Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-12, 22:46
  #1
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Ungefär nu kommer inkompetenta kommunpolitiker inse att Regeringens (och ja, ni som vill skrika åt någon färg, er färg var också med på skiten) "hjälpprogram" att upphöra till kommuner som tog emot många immigranter. Där kommer också deras budget att krackelera. Det statliga, populistiska stödet upphör och nu vaknar kommunpolitiker upp till verkligheten, som inte är särskilt vacker.

Det är rätt ironiskt att SD kallades populister för att de varnade om detta och jag kommer aldrig rösta på asen, så tro inte jag tar deras favör. De sa trots allt inte ett skit för att förvarna om något annat än massimmigration, så det är inte som att de stollarna har särskilt fler rätt än de andra stollarna. Det är dock lite ironiskt att man tar emot en massa invandrare, bara för att sätta alla dessa invandrare i ett helvetiskt limbo, som kommer sluta i... kaos.

Jag vara väntar på alarmerande tidningsartiklar från Sveriges alla hörn hur lärare kommer sparkas till höger och vänster, trots att det är lärarbrist. Äldreboenden stängs ner, trots att den åldrande befolkningen växer. Vad spelar det för roll vilken arbetsbrist man har i kommuner och landsting, om man inte har råd att anställa dem?

Resurser rinner uppåt, skit rinner nedåt. Nu börjar den verkliga avvecklingen av det svenska samhället, frivilligt orkestrerad av såväl höger som vänster, som gapar om desillusionerad skit. När samhället ligger i botten, köpts det upp av det ekonomiska, ack så fina globalistiska systemet och gör Sverige till ännu en fin resurs att inlemma i systemet, med sina skogar, sinande malm, arbetskraft, rädsla och lidande.

Lyckligtvis tror jag inte vi hinner uppleva att Sverige är ett fattigt och bedrövat marknadsdistrikt i det globala marknadskonglomeratet. Jag tror det kommer gå åt helvete innan det händer till fullo. Om man nu kan kalla det för lycka.

Och dagens "vänster" är ingen vänster. De är hjärntvättade, auktoritära liberaler, som är helt överens med de som kallar sig liberaler i de sisådär 10 främsta frågorna. De är hjärntvättade idioter.
__________________
Senast redigerad av Ubbe Cykelkedja 2018-03-12 kl. 22:52.
Citera
2018-03-12, 22:51
  #2
Medlem
frasselitos avatar
Finns det siffror?
Citera
2018-03-12, 22:52
  #3
Medlem
Vi har varit naiva!
Citera
2018-03-12, 22:54
  #4
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
Finns det siffror?
Vänta och se. Det har börjat i min hemkommun, det har börjat i fler kommuner. Tror du någon tänkt presentera siffror om det fundamentala misslyckandet och den sanslösa kris Sveriges kommuner befinner sig i, i en högkonjuktur?

Det här kommer slå 90-talskrisen med hästlängder. Siffrorna = Statens populistiska mottagningsbistånd till kommuner har upphört. Kolla upp hur det går för de fantastiska mottagningskommunernas budget och deras skola om ni vill gräva. Det kommer skäras ned som en kniv i de kommunala skolorna, det är där det börjar, ja, förutom alla nedlagda äldreboenden då, men där kan de inte skära längre om man inte ska dumpa gamlingar på gatan.
__________________
Senast redigerad av Ubbe Cykelkedja 2018-03-12 kl. 23:09.
Citera
2018-03-12, 22:59
  #5
Medlem
NovaOculuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubbe Cykelkedja
Ungefär nu kommer inkompetenta kommunpolitiker inse att Regeringens (och ja, ni som vill skrika åt någon färg, er färg var också med på skiten) "hjälpprogram" att upphöra till kommuner som tog emot många immigranter. Där kommer också deras budget att krackelera. Det statliga, populistiska stödet upphör och nu vaknar kommunpolitiker upp till verkligheten, som inte är särskilt vacker.

Det är rätt ironiskt att SD kallades populister för att de varnade om detta och jag kommer aldrig rösta på asen, så tro inte jag tar deras favör. De sa trots allt inte ett skit för att förvarna om något annat än massimmigration, så det är inte som att de stollarna har särskilt fler rätt än de andra stollarna. Det är dock lite ironiskt att man tar emot en massa invandrare, bara för att sätta alla dessa invandrare i ett helvetiskt limbo, som kommer sluta i... kaos.

Jag vara väntar på alarmerande tidningsartiklar från Sveriges alla hörn hur lärare kommer sparkas till höger och vänster, trots att det är lärarbrist. Äldreboenden stängs ner, trots att den åldrande befolkningen växer. Vad spelar det för roll vilken arbetsbrist man har i kommuner och landsting, om man inte har råd att anställa dem?

Resurser rinner uppåt, skit rinner nedåt. Nu börjar den verkliga avvecklingen av det svenska samhället, frivilligt orkestrerad av såväl höger som vänster, som gapar om desillusionerad skit. När samhället ligger i botten, köpts det upp av det ekonomiska, ack så fina globalistiska systemet och gör Sverige till ännu en fin resurs att inlemma i systemet, med sina skogar, sinande malm, arbetskraft, rädsla och lidande.

Lyckligtvis tror jag inte vi hinner uppleva att Sverige är ett fattigt och bedrövat marknadsdistrikt i det globala marknadskonglomeratet. Jag tror det kommer gå åt helvete innan det händer till fullo. Om man nu kan kalla det för lycka.

Och dagens "vänster" är ingen vänster. De är hjärntvättade, auktoritära liberaler, som är helt överens med de som kallar sig liberaler i de sisådär 10 främsta frågorna. De är hjärntvättade idioter.
Briljant analys! Vad är svaret på problemet? Känns som att SD bara är ännu en gam som sliter köttstycken från samhällets kropp. Om än något brunare än vänsterhögern.

Är det dags för revolution? Jag tror de flesta är bekväma nog för att inte agera. Vem skulle leda pöbeln liksom?

Så kallade motståndsrörelser är alldeles för extrema och oorganiserade.

Vi behöver toppolitiker som går rambo.
Citera
2018-03-12, 23:07
  #6
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NovaOculus
... Är det dags för revolution? Jag tror de flesta är bekväma nog för att inte agera. Vem skulle leda pöbeln liksom?

Så kallade motståndsrörelser är alldeles för extrema och oorganiserade.

Vi behöver toppolitiker som går rambo.
Revolution sker automatiskt när befolkningen inte känner de har något att förlora gentemot att möta sin egen död och de inte blivit intalade att det är deras eget fel, utan systemets. Jag är inte så säker på att detta kommer inträffa. Dagens teknologiska hjärntvättning är magnifik. Vi kommer dessvärre i princip alltid peka åt fel håll, mot andra offer.

Innan dess, helt dött lopp. Inte en chans att alla dessa söndrade, rädda, atomiserade individer kommer kunna enas om mer än att solen är gul, om ens det.
Citera
2018-03-12, 23:10
  #7
Medlem
mmais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DwWU
Vi har varit naiva!
Vi? Räkna inte in mig i den skaran, jag har motsagt mig all typ av statlig bekostad lyxinvandring sen jag blev myndig. Men vad fan hjälper det när ingen lyssnar.
Citera
2018-03-12, 23:14
  #8
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mmai
Vi? Räkna inte in mig i den skaran, jag har motsagt mig all typ av statlig bekostad lyxinvandring sen jag blev myndig. Men vad fan hjälper det när ingen lyssnar.
Frågan hur det här går åt helvete börjar och slutar precis inte där. Att överhuvudtaget driva rikedom ur en exponentiell konsumtionsekonomi, med planerat ineffektiva varor, är kanske det sämsta jag skulle kunna tänka mig. Man måste vara bra dum i huvudet för att tro att det är en bra idé, om den inte var sprungen ur religion. Då förstår man. Och det är inte ens toppen av isberget, det är bara ett klös med nageln.

För övrigt tror jag DwWU var ironisk. "Var har varit naiva" var etablissemangets svar på att ha agerat som fullständiga idioter i en fråga i decennier. Och pöbeln köpte tydligen det. Så svårt är det att driva den demoraliserade flocken idag. Revolution? Jojo, kanske om mobiltäckningen slutar fungera och man inte kommer åt facebook, twitter, selfieshit, whatIeatforbreakfast eller vad fan allt irrelevant skit nu heter.

Korruption, inflation, överklassens totala övertagande av marknaden, dekadens, demoralisering, eskalerande resursbrist (som "valutan" ska representera)... är det någon punkt vi saknar nu? Nej, inte för systemets kollaps skull.
__________________
Senast redigerad av Ubbe Cykelkedja 2018-03-12 kl. 23:20.
Citera
2018-03-12, 23:29
  #9
Medlem
Mess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubbe Cykelkedja
Ungefär nu kommer inkompetenta kommunpolitiker inse att Regeringens (och ja, ni som vill skrika åt någon färg, er färg var också med på skiten) "hjälpprogram" att upphöra till kommuner som tog emot många immigranter. Där kommer också deras budget att krackelera. Det statliga, populistiska stödet upphör och nu vaknar kommunpolitiker upp till verkligheten, som inte är särskilt vacker.

Det är rätt ironiskt att SD kallades populister för att de varnade om detta och jag kommer aldrig rösta på asen, så tro inte jag tar deras favör. De sa trots allt inte ett skit för att förvarna om något annat än massimmigration, så det är inte som att de stollarna har särskilt fler rätt än de andra stollarna. Det är dock lite ironiskt att man tar emot en massa invandrare, bara för att sätta alla dessa invandrare i ett helvetiskt limbo, som kommer sluta i... kaos.

Jag vara väntar på alarmerande tidningsartiklar från Sveriges alla hörn hur lärare kommer sparkas till höger och vänster, trots att det är lärarbrist. Äldreboenden stängs ner, trots att den åldrande befolkningen växer. Vad spelar det för roll vilken arbetsbrist man har i kommuner och landsting, om man inte har råd att anställa dem?

Resurser rinner uppåt, skit rinner nedåt. Nu börjar den verkliga avvecklingen av det svenska samhället, frivilligt orkestrerad av såväl höger som vänster, som gapar om desillusionerad skit. När samhället ligger i botten, köpts det upp av det ekonomiska, ack så fina globalistiska systemet och gör Sverige till ännu en fin resurs att inlemma i systemet, med sina skogar, sinande malm, arbetskraft, rädsla och lidande.

Lyckligtvis tror jag inte vi hinner uppleva att Sverige är ett fattigt och bedrövat marknadsdistrikt i det globala marknadskonglomeratet. Jag tror det kommer gå åt helvete innan det händer till fullo. Om man nu kan kalla det för lycka.

Och dagens "vänster" är ingen vänster. De är hjärntvättade, auktoritära liberaler, som är helt överens med de som kallar sig liberaler i de sisådär 10 främsta frågorna. De är hjärntvättade idioter.

Det är lite för tidigt....

Det är valår nu.....


Däremot kommer förmodligen kronkursen bli rejält rövknullad samt bostadspriserna gå i spiral neråt.

Vi toppar ut med nya rekordnivåer på våldtäkter, skjutningar och annan kriminalitet.

2019 är det game over !
Citera
2018-03-12, 23:31
  #10
Medlem
Jag tror inte på kommunal kollaps. Lösningen på problemet med budgetar som inte räcker till stavas köer.

Vi kommer även fortsättningsvis att ha världens bästa sjukvård...om man inte dör i vårdkön utan får ta del av den. På samma sätt så kommer vi att ha skolor och förskolor et.c. ...men man får stå i kö.

År 2016 gick kommunstyrelsens ordf. i. Filipstad ut i SVT Nyheter (värmland) och sa att "nästa år får alla barni Filipstad inte gå i skolan" . Alltså de nyanlända. Man hade inte hunnit bygga ut verksamheten.

Det blir kö till allt kommunalt. Även socialbidrag. Det kommer att finns informella budgetramar och standardiserade undanflykter och bortförklaringar.

Kommunalråd nätverkar ju med partikamrater över kommungränserna så det kommer att låta snarlikt oavsett i vilken kommun man frågar.

Sammanfattningsvis: Ingen kolllaps. Oändliga köer. Hemliga budgetramar och massproducerade lögner.

"Vi beklagar köerna. Vi ser våra invandrare som en resurs och håller på att bygga ut verksamheten så att alla ska få...bla bla bla" Men i verkligheten så händer ingenting.
Där har du svaret.
Citera
2018-03-12, 23:50
  #11
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NovaOculus
Briljant analys! Vad är svaret på problemet? Känns som att SD bara är ännu en gam som sliter köttstycken från samhällets kropp. Om än något brunare än vänsterhögern.

Är det dags för revolution? Jag tror de flesta är bekväma nog för att inte agera. Vem skulle leda pöbeln liksom?

Så kallade motståndsrörelser är alldeles för extrema och oorganiserade.

Vi behöver toppolitiker som går rambo.
Ja vi behöver politiker som vågar trotsa dysfunktionen.
Duktiga,starka och funktionella.

Tycker ändå på något sätt att det verkar som att våra politiker är kuvade och styrda under andra makter.
Spratteldockor som får betalt för att tala efter färdigskrivna texter.

Ingen politiker borde väl vilja sitt folk illa?
De förgör ju sig själva då.
Eller lider de av färdighetsbrister hela högen.
Nej det är något som inte stämmer.

De flesta som får stanna i landet överger kommunerna som tog emot dem.
Flyttar til storstäderna.
Kommuninvånarna får betala tillbaka allt kommunen öst ur kassan.
Nerskärningar inom vård, omsorg och skola.
Nya påhittade avgifter. Höjning av avgifter osv.

Värst av allt är att vi kommer att gå med på det.
Vart går smärtgränsen?
När staten behåller 50 kronor av våra intjänade 100 kronor?
När vi inte hör vårt språk längre?
När statsministern heter ASCHMED från Saudarbien?

Tröstlöst!
Låt landet kollapsa, kanske det bästa.
Nå botten..
Gör om gör rätt..
__________________
Senast redigerad av gabrielle2 2018-03-13 kl. 00:06.
Citera
2018-03-13, 00:26
  #12
Medlem
NovaOculuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Ja vi behöver politiker som vågar trotsa dysfunktionen.
Duktiga,starka och funktionella.

Tycker ändå på något sätt att det verkar som att våra politiker är kuvade och styrda under andra makter.
Spratteldockor som får betalt för att tala efter färdigskrivna texter.

Ingen politiker borde väl vilja sitt folk illa?
De förgör ju sig själva då.
Eller lider de av färdighetsbrister hela högen.
Nej det är något som inte stämmer.

De flesta som får stanna i landet överger kommunerna som tog emot dem.
Flyttar til storstäderna.
Kommuninvånarna får betala tillbaka allt kommunen öst ur kassan.
Nerskärningar inom vård, omsorg och skola.
Nya påhittade avgifter. Höjning av avgifter osv.

Värst av allt är att vi kommer att gå med på det.
Vart går smärtgränsen?
När staten behåller 50 kronor av våra intjänade 100 kronor?
När vi inte hör vårt språk längre?
När statsministern heter ASCHMED från Saudarbien?

Tröstlöst!
Låt landet kollapsa, kanske det bästa.
Nå botten..
Gör om gör rätt..
Tycker du tar upp en viktig aspekt, någon politiker med rötter i verkligheten borde tala ut. Får de inget medieutrymme, tystas de ner?

Vem drar i trådarna. Bank- och storfinans?

Gör följande analys, vem är den slutgiltiga vinnaren på allt som sker? Vi behöver en väpnad revolution för vårt eget bästa.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback