Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-03-13, 12:01
  #25
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Tack för info, har inte varit i Valsta på några år men har sett att det är en del aktivitet för att få bort det mesta av buset från Valsta centrum, det är väl bara 10-15 kids som stökar till i centrum men andra aktiviteter håller man därifrån. Fråga till dig som verkar insatt, har syrianerna fortfarande full kontroll över Valsta eller börjar det blandas ut och därav lite mera oroligheter?

Full kontrol över vad?
Citera
2018-03-13, 12:38
  #26
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Full kontrol över vad?
Den kriminella verksamheten i allt från spel, prostitution, smuggelsprit och cigg men framförallt drogförsäljningen.
Citera
2018-03-13, 12:56
  #27
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Den kriminella verksamheten i allt från spel, prostitution, smuggelsprit och cigg men framförallt drogförsäljningen.

Finns det prostituerade i Valsta😂😂😂 Coolt👍
Citera
2018-03-13, 13:06
  #28
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Finns det prostituerade i Valsta😂😂😂 Coolt👍
Inte så att de står och säljer sig på gatan men det finns ett antal aktiva i Valsta/Märsta ja.
Citera
2018-03-13, 14:26
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Inte så att de står och säljer sig på gatan men det finns ett antal aktiva i Valsta/Märsta ja.

De finns ingen organiserad prostitution här Märsta. Den som idkar de är oftast ensamstående. Dock den droghandlen är inget nytt. De ha funnits sedan 70 talet, när Valsta gick skyttletrafik av ambulansen på grund av herion överdoser här borta.

Vad jag ha uppfattat att Östberganätverket och syrianerna samarbetar tillsammans. De är Tensta nätverket, mer speciellt som gå under HSS:

https://www.youtube.com/watch?v=ae0J21gGBls

Dom ha lagt raplåtar om dom på youtube. De är dom som krigar. När Olearys bombande, så stog de alltid ifrån HSS och dealade mitt i ljusa dan. Alltid stog i hörnen och beckande. Jag tro (ännu en teori) att ägaren som var en syrian hade tröttnat den öppna narkotika handlen. Och då dem HSS medlemmarna tröttnade på dom, då bombande dom upp precis innan julaftonen.

Samma sak med mingel, ännu en syrian som idkade både lagligt och olagligt. Vad jag hade fått höra av andra. Ägaren av mingel är skitstövel i mitt mening, eftersom han hotade mig till livet när jag var yngre. Han hade kontakter inom kommunen.
Citera
2018-03-13, 16:16
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheWiseOne
De finns ingen organiserad prostitution här Märsta. Den som idkar de är oftast ensamstående. Dock den droghandlen är inget nytt. De ha funnits sedan 70 talet, när Valsta gick skyttletrafik av ambulansen på grund av herion överdoser här borta.

Vad jag ha uppfattat att Östberganätverket och syrianerna samarbetar tillsammans. De är Tensta nätverket, mer speciellt som gå under HSS:

https://www.youtube.com/watch?v=ae0J21gGBls

Dom ha lagt raplåtar om dom på youtube. De är dom som krigar. När Olearys bombande, så stog de alltid ifrån HSS och dealade mitt i ljusa dan. Alltid stog i hörnen och beckande. Jag tro (ännu en teori) att ägaren som var en syrian hade tröttnat den öppna narkotika handlen. Och då dem HSS medlemmarna tröttnade på dom, då bombande dom upp precis innan julaftonen.

Samma sak med mingel, ännu en syrian som idkade både lagligt och olagligt. Vad jag hade fått höra av andra. Ägaren av mingel är skitstövel i mitt mening, eftersom han hotade mig till livet när jag var yngre. Han hade kontakter inom kommunen.

Jag tror inte du har ett enda rätt här tyvärr
Citera
2018-03-13, 16:18
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheWiseOne

Vad jag ha uppfattat att Östberganätverket och syrianerna samarbetar tillsammans. De är Tensta nätverket, mer speciellt som gå under HSS:


Skojar du!? HSS står för

Hör inget,
Ser inget,
Säger inget

Inte nåt jävla nätverk. Lyssna på texten fan.
Citera
2018-03-13, 16:45
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notyourproblem
Skojar du!? HSS står för

Hör inget,
Ser inget,
Säger inget

Inte nåt jävla nätverk. Lyssna på texten fan.

Nått år sedan så hade dom graffat på valsta entren med stora texter:

"HSS, här finns de knark" Alla som bo i valsta vid den tiden såg de skylten.
Så säga Hör inget, ser inget, säger inget är ingen skäl att dom själv gola ner
till alla i Valsta med den graffiti vid valsta centrum. Hade dom inte graffat den,
så skulle den HSS inte dyka upp. Så kallade gangsters som säger dom inte golar,
när dom säger, visar på deras videon att dom ha knark, vapen och etc gör sig själva
måltavlor. Hade dom varit smarta, så skulle dom inte publicerat de så öppet.

Glöm inte när Kartellen visade öppet med de, så fick många av dom problem med lagen. Att dra till polisen via musiken är inte en bra grej. Hata folk när dom snackar att finns de grälle eller äscy på telefonen och säger: Dom avlyssnar inte oss. Men think again. Dom gör de. Dom ha ett telemetri vid polis mydigheten när t.e.x texten HSS, Kartellen och etc så lagra den databasen i oändlighet. Vet en som var ansvar för hela polisen register. Och han berättade de är så hur dom samlar i sig. Botar men för programmerade ord. Jag uppfattade HSS som en gäng, ingen kod. Om dom var så hemlighets fulla, så varför graffade dom med stora texter i Valsta centrum för? Dom bjuder in polisen. Skulle jag vara en boss så skulle jag hålla min click i en liten krets som möjligt, avsölja inget på nätet, telefonen och etc. Bara använda musklerna när de behövs.

Tro mig, dom närmaste månaderna så kommer regnerigen göra innan valet att blanda in militären, aka para militärer av poliser. Redan nu finns Svenska poliser hos FBI i USA, för utbilda sig av FBI modellen. Och de kommer bli inte att dom spanar några veckor och sedan försvinner. Detta kommer vara obligatorisk spanande. Och hade ni önskat att ni inte gjorde just den låten. För de kommer. Redan nu i Valsta finns de en fem manna team som aktiv spanar runt i Valsta. Och de är en tids fråga när dom arrestera aktiva gäng medlemmar i Sigtuna Kommun. Dom kommer säga på grund av all pengar tillverkning ha ju flyttas ifrån Hässelby hit och då kommer dom proklamera att skydda Arlanda och riksbankens till "Nationens intresse". Då bli de väldigt intressant tid för Valsta.

Glöm inte att kommunens säkerhetschef Thomas Hilleborn var ju förra detta chef för spaningsenheten i Stockholm. Han kommer nog driva den här frågan vidare till hans förra detta kollegor.
__________________
Senast redigerad av TheWiseOne 2018-03-13 kl. 17:24.
Citera
2018-03-13, 20:21
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bob-Dylan
Nej inte speciellt höga odds med tanke på att det är halva Märsta du tar upp och de två stora miljonprogrammen.

Har skett ett par mord på Södergatan senaste åren, vilket knappast klassas som miljonprogram. Händer en del skit runt Sätuna också, för att inte tala om Norrbacka där det varit knivskärningar och skottlossning. Halva Märsta? Märsta består inte endast av Valsta och Tingvalla om jag säger så. Arenberga, Arlandastad, Märsta Centrum, Stationen, Ekilla, Steninge osv är ytterligare områden för att ta några exempel.
Citera
2018-03-13, 22:00
  #34
Medlem
De två personerna är från Sundbyberg som blev skjutna!
Citera
2018-03-13, 23:22
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bramin
De två personerna är från Sundbyberg som blev skjutna!

Vilka då?
Citera
2018-03-14, 01:16
  #36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Tack för info, har inte varit i Valsta på några år men har sett att det är en del aktivitet för att få bort det mesta av buset från Valsta centrum, det är väl bara 10-15 kids som stökar till i centrum men andra aktiviteter håller man därifrån. Fråga till dig som verkar insatt, har syrianerna fortfarande full kontroll över Valsta eller börjar det blandas ut och därav lite mera oroligheter?

Finns ju somaliegäng/liknande som smutsar ner kommunen lite här o var, som garanterat sysslar med narkotikaförsäljning. Jag vet inte men någon annan kanske vet om det påverkat syrianernas ställning/kontroll i Valsta? I annat fall kan jag inte tänka mig det finns nån annan som utmanar i området.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback