Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-04-05, 15:39
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Ja det är realistiskt, eftersom du har en bra grund och ett sinna för tävling bör du bara gå över spärren och våga signa upp. Jag har sett flera 1ish-års debuter som slutat lite hur som helst där vissa lyckats vissa torskat hårt, med din grund som sagt, kör på, förberedd dig bra!

Härligt. Sparrades faktiskt med en kille som gått två amatörtävlingar inom MMA i tisdags. Körde cirkus 80%. Kändes väldigt bra. Han var bättre på stående men när vi kom ner på marken var jag i klart övertag.

Nämna är att han har ett rekord på 2-0. Ligger på 78 kg. Så känns ju inte helt omöjligt att köra någon MMA-match till hösten? Dvs om jag nötar stående/kickboxning som en tok tills dess.
Citera
2018-04-05, 16:21
  #26
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miniarnold1
Härligt. Sparrades faktiskt med en kille som gått två amatörtävlingar inom MMA i tisdags. Körde cirkus 80%. Kändes väldigt bra. Han var bättre på stående men när vi kom ner på marken var jag i klart övertag.

Nämna är att han har ett rekord på 2-0. Ligger på 78 kg. Så känns ju inte helt omöjligt att köra någon MMA-match till hösten? Dvs om jag nötar stående/kickboxning som en tok tills dess.

Jo självklart träna stående men glöm inte din styrka vilket är brottningen eller hur? Varför ska du börja stå upp mot någon som säkert stått upp över 3 år medan du hade 3 månader erfarenhet va? Känns ju dumt att stå och chansa i början när båda är 100%-iga kan ju gå lite hursom, jag kan såklart inte sitta bakom en skärm och säga gör si och så men det vore ju dumt om du inte uttnyttjar din grappling tycker jag. Har du jobbat på simpla submission och sånt också? Hade ju varit guldvärt om det var klass A och du fick kötta toppcontrol med ground n pounds
Citera
2018-04-06, 08:49
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Jo självklart träna stående men glöm inte din styrka vilket är brottningen eller hur? Varför ska du börja stå upp mot någon som säkert stått upp över 3 år medan du hade 3 månader erfarenhet va? Känns ju dumt att stå och chansa i början när båda är 100%-iga kan ju gå lite hursom, jag kan såklart inte sitta bakom en skärm och säga gör si och så men det vore ju dumt om du inte uttnyttjar din grappling tycker jag. Har du jobbat på simpla submission och sånt också? Hade ju varit guldvärt om det var klass A och du fick kötta toppcontrol med ground n pounds

Ja, det är sant det du skriver.

Yes, kan en del olika submissions. Har ju ändå lite känsla sen brottningen, dock gör man ju inte submissions där men du förstår vad jag menar.

Men känns som att muay thaien börjar göra sitt för den stående delen. Att boxas var jag ändå helt ok på i början, då vi även körde lite boxning via brottarklubben, dock mest på skoj men vi lärde oss ändå grunderna, och styrkan har jag i slagen. Men sparkar var jag helt grön på i början, att vrida på höfterna och rotera foten var inget som satt i början men sitter nu.

Ska bli otroligt kul att köra en match till hösten och få sätta sin kunskaper på prov!
Citera
2018-04-06, 12:14
  #28
Medlem
UncleBerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Jo självklart träna stående men glöm inte din styrka vilket är brottningen eller hur? Varför ska du börja stå upp mot någon som säkert stått upp över 3 år medan du hade 3 månader erfarenhet va? Känns ju dumt att stå och chansa i början när båda är 100%-iga kan ju gå lite hursom, jag kan såklart inte sitta bakom en skärm och säga gör si och så men det vore ju dumt om du inte uttnyttjar din grappling tycker jag. Har du jobbat på simpla submission och sånt också? Hade ju varit guldvärt om det var klass A och du fick kötta toppcontrol med ground n pounds
Tror man inte får köra klass A utan 4 klass B matcher med någorlunda goda resultat.

Minns dock något om att folk som gått mycket kickboxning / SW matcher ibland placeras direkt i A klassen.
Citera
2018-04-16, 11:42
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UncleBert
Tror man inte får köra klass A utan 4 klass B matcher med någorlunda goda resultat.

Minns dock något om att folk som gått mycket kickboxning / SW matcher ibland placeras direkt i A klassen.

Stämmer, men de kan också tänja lite på de reglerna om man har erfarenhet utanför MMA. Har för mig att jag läste något för ett tag sen om 25+ grapplingmatcher alternativt X antal thai/boxningsmatcher.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback