Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-12, 06:15
  #1
Medlem
Är i full färd att skapa ett Instagram-konto helt fokuserat på svensk humor. Kommer att lägga upp klipp, skämt, roliga bilder, ”lika som bär” etc.

Har däremot fastnat i mitt val av namn. Kan egentligen tänka mig lite vad som helst, men bör ändå vara något roligt och annorlunda. Dock inte på kiss eller bajs-nivå, utan ett namn som är lätt att komma ihåg eller som syftar på att något kul. Får inte vara för långt dock.

Kan vara en mening med några enstaka ord eller ett enda namn, men bör helst vara utan å, ä och ö - eftersom att alla namn på Instagram skrivs utan dessa bokstäver.

Problemet med Instagram är att de flesta namn är tagna, tyvärr oftast av folk som skapat kontot, lagt upp 1-2 bilder för fem år sedan och därefter har kontot bara dött ut. Kunnat tänka mig typ ”svenskhumor”, ”sverigesroligasteinstagram” eller något annat klingande annars. Var inne på ”fickpingis” ett tag, men det kändes inte rätt.

Så.. har du ett roligt ord, namn, mening, fras, whatever (måste vara svenskt) - låt höra!
Citera
2018-03-12, 06:21
  #2
Medlem
Lunkan99s avatar
Feministisk bögröv?
Citera
2018-03-12, 06:28
  #3
Medlem
NovaOculuss avatar
Hensamkommande Instagrambarnet
Citera
2018-03-12, 08:30
  #4
Medlem
Det ska alltså vara ett humorkonto men du är inte kreativ nog att ens komma på ett namn. Bådar illa för innehållet... antar att du inte planerar skapa det själv heller?

SnoddaSkratt är mitt förslag.
Citera
2018-03-12, 11:51
  #5
Medlem
EpicureNo2s avatar
Dr. Nakenbad.
Donald Duckberg.
Tjocksmocks-Jocke.
Mao TseTse-Fluga
James Bondlurk.
Rumpert Stjertilsson.
Adam Kalsing.
Trosa Sniffers (klubbnamn, kanske?)
Bruno Bromsspaar.
Citera
2018-03-13, 11:33
  #6
Moderator
Fear2bes avatar
Humor --> Diskussioner om humor
/Moderator
Citera
2018-05-06, 10:42
  #7
Medlem
Skattebrotts avatar
Fnizz
Skrattnoja
Bah Zkoja
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback