Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-26, 00:31
  #85
Medlem
Hassan13371s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Jamaica-
Om du inte får hjälp av rättsystemet så tycker jag att du ska ta makten i denna situation själv. Fattar att det känns hemskt men du kan ju inte leva såhär. Skriv ett öppet inlägg på alla dina sociala medier att det finns en person som postar bilder på dig mot din vilja. Inget tårdrypande inlägg utan bara konstatera att såhär är läget. Du har inte gjort någonting fel i denna situation och det finns ingen människa som skulle ställa sig på hans sida utan alla skulle veta vad han gjort och tycka att han är en idiot, vilket han är. Viktigt dock att inte namnge honom eller liknande (riskera förtal) men ändå ge tillräckligt mycket information för att de som vet, vet. Om bilderna redan finns ute så har du ju ingenting att förlora längre. En misshandlares bästa vän är tystnaden som kommer då offret inte vågar berätta/skäms så hen kan fortsätta. Bryt tystnaden. Du är inte ensam och du har inte gjort fel.

Edit: efter detta, ge honom ingen mer respons. Fortsätt dokumentera allt han gör. Fortsätt anmäla.
Detta!

Annars länka honom denna tråd, han kanske inser smärtan han framkallar
Citera
2018-05-26, 02:57
  #86
Medlem
Freshsprings avatar
Länka honom tråden måste vara ett osedvanligt efterblivet råd. Han kommer bara njuta av det, för helvete människor börja inse att alla inte fungerar för er. Polisanmäl och om inte det fungerar så kanske du måste överväga att gå bananas.

Till er alla, detta är anledningen att man inte spelar in vissa saker
Citera
2018-05-26, 04:23
  #87
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freshspring
Länka honom tråden måste vara ett osedvanligt efterblivet råd. Han kommer bara njuta av det, för helvete människor börja inse att alla inte fungerar för er. Polisanmäl och om inte det fungerar så kanske du måste överväga att gå bananas.

Till er alla, detta är anledningen att man inte spelar in vissa saker
Ja som ovan citerad så njuter han bara om du länkar. Det första du ska göra är att acceptera. Acceptera allt och släpp känslor en efter en. Få till polisen och får du inte hjälp så är faktiskt våld och social uthängning extremt effektivt som försvar. De flesta håller enbart på så länge de tror att offren är mycket svagare och är rädda för konsekvenserna. En polisanmälan är sällan en konsekvens som stoppar och eftersom Stalkers är farliga är det bra att förbereda sig själv mentalt på vad som helst.

Vi lever i en värld där det är fullt av material på oss. Det är bra att tänka sig för några gånger då extremt många människor är elaka någonstans i dem själva. Huvudregeln är att de inte tycker om människor som går till motattack. Men eftersom det finns risk för våld är det bästa att polisanmäla och hoppas att de kan hjälpa dig.
Citera
2018-05-27, 02:33
  #88
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Hur vet du att han gjort fem konton i dag?


Han gör alltid en förfrågan om att få följa mig på ig från alla konton han gör så att jag ska se allt.
Citera
2018-05-27, 03:46
  #89
Medlem
Eftersom polisanmälan inte gick igenom så fick jag ju försöka ta hand om saken själv...
Ringde honom och bad honom att sluta men ne han lyssnar inte.
Han kommer ba på massa ursäkter och psykar mig och säger massa elaka saker till mig och gör mig bara ännu mer ledsen och förtvivlad.
Han säger att detta va hela hans plan sen vi blev tillsammans igen tydligen och att jag bara var ett hål att fylla, han vill förstöra mig, han kan hålla på tills han dör säger han...
Och att det är sån här han är, INGEN kan stoppa honom... Han bryr sig inte om mig och tror inte på mig när jag säger att jag mår psykiskt dåligt...
Jag har hela tiden gått då alla dessa år med riktiga känslor för honom och försökt för oss, trott på oss..
Medans han inte har det tydligen.. Vet inte vad ja ska tro..

En del av mig tror på d då han haft alla dessa bilder på mig undangömt men samtidigt så tänker jag hur man kan leva med en om ens tankar e så? Vi har gjort så mycket tillsammans. Och så har vi ju känt varann i 9 år..
Fattar ingenting.. Visst att vi levt i ett destruktivt förhållande och haft en del svåra tider och bråk..
Men detta??
Att det tog slut mellan oss är en grej att behöva gå igenom..
Att han sedan håller på o hotar o trakassera mig med bilder på ig under lång tid och fortsätter ännu e en jäävligt tuff grej att behöva leva med o gå igenom det med.
Men sen.. Att han kommer och säger att detta va hans plan..
Fattar ni eller hur ledsen man blir eller? När JAG vart så kär i honom och försökt för oss och vi har ju en del fina minnen tsms bortsett från allt.. Ännu en grej att behöva gå igenom.. Usch va ja hatar mig själv... Vf tog jag tillbaka honom i mitt liv för.. Jag var så naiv o dum o trodde på honom att han bättrat sig och alltid lovade massa... Bullshit.. Hur kunde/kan jag fortf ha känslor för honom liksom? Usch
Detta e ju ett mönster han har jag fattar ju det. Men jag blir så ledsen, hur kan man göra så mot en?

Jag har under hela denna tiden skrivit ett vääääldigt långt brev för att uttrycka mina känslor.
Detta skicka ja till honom som ett till försök då när jag ringde honom eftersom han inte brydde sig ett skit och hade inte nån tanke alls på att sluta.
Men han tror fortfarande att ja ba snackar bullshit... Hjälpte inte det heller..
HUR skulle jag kunna hitta på allt de som jag skrev liksom?.. Herregud.. Det var SKIT långt.

Jag tänker ju att han gör såhär för att han e sårad/arg... Då säger han neee jag bryr mig inte ett skit om dig och du gör fan va du vill d skiter jag i...
Nej jag får ju inte det säger jag, du hotar ju mig och skapar konton om ja ba så ändrar min profilbild t ex.
Och om du inte bryr dig om mig, vf gör du såhär då? Vf fortsätter du? Varför kan du inte lämna mig ifred då jag lämnar dig ifred?
Jag gör vad jag vill jag e inte skyldig dig nått säger han då...
O så säger han ba massa saker för att såra mig och ah... Inget hjälper vad jag än säger..

Ah eftersom mitt brev och att ja pratade med honom inte hjälpte och heller inte med att hans föräldrar försökt prata med honom innan osv.. Så skrev ja till hans bästa vän och sen hans bror. Hans bästa vän var snäll och ville hjälpa mig och försökte prata med honom men han sa ba att ingen kan stoppa honom som han sa till mig... Han bryr sig inte.. Han skäms inte alls????!!!!
Så nu vet iaf alla dom som ligger han närmast om det.. Så jag har gjort allt jag kan..
Och så som jag sagt till dom e ju lite vad som hänt och att jag bett om hjälp att dom ska prata med honom och hjälpa mig och honom då jag inte mår bra och antagligen inte han heller..
Så jag har inte gjort nått för att va elak... Ba för att få ett slut.

Men han inser ju aldrig att det han gör e fel, så har d alltid varit..
Så om jag skulle skicka denna länken till honom tror ja inte hade hjälpt..
För ah.. Han e ju inte riktigt frisk.. Inte de han gör iaf.
Som sagt, ett mönster han haft sen 2009 då han hota med bilder första gången så..
Citera
2018-05-27, 03:50
  #90
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Jamaica-
Om du inte får hjälp av rättsystemet så tycker jag att du ska ta makten i denna situation själv. Fattar att det känns hemskt men du kan ju inte leva såhär. Skriv ett öppet inlägg på alla dina sociala medier att det finns en person som postar bilder på dig mot din vilja. Inget tårdrypande inlägg utan bara konstatera att såhär är läget. Du har inte gjort någonting fel i denna situation och det finns ingen människa som skulle ställa sig på hans sida utan alla skulle veta vad han gjort och tycka att han är en idiot, vilket han är. Viktigt dock att inte namnge honom eller liknande (riskera förtal) men ändå ge tillräckligt mycket information för att de som vet, vet. Om bilderna redan finns ute så har du ju ingenting att förlora längre. En misshandlares bästa vän är tystnaden som kommer då offret inte vågar berätta/skäms så hen kan fortsätta. Bryt tystnaden. Du är inte ensam och du har inte gjort fel.

Edit: efter detta, ge honom ingen mer respons. Fortsätt dokumentera allt han gör. Fortsätt anmäla.

Jo jag tänker att detta e det sista jag kan göra.
Citera
2019-05-08, 06:31
  #91
Medlem
Vildbloms avatar
Jag luktar en räv i vassen..

Han kallar dig "hora" och räds inte polisen..? Är han av utländskt ursprung tro? Låter precis som en jalla. De ser europeiska kvinnor som lössläppta och de har noll respekt för polisväsende.

Det du gör nu är att du lämnar in datorerna eller har en pålitlig vän att hjälpa dig med omformattering av hårddiskarna och sedan installering av windows. Killen har troligen lagt in spionprogram i dator som kan se varje knapptryck du gör. Gör så även för telefonen sedan byter du nummer (tyvärr får du göra det..sorry) och kan räkna med att han kommer börja ringa alla i din omgivning han kan få tag på nummer till och börja trakassera dem. I värsta fall får de också byta nummer, han kan sedan komma att stå utanför dig, inte lönt att ringa polis för detta utan du får ha tag i om det finns någon rejäl karl runt dig som går ut med ett basebollträ, ställer sig lugnt, ser honom blankt i ögonen och säger något i stil med "Så..Nu går du hem och du kommer inte tillbaka."

Har han polare som skulle hjälpa honom trakassera dig tro? Är de alltså flera som systematiskt är igång tror du eller är det enbart honom?

Ta INTE lätt på detta, du kanske känner dig "dum" nu som "överreagerar" men min vän..Denna typen av killar kan bli något som aldrig tar slut. Bäst att nypa det i rumpen redan i början innan det gått längre och tagit fart på riktigt. Hotar han att sprida dina bilder (vilket han kommer göra) så svarar du inte, sprider han dem anmäler du och din vän besöker honom och ser till att han tar bort bilderna, mmh? Han kommer försöka med ALLT! Detta är inget friskt beteende..En normal kille gnölar utanför din dörr ett tag och kanske ringer ner dig och gråter/bönar men det lugnar ner sig, planar ut inom en rimligt tid och är förståeligt då han har hjärtesorg. Detta är att gå över gränsen!
Citera
2019-05-08, 16:50
  #92
Avstängd
Utpressning
Kränkning
Sexuella trakasserier

Detta är olagligt.

Polisen kommer hjälpa.
Citera
2019-05-09, 03:04
  #93
Medlem
Vildbloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbagrej
Utpressning
Kränkning
Sexuella trakasserier

Detta är olagligt.

Polisen kommer hjälpa.
Polisen kommer ta emot anmälan som sedan läggs ner i "brist på bevis" trots bevisning. Så har det varit i många långa år min vän. Kvinnor har noll skydd i dagens sverige. De brottslingar som döms får så små straff att det är löjligt. I Sverige är all brottslighet tillåtet pga den rådande globalismen!
Citera
2019-05-09, 05:15
  #94
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moollan
Hej, försöker ta detta kort men har ett ex som jag vart tillsammans med i många år till och från...
Denna gången vart det för mycket... Inget fysiskt utan det är bara psykiskt misshandel.
Och sen jag gjorde slut ca 2 månader sen så har jag inte hört av mig en endaste gång för jag vet att det bara gör det värre men han fortsätter ändå, först vart han ångerfull med massa förlåt o så men sen började han skriva hora och börja med hot och sen visade det sig att han hade snott lättklädda/halvnakna bilder på mig från min dator, mobil jag vet inte hur han har gjort detta men bakom min rygg iaf...
Ja han försöker liksom skrämma mig då att han har dessa bilder och vill då inte att jag ska gå vidare med mitt liv, träffa andra osv, han e sårad och vill hämnas...
Om jag träffar nån så kommer han att lägga ut dessa så att alla kommer få se säger han.
Detta gör ju att jag bara ligger i sängarna hela dagarna och han vet att jag vart deprimerad det mesta i mitt liv och att jag inte har andra vänner som jag kan prata med som kan hjälpa mig liksom att må bra...

Jag har fått ta bort alla mina sociala medier, asså det blir ju väldigt ensamt, inga vänner, inget socialt nät, ingen pojkvän... Han vart liksom mitt allt.
Men ah då börjar han med o ba smsa o ringa istället... Så jag inser att det aldrig kommer ta slut...
Ah om jag byter nummer som jag antagligen kommer få gö men så kommer han bara hitta annat sätt antagligen..
Så himla orättvist att han ska få leva sitt liv men jag måste tippa på tå och får inte göra vad jag vill och ska må dåligt hela tiden och rädd eller kunna få komma över honom och oss och bearbeta allt det hela då det fortfarande e väldigt jobbigt att det inte är längre vi då vi känt varandra såå länge. Inte konstigt liksom.

Han gör ju allt detta anonymt också liksom... Han vet ju att det är olagligt och fel...
Han e över 25 år så det är ju inte så att vi e tonåringar och håller på nej nej...

Finns det nån här ute som kan hjälpa med råd som vart med om detta själv hur det gick för dig/er eller som vet hur han känner och hur jag ska gå tillväga för att stoppa detta jag vet inte om polisen kan hjälpa då allt e anonymt känns inte som nån idé?
Jag förstår ju att det är jobbigt att det är slut... Men jag skulle aldrig göra nått sånt här mot honom, olaglig skit... Usch

Ingen vet ju om att han gör såhär han lever liksom dubbelliv...
Jag e så rädd att ta tillbax han också som ja alltid gör. Då ah detta e ett mönster han har. Han har gjort liknande grejer innan.. Jag har alltid vart så naiv o dum... Jag behöver verkligen hjälp. E fast.

Ring och säg allt detta till polisen.
Citera
2019-05-19, 06:13
  #95
Medlem
Isolera han genom att gå på vänners bilar o sånt o se till att dom vet att det är på grund av han deras bilar får repor o trasiga rutor. Bor han hemma gå på färäldrarnas bilar och hus så dom inte låter han bo kvar.
Det finns mycket att göra om detta inte funkar och han fortsätter även fast han är helt isolerad o är helt själv. Ja då har du inget annat vsl än väld mot han tyvärr.
Citera
2019-05-20, 02:26
  #96
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enlevandeman
Det finns givetvis farliga stalkers, men de flesta är *trumvirvel* harmlösa. Varför ger du dig in i matchen när du ändå förlorar?

Du har nog vunnit förstapriset i tävlingen om vem som ger sämsta möjliga råd gällande stalkers. Grattis.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback