Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-12, 16:26
  #1
Medlem
InDrogoVeritass avatar
Grejen är att jag stått inför detta ett par ggr men med så stora uppehåll att jag hinner glömma någon viktig (lätt) del.
Så just nu har jag tagit en enmeters fiberkabel från routern till datorn vilket fungerar hur bra som helst.
WiFi är igång då min telefon, jag själv och ett par grannar om de känner för det.
Huset är 60-talets tjocka betong.

Bredvid namnet på din WiFi är det en trappa som på alla telefoner för att se hur många pinnar den har.
Men vid min är det som en liten sköld bredvid (För att alla ska veta att på mitt WiFi äro det nu fest).

Om jag trycker grannen låt oss säga så kommer det upp en router en lång ruta där man ska skriva in
lösenord så att du, och bara du har tillträde.

Jag har testat att bryta strömmen i minst en halvtimme, testat Reset.
Även knappen på sidan som visar ett tecken på att den cirkulerar, söker efter något nytt.
Routern är en D-Link DIR-600.

Det var allt jag tror jag har infon om. Förhoppningsvis ser en god skäl och berättar hur jag gör detta innan ciggen hunnit brinna ner.
Frågor?
Bara fråga på.
För den större massan är väl inte mer jobb än leda en farbror över en isig väg, eller hållit upp portdörren för den samme.

Liten sak för dig, men icke för mig.

Så stort tack i förväg! (och jag lovar att du kommer må bättre av minuter i ditt göra mig glad för
framtiden.

Mvh IDV
Citera
2018-03-12, 17:19
  #2
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Du ändrar lösenordet kort och gott, hur du gör låter jag D-link support berätta.

https://www.dlink.com/se/sv/support/...-series-router
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback