Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-05-07, 08:08
  #25
Medlem
Vilja-s avatar
Jag är den skyldige
Citera
2018-05-07, 09:10
  #26
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felelement
Råkade ut för detta i helgen nämligen.

Ät upp skalken för fan! Och om du anser dig vara för fin för skalken så släng den då direkt! Jag vill inte äta nåt som du och flera andra pillat på! Jävla dräggbeteende!
Svinet är den som öppnar påsen och hoppar över skalken. Därefter är det ju försent även för oss normala. Dels hygienaspekten men även känslan av att äta resterna efter någon annan - någon som är för fin för skalken.

Tips... Torka skalkarna och riv ned dem till ströbröd.. då har du panering till fisken eller köttbiten..
I mitt hushåll kastas det väldigt lite..Ex så används "mjuka" tomater och grönsaker i grytor och soppor..
Även grönsaker som fått en dålig bit på sig..där skär man bort det som är dåligt och är det en tomat så går resten utmärkt att använda i en köttfärssås eller liknande.

Annat går i komposten och sedan ut i trädgården..
Citera
2018-05-19, 18:11
  #27
Medlem
Docsnuggelss avatar
Jag sparar skalkarna till min fru och dotter
Citera
2018-08-01, 23:13
  #28
Medlem
Ha Ha! Skalkarna är alltid kvar till sist och kastas.
Citera
2018-08-20, 11:00
  #29
Medlem
Fader Jacks avatar
Jag äter gärna ändbitarna, men senast hoppade jag över den och tog den bakom eftersom den inte skulle passa till en burgare som jag då lagade. Dom andra i familjen brukar skippa ändbitarna också så dom blir typ alltid över åt mig, jag lägger jordnötssmör och sylt mellan dom, gott. Inte slösa på maten.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback