Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-12, 10:58
  #1
Medlem
Köpte något från apotea. Gjorde en direkt betalning. Man koppla sin bankId till dom, sen var det klart. Jag undrar när dom tar pengarna? Inga pengar har tagits från mig, men betalningen är klar. Förstår inte riktigt hur det funkar.

Har inte fått något e-faktura på mejl eller bankkonto.

Tas pengarna när produkten är framme? Man kunde välja faktura som alternativ, så jag antar att jag inte får en faktura. Köpte produkten igår, och nu fått mejl om att jag kanske får den i morgon.

Fick jag den gratis?
Citera
2018-03-12, 11:02
  #2
Medlem
Klarna brukar ta ett par dagar på sig innan de drar pengarna.

Annars brukar förinställningen när man köper något via Klarna vara månadsfaktura, i alla fall är det så för mig. Där samlas allt man köpt via Klarna på samma faktura och sedan får man fakturan en månad senare.
Citera
2018-03-12, 11:06
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dannebil
Klarna brukar ta ett par dagar på sig innan de drar pengarna.

Annars brukar förinställningen när man köper något via Klarna vara månadsfaktura, i alla fall är det så för mig. Där samlas allt man köpt via Klarna på samma faktura och sedan får man fakturan en månad senare.

Man kunde välja olika sätt att betala, och detta var direktbetalning. Om det skulle ta så lång tid, skulle det vara bättre om jag tog fakturan med produkten, för att betala det snabbare.
Citera
2018-03-12, 11:10
  #4
Medlem
Logga in på klarna och välj betalningsalternativ.
Nu eller på förfallodagen.
Citera
2018-03-12, 11:12
  #5
Medlem
NaZdravis avatar
Har för mig att de drar pengarna när din order skickats. Inte så mycket "direktbetalning" egentligen.
Citera
2018-03-12, 11:41
  #6
Medlem
Brukar ta 2-3 dar med direktbetalning. Samma med faktura men då kan det ta ytterliggare 2 dar innan man får fakturan
Citera
2018-03-12, 14:58
  #7
Medlem
Awendelas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NaZdravi
Har för mig att de drar pengarna när din order skickats. Inte så mycket "direktbetalning" egentligen.

Kan bekräfta detta. Beställde en julklapp någon vecka efter Black friday förra året. Tog avsändaren 3 veckor att packa, skicka och dra pengar p.g.a. av att de inte hade kapacitet för hantera Black friday-rushen. Varan fanns i lager vid beställning.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback