock det verkar lite konstigt, för uppenbarligen är vi inte bara kompisar nu?
Citera
2018-03-13, 22:04
  #2
Medlem
Nästa gång kanske du kör upp ett stånd i ryggen/rumpan o frågar om hon vill kela, slipper du sitta o fråga på fb
Citera
2018-03-13, 22:10
  #3
Medlem
Jibezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tardsowhat
Nästa gång kanske du kör upp ett stånd i ryggen/rumpan o frågar om hon vill kela, slipper du sitta o fråga på fb

Haha. Men lite kul och höra från andra, kanske om någon varit med om liknande. Har väl mina aningar att hon vill något mer nu, igen... verkar ha ändrat sig.
Citera
2018-03-13, 22:12
  #4
Medlem
Jag har haft killkompisar jag varit så nära med och ändå enbart varit vän med.. vi tjejer är ju ofta så med varandra så det ligger nog nära till hands att vara så även med killkompisar..

Eller så är hon helt enkelt intresserad..
Citera
2018-03-13, 22:15
  #5
Medlem
Jibezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blixtochdunder
Jag har haft killkompisar jag varit så nära med och ändå enbart varit vän med.. vi tjejer är ju ofta så med varandra så det ligger nog nära till hands att vara så även med killkompisar..

Eller så är hon helt enkelt intresserad..

Okej intressant, så du har delat säng och hållit om en killkompis? Jag har aldrig varit med om detta därför jag är lite fundersam. Brukar alltid vara något mer när jag är med en tjej. Skulle dock uppskatta att ha "riktiga" tjejkompisar.
Citera
2018-03-13, 22:16
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tardsowhat
Nästa gång kanske du kör upp ett stånd i ryggen/rumpan o frågar om hon vill kela, slipper du sitta o fråga på fb

Hur många trådar på FB har vi redan om ombytliga kvinnor?

Finns läget. Kryssa det. Håll inte på och fråga FB om det.
Citera
2018-03-13, 22:33
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jibez
Okej intressant, så du har delat säng och hållit om en killkompis? Jag har aldrig varit med om detta därför jag är lite fundersam. Brukar alltid vara något mer när jag är med en tjej. Skulle dock uppskatta att ha "riktiga" tjejkompisar.

MÅNGA gånger Inget sexuellt alls, bara kramas och mysa. Hade tex en killkompis när jag var 19, vi sov alltid i samma säng (90 cm) istället för att den ena sov på överslafen. Låg verkligen och skedade. Senare visade det sig tyvärr att han var intresserad av mig, men för mig var det alltså enbart kompismys.

Men många gånger har det givetvis kramats och mysts med någon man vill vara mer än vän med också..
Citera
2018-03-13, 22:44
  #8
Medlem
Jibezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blixtochdunder
MÅNGA gånger Inget sexuellt alls, bara kramas och mysa. Hade tex en killkompis när jag var 19, vi sov alltid i samma säng (90 cm) istället för att den ena sov på överslafen. Låg verkligen och skedade. Senare visade det sig tyvärr att han var intresserad av mig, men för mig var det alltså enbart kompismys.

Men många gånger har det givetvis kramats och mysts med någon man vill vara mer än vän med också..

Okej men är det inte så då att det är alltid en som vill något mer? Jag har självklart också bara legat och myst med tjejer för att det verkligen är mysigt. Men då har man nån gång ändå haft sex eller haft något mer med dessa. Har inte jag tagit initiativ så har dom det tillslut.
Citera
2018-03-13, 22:46
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jibez
Träffade en tjej i slutet av förra året, vi började dejta och har umgåtts hyfsat mycket. Gjorde en del saker ihop, laga mat, sov hos varann, gjorde aktiviteter, tog promenader osv.
Har ni haft eller har sex, det är den springande punkten?
Citera
2018-03-13, 23:01
  #10
Medlem
Jibezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Har ni haft eller har sex, det är den springande punkten?

Ja vi har haft sex flera gånger. Sen hade vi ett break på 4-5 veckor och träffades inte, efter att hon sagt att vi skulle bara vara kompisar. Och nu har vi börjat hänga igen, inget sex än dock!
Citera
2018-03-13, 23:04
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blixtochdunder
MÅNGA gånger Inget sexuellt alls, bara kramas och mysa. Hade tex en killkompis när jag var 19, vi sov alltid i samma säng (90 cm) istället för att den ena sov på överslafen. Låg verkligen och skedade. Senare visade det sig tyvärr att han var intresserad av mig, men för mig var det alltså enbart kompismys.

Men många gånger har det givetvis kramats och mysts med någon man vill vara mer än vän med också..

Låter sjukt att ligga och mysa med kompisar om man är över 7 år. Förmodligen vill alltid minst den ena parten mer. Inte direkt så att jag ligger och myser med mina manliga vänner. Gör ni kvinnor så med era kvinnliga vänner?
Citera
2018-03-13, 23:09
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jibez
Ja vi har haft sex flera gånger. Sen hade vi ett break på 4-5 veckor och träffades inte, efter att hon sagt att vi skulle bara vara kompisar. Och nu har vi börjat hänga igen, inget sex än dock!
Då har ni redan passerat att bara vara vänner. Varför inte bara fråga henne vad hon vill och så ta det därifrån.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback