Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-21, 09:29
  #265
Medlem
Kan inte ni två starta en ny tråd som bara handlar om er två: "Mextreme" och "Nulb"..
Citera
2018-03-22, 23:17
  #266
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
1: Du skojar??? Du fattar fortfarande inte: Tydligen räcker inte de normala rekvisiten för hmf då de gängse med råge är uppfyllda i Norrköpingsfallet. Vad är det du inte förstår? Hur långt gången autism har du? Min invändning är sarkastisk. Vilka rekvisit behövs för att döma för hmf mot en svensk? Googla "retorisk fråga" och "sarkasm" din autistiska gen.Z flinga

2. Ja, det är ju det jag säger. Spridningsrekvisitet var med råge uppfyllt. Det rätten friar mot är inte spridningen utan "inlägget uppnår inte kravet för missaktning". Min invändning är då: går det verkligen att missakta en folkgrupp mer än: "Alla svenskar är skadedjur som borde utrotas" . Hur skall missaktnngsrekvisitet kunna uppfyllas? (Varning denna fråga är retorisk, googla)

Det går inte att uppfylla rekvisiten med de gängse för att kunna döma för hmf mot svenskar, trots att rätten säger att man kan döma varpå på det givet måste finnas andra rekvisit, vilka jag frågar efter.

Nu kommer du att fråga :"Vilka rekvisit" eftersom du är en idiot.

1. Svårt att uppfatta dina frågor som retoriska och ironiska då du de facto diskuterar de vidare. Menmen, vill du att det ska vara din förklaring så kan vi släppa det här. Är i ärlighetens namn ganska trött på den här icke-diskussionen.
Bara ett förtydligande för senare läsare: Samma rekvisit gäller oavsett vilken folkgrupp det gäller, däremot tolkas rekvisitet "missaktning" betydligt snävare när det gäller majoritetsbefolkningen då dessa inte har samma behov av skydd.

2. Varför pratar du ens om spridningsrekvisitet då?
Vi kan ju lika gärna diskutera huruvida meddelanderekvisitet var uppfyllt? Fullständigt irrelevant.
Citera
2018-03-22, 23:18
  #267
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Kan inte ni två starta en ny tråd som bara handlar om er två: "Mextreme" och "Nulb"..

Håller med.

Just av den anledningen jag motsätter mig trådar rörande varenda fall av HMF.
Leder bara till samma trötta icke-diskussion.
Citera
2023-08-18, 20:04
  #268
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Enligt denna artikel dömdes en 79-åring i Helsingborg för HMF efter att ha klottrat "Fuck Allah" och "Fuck Islam" https://www.hd.se/2018-03-09/79-arin...-och-busskurer

Stämmer det har hets mot folkgrupplagen tänjts ut så pass att vi numera blasfemilagar gällande islam och vi tangerar sharialagstiftning.

Någon som vet mer om fallet?
Domen är fullständigt felaktig. Det här var hädelse och det är inget brott. Domarna kunde inte sitt jobb. Fullständigt oacceptabel dom. Har forskat mer om domen. Han hade skrivit arabsvin och ut med packet också så det var väl det han dömdes för , inte fuck islam. Dock tveksam dom eftersom yttrandefrihet måste också gälla rätten att uttala hårdare uttryck om det är enstaka hårdare uttryck som i det här fallet
__________________
Senast redigerad av BMH 2023-08-18 kl. 20:16.
Citera
2023-08-19, 08:53
  #269
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMH
Domen är fullständigt felaktig. Det här var hädelse och det är inget brott. Domarna kunde inte sitt jobb. Fullständigt oacceptabel dom. Har forskat mer om domen. Han hade skrivit arabsvin och ut med packet också så det var väl det han dömdes för , inte fuck islam. Dock tveksam dom eftersom yttrandefrihet måste också gälla rätten att uttala hårdare uttryck om det är enstaka hårdare uttryck som i det här fallet

Han va väl lika förbannad som mer än halva Sveriges befolkning är och utryckte det i text istället, se bara nu hur det blivit, Säpo höjer hotbilden och det är just pga det han skrev och gjorde utryck för, vi måste trippa på tå för att inte dessa radikala religioner ska känna sig kränkta, pack!!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback