Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-13, 21:17
  #1
Medlem
ProosedontObungos avatar
Var 14 år när jag "knarkade" för första gången, debuten blev 100 ug LSD. Satan va sjukt det kändes, hade aldrig kunnat föreställa mig att det fanns så mycket mer att uppleva av sitt egna medvetande.

Aja, de få personer som fick veta om mitt drogbruk sa ganska snabbt "Varför tar du LSD, är du hippie eller?" och "Vafan ta inte syra, ta [insert substance here], det är mycket bättre"... osv osv

Jag har provat marijuana, svamp, LSD, ayahuasca (i piller, kallas ofta för "pharmahuasca"), alkohol, MDMA, väldigt rent amfetamin, morfin (skada) och alprazolam.

Jag kan med säkerhet säga att ayahuascan är den mest badass och coolaste drog min stackars hjärna någonsin kommit i kontakt med. Svamp och syra kommer på en delad andraplats.

Iaf, Jag vågade inte ta mer hallucinogener. Var väldigt svag och hade (har fortfarande) extrem social ångest. Hade 2/3 polare på den tiden, och dem ville jag inte förlora. Det är först nu de senaste halvåret jag vågat ta det igen nu när Grundskolan o gymnasiet är klart.

Aja, Varför är många så emot hallucinogener? I synnerhet LSD. Antar att det har med hippies att göra.

Någon som har någon annan teori till varför många är emot det? Eller är det bara jag som upplever att folk är emot det?
Citera
2018-03-13, 21:20
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProosedontObungo
"Varför tar du LSD, är du hippie eller?" och "Vafan ta inte syra, ta [insert substance here], det är mycket bättre"... osv osv
Jag har aldrig hört någon säga någonting liknande.

Det låter i alla all inte som någon jag vill umgås med
Citera
2018-03-13, 21:28
  #3
Medlem
Jofs avatar
Mind expanding drugs.
Det är vad det är.
Alla vill inte ha mind expansion.
Och alla klarar inte av mindexpansion.
That´s why.
Citera
2018-03-13, 22:04
  #4
Medlem
kattvalps avatar
Håller med föregående talare.

Folk är rädda för det okända 😁 Man märker fort på en människa om de skulle uppskatta en sådan resa. De flesta skakar på huvudet och tror att man vill fly "verkligheten". Våran egen modell av verkligheten är bara ännu en hallucination som hjärnan skapar efter filtrering.
De som skakar på huvudet är ofta de som i blindo följer allt efter samhällets modell utan att ifrågasätta och undra, för att det är "enklare" att leva då.
Det är så fruktansvärt svårt för en människa att sätta ord på en trip, då det är en sorts språklös kommunikation. (det första vi gör efter en trip är ofta att försöka sätta ord på det) Så jag förstår verkligen hur långt bort från den verklighet vi vanligtvis upplever, det verkar vara, för folk som aldrig haft en psykedelisk upplevelse.

Mer svamp åt folket, mer mystik åt folket! Våga avkoda verkligheten 🍄
__________________
Senast redigerad av kattvalp 2018-03-13 kl. 22:32.
Citera
2018-03-13, 23:53
  #5
Medlem
Aldrig hört nått liknande? En gissning dock på att folk, som jag är rädda att få en traumatisk upplevelse, något man inte riskerar med typ opiater/benso
Citera
2018-03-14, 10:58
  #6
Medlem
rebekks avatar
Om det är det svenska samhället du grundar detta på är det p.g.a. den skeva drogpolitik vi haft/har som totalt hjärntvättat folket. Ingen vet faktiskt vad de snackar om, alla har bara "hört".

Sen just LSD är ju sanningen, sanningen om dig själv och den värld du lever i, eller du skapat beroende på hur man ser på det. Sanningen vill inte de styrande att folket ska komma på, plus att som någon ovanför mig nämnt så klarar inte alla människor inte med sig själva. De väljer hellre att lägga locket på istället för att gräva i sina egna huvuden och utforska.
Citera
2018-03-14, 12:54
  #7
Medlem
Ptja, kan vara för att folk som håller på med hallucinogener ofta är jobbiga.
Citera
2018-03-14, 13:12
  #8
Medlem
darkomcfaces avatar
Frågeställning: Vad har folk mot hallucinogener?

Svar: "Folk" har ingenting mot hallucinogener. Det är du med din extremt lilla bekantskapkrets där det "är" så .

mvh
Citera
2018-03-14, 14:55
  #9
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattvalp
Håller med föregående talare.

Folk är rädda för det okända 😁 Man märker fort på en människa om de skulle uppskatta en sådan resa. De flesta skakar på huvudet och tror att man vill fly "verkligheten". Våran egen modell av verkligheten är bara ännu en hallucination som hjärnan skapar efter filtrering.
De som skakar på huvudet är ofta de som i blindo följer allt efter samhällets modell utan att ifrågasätta och undra, för att det är "enklare" att leva då.
Det är så fruktansvärt svårt för en människa att sätta ord på en trip, då det är en sorts språklös kommunikation. (det första vi gör efter en trip är ofta att försöka sätta ord på det) Så jag förstår verkligen hur långt bort från den verklighet vi vanligtvis upplever, det verkar vara, för folk som aldrig haft en psykedelisk upplevelse.

Mer svamp åt folket, mer mystik åt folket! Våga avkoda verkligheten 🍄

Varför finns det ingen gilla-knapp på Flashback? Bra skrivit kamrat, håller helt med dig!

Tycker ärligt talat lite synd om folk som aldrig får uppleva alternativa verkligheter och det fantastiska det kan innebära.
Citera
2018-03-14, 17:10
  #10
Medlem
ProosedontObungos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattvalp
Våran egen modell av verkligheten är bara ännu en hallucination som hjärnan skapar efter filtrering.

Kom ihåg när jag fick den insikten, jävlar vad man njöt av livet efteråt.
Citera
2018-03-14, 17:37
  #11
Medlem
kattvalps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Varför finns det ingen gilla-knapp på Flashback? Bra skrivit kamrat, håller helt med dig!

Tycker ärligt talat lite synd om folk som aldrig får uppleva alternativa verkligheter och det fantastiska det kan innebära.

Kul att vi delar åsikt 😁 eller ska vi kalla det insikt?! Haha

Det gör jag också! Är så jävla spänd på all forskning som t.ex MAPS gör nu. Skulle vara så sjukt skönt att ta bort stigmat runt psykedeliska substanser.
Det forskas ju febrilt på både Psilocybin, Ketamin och mdma.

För att det ska fungera så tror jag att "the psychedelic culture" måste lugna ner sig lite. Man måste inte ha långa dreads, lyssna på speciell musik och gå runt i sandaler för att ha otroligt stor nytta av psykadelier. Jag tror det är många som skräms av just det, de känner inte att de "tillhör skaran" om du förstår vad jag menar.
Jag har absolut inte något emot psykedelisk kultur, jag är snarare en del av den. Men för att integrera substanserna i terapi osv, så kanske man får tona ner den stilen utåt.
Mina reflektioner, och det är fritt fram att kritisera & kommentera 😁
__________________
Senast redigerad av kattvalp 2018-03-14 kl. 17:45.
Citera
2018-03-14, 17:40
  #12
Medlem
kattvalps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProosedontObungo
Kom ihåg när jag fick den insikten, jävlar vad man njöt av livet efteråt.

Ja den är riktigt fet! Rent mekaniskt är det ju faktiskt så våran hjärna fungerar.
Intryck kopplas mot minnen och upplevelser för att sedan leverera en version av verkligheten 🍄 (betydligt med komplext än så, men i stora drag)
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback