Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-24, 09:35
  #61
Medlem
EnSpeciellMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiksmongoNummer1
Ja, det är frågan. Om man granskar båda dessa grupper, vilken grupp är mest vetenskaplig? Vilken grupp är mest seriös, organiserad, strukturerad och hederlig?

Jag röstar på spökjägarna som den grupp som är mest vetenskaplig.

Vilken grupp röstar du på och varför?

Skeptiker är alltid mer vetenskapliga än spökjägare då dessa kräver att se bevis på den aktivitet som spökjägarna tar för given.

Sedan kan det ju finnas spökjägare som är skeptiska också även om det hör till ovanligheten. Vad jag försöker säga är att skepsis är vetenskapligt men tro är det inte. Alltså så vill skeptikern se bevis innan denne tar det som sanning.
Citera
2018-03-24, 10:48
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jade11
Prova att boka en privat sittning med Camilla.
Se om hon kan säga saker som hon inte kunnat googla fram.
Stäng av Facebook för publik visning om du har någon.
Hon kan ofta rita av andens ansikte också.

https://andligfokus.com/grupp-och-privatsittningar/

Nej tack. Han påstår att han vet hur man kan vara säker på att ett medium inte har fått tag på information i förväg. Jag vill veta hur han vet det.
Citera
2018-03-24, 14:42
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Nej tack. Han påstår att han vet hur man kan vara säker på att ett medium inte har fått tag på information i förväg. Jag vill veta hur han vet det.

Frågan är kanske inte om en person kan ta reda på information om privatpersoner.
Frågan är väll om ett medium som många rekommenderar och ska vara seriös klarar av att läsa dig utan information om dig?

Man kan helt enkelt boka tiden från någon annans telefon och be om att få slippa säga sitt namn och kanske betala i förskott ?

Hur mediumet ska veta vem du är därifrån vet jag inte hur det skulle gå till?
Citera
2018-03-24, 15:20
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jade11
Frågan är kanske inte om en person kan ta reda på information om privatpersoner.
Frågan är väll om ett medium som många rekommenderar och ska vara seriös klarar av att läsa dig utan information om dig?

Man kan helt enkelt boka tiden från någon annans telefon och be om att få slippa säga sitt namn och kanske betala i förskott ?

Hur mediumet ska veta vem du är därifrån vet jag inte hur det skulle gå till?

Är du dyslektiker? Jag vill veta hur HAN vet hur man kan vara SÄKER på att ett medium inte har fått tag på information i förväg.

Men vi är ju i flumforumet, så att idioter med koncentrationssvårigheter som hindrat dem hela livet från att absorbera fakta kommer skräpa ner diskussionerna är väntat.
Citera
2018-03-24, 15:26
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Är du dyslektiker? Jag vill veta hur HAN vet hur man kan vara SÄKER på att ett medium inte har fått tag på information i förväg.

Men vi är ju i flumforumet, så att idioter med koncentrationssvårigheter som hindrat dem hela livet från att absorbera fakta kommer skräpa ner diskussionerna är väntat.

Nejdå jag fårstår precis vad din fråga till han var.
Citera
2018-03-28, 21:49
  #66
Medlem
Mandateofheavens avatar
Att vara skeptiker till det okända är vetenskapligt.

Att kunna se spöken är vetenskapligt om man nu kan det.

Ett spöke blir man ofta om man har en stark önskan att inte lämna jorden efter döden.

Många spöken gillar då att leva i lyx så att säga, så dom flesta andar söker sig tydligen till slott och pratar med sina spökvänner där.
Citera
2018-03-28, 22:30
  #67
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandateofheaven
Att vara skeptiker till det okända är vetenskapligt.

Att kunna se spöken är vetenskapligt om man nu kan det.

Ett spöke blir man ofta om man har en stark önskan att inte lämna jorden efter döden.

Många spöken gillar då att leva i lyx så att säga, så dom flesta andar söker sig tydligen till slott och pratar med sina spökvänner där.

Vad är det som är så lyxigt med gamla nedgångna, dammiga, dragiga, omoderna slott?

Nä, jag hade nog haft lättare att tro på spöken om de främst förekom i dambastun
Citera
2018-03-28, 23:06
  #68
Medlem
Mandateofheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vad är det som är så lyxigt med gamla nedgångna, dammiga, dragiga, omoderna slott?

Nä, jag hade nog haft lättare att tro på spöken om de främst förekom i dambastun

Verkar ibland som att många spöken är på nått sätt bundna till den plats dom dog på också.

Jag är verkligen ingen spökexpert.

Där emot är jag en expert på det gudomliga.

Min granne kan hälsa på mig ibland, han är sönderbränd i ansiktet. Han dog i en eldsvåda.
Citera
2018-03-29, 00:05
  #69
Medlem
Problemet med skeptiker är väl att man bara avfärdar spöken som hokus pokus utan att ha undersökt det. Spökjägarna går ju systematiskt tillväga, mäter olika saker och samlar bevis så det låter mycket mera vetenskapligt.
Citera
2018-03-29, 00:10
  #70
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Problemet med skeptiker är väl att man bara avfärdar spöken som hokus pokus utan att ha undersökt det. Spökjägarna går ju systematiskt tillväga, mäter olika saker och samlar bevis så det låter mycket mera vetenskapligt.

Hur går det för dom? Jag menar, de har väl haft mänsklighetens hela historia på sig att ”mäta och samla bevis” så man tycker ju de borde ha i alla fall något litet bevis vid det här laget?
Citera
2021-03-21, 10:11
  #71
Medlem
Hederliga - spökjägare
Vetenskapliga - skeptiker är väl mer teoretiska, professionella lögnare som de är
Citera
2021-03-21, 14:23
  #72
Medlem
turbobusss avatar
Den mänskliga hjärnan har den fantastiska förmågan att hitta mönster där inga finns, samt att hjärnan inte är helt rationell och logisk. Kombinera den känslodrivna hjärnan, lite kuslig stämning, vagt definierade mönster så har du vips ett spöke.
Hjärnan är ju även bra på att övertyga sig själv om att den är rationell.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback