Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-13, 12:28
  #1
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-hot-mot-valet
Citat:
Sverige är inte tillräckligt skyddat mot påverkanskampanjer från utlandet.

Myndigheten för samhällsskydd och beredskap, MSB, vill därför få tillgång till – och styra – den signalspaning som bedrivs av Försvarets radioanstalt.

MSB arbetar sedan 2016 med att skydda Sverige från desinformations- och påverkanskampanjer inför valet 2018.


Så nu vill den välkända och korrupta Dan Eliasson ha tillgång till FRAs övervakningssystem för att stoppa oliktänkande inför valet.
Samtidigt som propagandamedia och politiker drevar mot söktjänster och socialmedia för att censurera internet.

1984.
2018.

Diskutera MSBs förfrågan om att få tillgång till och styra FRAs signalspaning.
Citera
2018-03-13, 12:43
  #2
Medlem
mmais avatar
Staten drar åt snaran och det sovande folket fattar ingenting.
Citera
2018-03-13, 12:46
  #3
Medlem
MeanMEs avatar
Det kan han ju bara glömma.

Man sätter inte en av Sveriges genom tiderna mest misslyckade myndighetschefer på att styra en av de vitalaste delarna av det svenska spionaget och kontraspionaget.

SÅ JÄVLA INKOMPETENTA KAN BARA INTE SOSSARNA VARA.

Man är nästan där då man inte sparkade denna idiot åt helvete efter ett misslyckande till med polisen.
Men ger de MSB en samling jävla idioter och oduglingar det operativa ansvaret för FRA..........
Aldrig i helvete det får ske.

Då hoppas jag oppositionen reser ett misstroendevotum mot regeringen.
Citera
2018-03-13, 13:17
  #4
Medlem
BubbasBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linenc
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-hot-mot-valet



Så nu vill den välkända och korrupta Dan Eliasson ha tillgång till FRAs övervakningssystem för att stoppa oliktänkande inför valet.
Samtidigt som propagandamedia och politiker drevar mot söktjänster och socialmedia för att censurera internet.

1984.
2018.

Diskutera MSBs förfrågan om att få tillgång till och styra FRAs signalspaning.

Skulle bli mycket förvånad då MSB är en del av civilförsvaret och FRA tillhör den militära delen.

Det är dock skrämmande om dannemannen inbillar sig att det är möjligt att få den kontrollen. Den där mannen är så östtysk att man blir rädd. Fattar han inte att det här riskerar ytterligare polarisering.

Snart är jag beredd att betta på att NMR kliver över 4% spärren. Inte än, men det närmar sig.


/BubbasBoy
Citera
2018-03-13, 13:41
  #5
Medlem
Gabriel2017s avatar
Om det hela stämmer, så tror jag han gör bara det som han har blivit tillsagd om. Regeringen gav honom jobbet, en pålitlig politruk, han lyder bara order. Han bör åka till Kina, där gör Al jobbet med att förfölja och censurera Internet åt regimen. I Kina kan S, lära sig mycket.
https://www.nyteknik.se/digitaliseri...ligens-6903516
Citera
2018-03-13, 14:24
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Det kan han ju bara glömma.

Man sätter inte en av Sveriges genom tiderna mest misslyckade myndighetschefer på att styra en av de vitalaste delarna av det svenska spionaget och kontraspionaget.

SÅ JÄVLA INKOMPETENTA KAN BARA INTE SOSSARNA VARA.

Man är nästan där då man inte sparkade denna idiot åt helvete efter ett misslyckande till med polisen.
Men ger de MSB en samling jävla idioter och oduglingar det operativa ansvaret för FRA..........
Aldrig i helvete det får ske.

Då hoppas jag oppositionen reser ett misstroendevotum mot regeringen.

Han förstörde väl både migrationsverket och försäkringskassan innan han fick jobbet som rikspolischef. Reden då han utnämndes till rpc var det väl många som undrade om han hade något på regeringen eller hur han kunde få det jobbet. Nu till MSB. Hur är de möjligt om han vore som vem som helst av oss att han kan sparkas genom dessa organisationer?

Jag har hört moderata politiker på allvar undra om denne har information om tex regeringen och utpressar dem. Nu vill han ha FRA. Inget förvånar längre samtidigt sitter man mållös nästan varje dag. Hur kan vansinnet få fortsätta? Varför rycker ingen i nödbromsen?


Citat:
Ursprungligen postat av BubbasBoy
Skulle bli mycket förvånad då MSB är en del av civilförsvaret och FRA tillhör den militära delen.

Det är dock skrämmande om dannemannen inbillar sig att det är möjligt att få den kontrollen. Den där mannen är så östtysk att man blir rädd. Fattar han inte att det här riskerar ytterligare polarisering.

Snart är jag beredd att betta på att NMR kliver över 4% spärren. Inte än, men det närmar sig.

/BubbasBoy

Kanske är Dan Eliasson jude, precis som hans namne Jan Eliasson. Det skulle förklara väldigt mycket.
(FB) Dan Eliasson - avgången rikspolischef (31/1 2018) (Sammanf/Mod)


Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel2017
Om det hela stämmer, så tror jag han gör bara det som han har blivit tillsagd om. Regeringen gav honom jobbet, en pålitlig politruk, han lyder bara order. Han bör åka till Kina, där gör Al jobbet med att förfölja och censurera Internet åt regimen. I Kina kan S, lära sig mycket.
https://www.nyteknik.se/digitaliseri...ligens-6903516

Alldeles säkert. Men hans uppdragsgivare är knappast regeringen utan några andra...
Citera
2018-03-13, 14:48
  #7
Medlem
Dan Eliasson börjar starkt som chef på MSB och vill förstöra FRA genom sina nya idéer.

Hoppas bara att FRA inte kommer att tillåta detta eller vem som har mandatet att besluta sånt.
Citera
2018-03-15, 13:43
  #8
Medlem
Sqeptisks avatar
Lätt å bli konspiratorisk här

Var inte oduglingen någon slags chef på SÄPO innan han blev tillsatt (tillsatte sig själv medelst utpressning med hjälp av info tillskansad från tiden på SÄPO?) som chef för Polisen?
Verkade till synes fullkomligt omöjlig att avsätta trots upprepade flagranta misstag (återigen på grund av utpressning?) i tjänsteutövningen.

Sedan chef för MSB och pockar där på att använda FRA:s resurser för "sin myndighets räkning".

Jobbar han i egen sak, eller är han styrd av någon annan? Hursomhelst bör han granskas hårt, verkar ha ambitionen att bli en riktigt farlig typ, den där
Citera
2018-06-05, 06:54
  #9
Medlem
-EE-s avatar
Tanken kanske är god.... men problemet är att MSB spelar i korpserien och FRA spelar i elitserien. FRA är världsledande inom vissa områden och har historiskt sett haft en mycket god förmåga till hög informationssäkerhet utan svårare läckor. De som arbetar på FRA är ofta ledande inom sitt kompetensområde. Detsamma kan inte sägas om MSB.

Det kommer att börja läcka som ett såll om MSB får tillträde.
Citera
2018-06-07, 20:19
  #10
Medlem
Bergatroll1s avatar
En av de värsta konspiratörerna i Sverige och Judeättling kan jag sätta en slant på.
Citera
2018-06-08, 08:50
  #11
Medlem
Agent.Smiths avatar
Klart grabben ska ha tillgång till FRA:s massövervakningssystem. Ge honom det han behöver, han är duktig.
Citera
2018-06-08, 08:59
  #12
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Dan Eliasson börjar starkt som chef på MSB och vill förstöra FRA genom sina nya idéer.

Hoppas bara att FRA inte kommer att tillåta detta eller vem som har mandatet att besluta sånt.

Det är ju regering och riksdag som bestämmer om detta. När FRA skulle införas så VARNADE de som insåg faran i en sådan lag för just detta. Och jag har i snart 30 år sett hur en fjäder bli en höna och hur folk dumdristigt går med på alla typer av övervakning utan att blinka. Folk inser inte att de bygger sitt eget fängelse och att de själva bidrar till sin egen fångenskap.

Jag mins då man införde personnumren. Då gick man från myndigheternas håll ut med att man ALDRIG NÅGONSIN skulle lämna ut sina fyra sista siffror i personnumret annat än på en direkt fråga från någon myndighet. Detta för att värna om individens personliga integritet.

Lämnar ni ut era personnummer ? till andra än myndigheterna ?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback