Citat:
Ursprungligen postat av
kanzdet21
Nej har min telefon öppen för facetime samtalen, visste inte om att man kunde bli skyldig för att få meddelanden på röstbrevlådan, dock fick jag bara 7 meddelanden och resten var inget inspelat. Dem lyssna jag på när jag kom hem.
Om jag inte minns fel, och om de fortfarande inte har ändrat på det, så betalar man som abonnemangsinnehavare för samtal som går utanför Sverige, sms/mms har jag inte haft koll på dock, men kan tänka mig att det är samma där.
Bästa är att tala om för alla som man kan tänkas ringa att använda ex Skype eller annat som går via internet, och fixa internet i landet där man är. Vid andra samtal kan man istället skicka tillbaka sms eller mail att man inte är nåbar på vanliga numret.
Sist jag va i Thailand så pratade jag med min leverantör, Telenor, och bytte tillfälligt abonnemang till ett som har surf i Thailand utan extra kostnad, detta löste alla problem med kontakt för mig.
Den siffran du fått att betala nu går kanske inte att pruta, men du kan säkert lägga upp en avbetalning om du ringer dem.