Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-12, 20:00
  #1
Medlem
NoTruces avatar
Chefredaktören på Nöjesguiden slutar. Jenny Nordlander har jobbat på tidningen sedan 2015, men lämnar nu efter samtal med vd:n på ägarbolaget HKM Media Group.

Citat:
– Senast förra veckan frågade jag om han inte tyckte det vore bra att ta in en kvinna i styrelsen, som består av bara män. ”Vi går på kompetens inte på kön”, svarade han. Det går ju inte ihop med vad jag står för, säger Jenny Nordlander till Resumé.

https://www.dn.se/kultur-noje/nojesg...lander-slutar/

Bra att hon lägger kvoteringskorten på bordet i alla fall ...

Är detta bra för Nöjesguiden? Är detta bra för medieklimatet i allmänhet? Dels att hon slutar, dels att hon är så ärlig med att det är kön före kompetens som gäller?
Citera
2018-03-12, 20:02
  #2
Medlem
Vad tillför fitta en styrelse?
Citera
2018-03-12, 20:04
  #3
Medlem
Laxstofilens avatar
Styrelsen är nog lättad. Chefen hade nog velat sparka henne på plats där hon tog upp "problemet" men den stormen hade han nog aldrig återhämtat sig från. Jenny har helt enkelt blivit ägd och kan dra nåt gammalt över sig
Citera
2018-03-12, 20:14
  #4
Avstängd
creepingdeaths avatar
styrelsen består av 4 personer. vet inte vilken skillnad hon inbillar sig att ta in en kvinna där skulle göra.

jag är för övrigt förvånad över att nöjesguiden ens existerar fortfarande.
Citera
2018-03-12, 20:20
  #5
Moderator
Chantres avatar
Kompetens. Förklarar varför hon själv inte hamnade i styrelsen...
Citera
2018-03-12, 20:25
  #6
Medlem
Så... vilket kön man har skall alltså påverka vilket jobb man kan få... och gör då att könen får olika betydelse och värde, och det i jämlikhetens anda?

Lite märkligt... jag trodde jämlikhet betydde precis tvärt om - att det skall vara egalt vad man har mellan benen och alla (laglydiga) skall ha samma möjligheter oavsett kön..

"Jämlikhet eller social jämlikhet är ett socialt tillstånd där alla människor inom ett visst samhälle eller inom en viss isolerad grupp har samma status och respekt, att alla människor är lika mycket värda."
Citera
2018-03-12, 20:28
  #7
Avstängd
HBOLLs avatar
Radikalfeminist och ihop med Adam Tensta
Citera
2018-03-12, 20:45
  #8
Avstängd
Inom kulturmraxismen trumfar hudfärg, kön och religion ALLTID kompetens.
Det är så vi snabbare blir ett shithole country.
Citera
2018-03-12, 20:48
  #9
Avstängd
Svarta.Panterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBOLL
Radikalfeminist och ihop med Adam Tensta

Förklarar varför hon har, elle ja, hade ett jobb.
Citera
2018-03-12, 21:16
  #10
Medlem
NoTruces avatar
Å ena sidan tycker jag hon är knäpp, å andra sidan är jag tacksam att hon är så ärlig som hon är. Anno 2018 är det inga problem att vara sexist, så länge man är det enligt värdegrunden.
Citera
2018-03-12, 21:17
  #11
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Chefredaktören på Nöjesguiden slutar. Jenny Nordlander har jobbat på tidningen sedan 2015, men lämnar nu efter samtal med vd:n på ägarbolaget HKM Media Group.

https://www.dn.se/kultur-noje/nojesg...lander-slutar/

Bra att hon lägger kvoteringskorten på bordet i alla fall ...

Är detta bra för Nöjesguiden? Är detta bra för medieklimatet i allmänhet? Dels att hon slutar, dels att hon är så ärlig med att det är kön före kompetens som gäller?
Det är inte hennes sak att ha synpunkter på hur ägarna väljer att förvalta sitt kapital.
Citera
2018-03-12, 21:29
  #12
Medlem
Studsbolls avatar
Folk som anser att kvotering är viktigare än kompetens är så efterblivna att de inte ens kan kvoteras in. Det är komiskt att de hönor som kacklar mest om jämlikhet mellan könen är de som tycker att de egna könet är så värdelöst att kvotering är enda vägen att få en bra position. Kärringen var en felrekrytering från början och de är nog tacksamma att hon smet ut bakvägen helt självmant.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback