Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-12, 10:56
  #1
Medlem
Hej!

Så jag har nu ett spel, en prototyp, det är bara så att jag inte är bäst på den sociala biten. Jag har provat spelet med vänner, familj och några barn samt två föräldrar, jag ser det som ett mycket stabilt spel, lätt att lära sig, är i princip bara att köra, reglerna är lätta att förstå och tar knappt 5 min att förklara om inte mindre, är det jag som förklarar så förstår nog ingen dock, har som sagt problem med det verbala samt sociala i vissa utsträckningar pga min ADHD.
Bemötandet har iaf vara gott, ingen förutom min dotter säger nej emot en match( vill inte förlora).
Har en vän som är i princip negativ till allt, denne ville köra mer och vi har haft ”clashes” dvs små turneringar nu i slutet, mina vänner är ofta svåra att få ihop men bara att dem tar sig tiden och verkligen vill tycker jag bådar gott. En av föräldrarna som också är väldigt kritisk tycker att spelet är fenomenalt, denne har efter det provat ett kortspel jag hade och där hade han en del invändningar, har är väldigt ärlig, han har asperger fast det kanske inte spelar någon roll?

Spelet är i min mening djupare än airhockey och har inslag av flipper, väldigt skillbased och kräver en hel del av spelaren. Vill inte avslöja allt för mycket förrns jag fixat designpatent. Har i alla fall kollat utbudet av spel och såg spelet KLASK, anser att mitt spel är minst lika bra om inte bättre men det är mycket större, jag har i princip tagit gamla plankor, skivor, den första versionen vägde otroligt mycket, nu har jag nog reducerat vikten med dryga 80%. Den biten kan nog lätt lösas om man nu skulle kunna få in foten på något ställe, för är som sagt bara en prototyp men är 100% spelbart förutom att det kanske inte ser så bra ut!

Frågan lyder iaf hur får man kontakt med någon större utgivare i tex Sverige utan att dem typ tar idén, finns det konventioner som låter en visa sina spel? Vill verkligen visa detta och tror på det, för säljer Klask detta så gör mitt det garanterat.

/ ADHD Ninja
Citera
2018-03-12, 12:07
  #2
Avstängd
NoSponkNoFonks avatar
Man skickar ett mail!
Citera
2018-03-12, 13:01
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoSponkNoFonk
Man skickar ett mail!

Men till vilka? Är ju frågan! och finns det några brädspels-konventions där man tillåts visa egna spel?

/ ADHD-Ninja
Citera
2018-03-12, 14:10
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ADHD-Ninja
Men till vilka? Är ju frågan! och finns det några brädspels-konventions där man tillåts visa egna spel?

/ ADHD-Ninja
Kul att du gjort ett eget spel och stort grattis om det är så bra som du får det att låta.
Prova det här:
Gå in på en bokhandel, spelhandel eller annan butik som har spel.
Kolla på diverse brädspel och se vilken utgivare som står på alla lådor.
Efter lite snabb koll bör du kunna se vilka som är dom största utgivarna och boka in möte.

https://boardgames.se/epages/boardga...es/Tillverkare
Citera
2018-03-12, 14:22
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zaeeta
Kul att du gjort ett eget spel och stort grattis om det är så bra som du får det att låta.
Prova det här:
Gå in på en bokhandel, spelhandel eller annan butik som har spel.
Kolla på diverse brädspel och se vilken utgivare som står på alla lådor.
Efter lite snabb koll bör du kunna se vilka som är dom största utgivarna och boka in möte.

https://boardgames.se/epages/boardga...es/Tillverkare

Tusen tack är ju mer av ett "sport-spel" detta, så ända jag kan tänka på i nuläget är ju Stiga.
Citera
2018-03-12, 15:35
  #6
Medlem
Neth.2.0s avatar
Om jag hade varit du hade jag vänt mig till ConraDargo Recenserar och Bräd och Rollspelsforum, två grupper på facebook. Där hänger nästan hela sveriges brädspelscommunity, varav många är utvecklare och publishers. Du kanske inte hittar Hasbro där, men jag tror inte det är dit du ska vända dig heller. Bara utifrån det du har sagt om ditt spel skulle jag klassa det som ett så kallat dexterity spel, vilket det absolut finns en del intresse för i spelvärlden. Om du vänder dig till en lite mindre publisher är det också större chans att du får spelet publicerat.

Jag tror heller inte att du ska vara orolig för att någon ska sno idéen. En publisher lever liksom på att utvecklare kommer till dom med prototyper, det är hela deras affärsidé.

Lycka till!
Citera
2018-03-13, 12:03
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neth.2.0
Om jag hade varit du hade jag vänt mig till ConraDargo Recenserar och Bräd och Rollspelsforum, två grupper på facebook. Där hänger nästan hela sveriges brädspelscommunity, varav många är utvecklare och publishers. Du kanske inte hittar Hasbro där, men jag tror inte det är dit du ska vända dig heller. Bara utifrån det du har sagt om ditt spel skulle jag klassa det som ett så kallat dexterity spel, vilket det absolut finns en del intresse för i spelvärlden. Om du vänder dig till en lite mindre publisher är det också större chans att du får spelet publicerat.

Jag tror heller inte att du ska vara orolig för att någon ska sno idéen. En publisher lever liksom på att utvecklare kommer till dom med prototyper, det är hela deras affärsidé.

Lycka till!

Alltså, fyfasen vilket bra svar! tack! <3 !
Citera
2018-03-22, 11:16
  #8
Medlem
Ratads avatar
Kolla även med ditt lokala innovations- och företagscenter. De kan hjälpa dig med hur du ska kontakta intresserade samt vad du ska tänka på när du ska skydda ditt spel.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback