Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-11, 23:18
  #1
Medlem
Hej, försöker ta detta kort men har ett ex som jag vart tillsammans med i många år till och från...
Denna gången vart det för mycket... Inget fysiskt utan det är bara psykiskt misshandel.
Och sen jag gjorde slut ca 2 månader sen så har jag inte hört av mig en endaste gång för jag vet att det bara gör det värre men han fortsätter ändå, först vart han ångerfull med massa förlåt o så men sen började han skriva hora och börja med hot och sen visade det sig att han hade snott lättklädda/halvnakna bilder på mig från min dator, mobil jag vet inte hur han har gjort detta men bakom min rygg iaf...
Ja han försöker liksom skrämma mig då att han har dessa bilder och vill då inte att jag ska gå vidare med mitt liv, träffa andra osv, han e sårad och vill hämnas...
Om jag träffar nån så kommer han att lägga ut dessa så att alla kommer få se säger han.
Detta gör ju att jag bara ligger i sängarna hela dagarna och han vet att jag vart deprimerad det mesta i mitt liv och att jag inte har andra vänner som jag kan prata med som kan hjälpa mig liksom att må bra...

Jag har fått ta bort alla mina sociala medier, asså det blir ju väldigt ensamt, inga vänner, inget socialt nät, ingen pojkvän... Han vart liksom mitt allt.
Men ah då börjar han med o ba smsa o ringa istället... Så jag inser att det aldrig kommer ta slut...
Ah om jag byter nummer som jag antagligen kommer få gö men så kommer han bara hitta annat sätt antagligen..
Så himla orättvist att han ska få leva sitt liv men jag måste tippa på tå och får inte göra vad jag vill och ska må dåligt hela tiden och rädd eller kunna få komma över honom och oss och bearbeta allt det hela då det fortfarande e väldigt jobbigt att det inte är längre vi då vi känt varandra såå länge. Inte konstigt liksom.

Han gör ju allt detta anonymt också liksom... Han vet ju att det är olagligt och fel...
Han e över 25 år så det är ju inte så att vi e tonåringar och håller på nej nej...

Finns det nån här ute som kan hjälpa med råd som vart med om detta själv hur det gick för dig/er eller som vet hur han känner och hur jag ska gå tillväga för att stoppa detta jag vet inte om polisen kan hjälpa då allt e anonymt känns inte som nån idé?
Jag förstår ju att det är jobbigt att det är slut... Men jag skulle aldrig göra nått sånt här mot honom, olaglig skit... Usch

Ingen vet ju om att han gör såhär han lever liksom dubbelliv...
Jag e så rädd att ta tillbax han också som ja alltid gör. Då ah detta e ett mönster han har. Han har gjort liknande grejer innan.. Jag har alltid vart så naiv o dum... Jag behöver verkligen hjälp. E fast.
Citera
2018-03-11, 23:22
  #2
Medlem
Femme.Fatales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moollan
Hej, försöker ta detta kort men har ett ex som jag vart tillsammans med i många år till och från...
Denna gången vart det för mycket... Inget fysiskt utan det är bara psykiskt misshandel.
Och sen jag gjorde slut ca 2 månader sen så har jag inte hört av mig en endaste gång för jag vet att det bara gör det värre men han fortsätter ändå, först vart han ångerfull med massa förlåt o så men sen började han skriva hora och börja med hot och sen visade det sig att han hade snott lättklädda/halvnakna bilder på mig från min dator, mobil jag vet inte hur han har gjort detta men bakom min rygg iaf...
Ja han försöker liksom skrämma mig då att han har dessa bilder och vill då inte att jag ska gå vidare med mitt liv, träffa andra osv, han e sårad och vill hämnas...
Om jag träffar nån så kommer han att lägga ut dessa så att alla kommer få se säger han.
Detta gör ju att jag bara ligger i sängarna hela dagarna och han vet att jag vart deprimerad det mesta i mitt liv och att jag inte har andra vänner som jag kan prata med som kan hjälpa mig liksom att må bra...

Jag har fått ta bort alla mina sociala medier, asså det blir ju väldigt ensamt, inga vänner, inget socialt nät, ingen pojkvän... Han vart liksom mitt allt.
Men ah då börjar han med o ba smsa o ringa istället... Så jag inser att det aldrig kommer ta slut...
Ah om jag byter nummer som jag antagligen kommer få gö men så kommer han bara hitta annat sätt antagligen..
Så himla orättvist att han ska få leva sitt liv men jag måste tippa på tå och får inte göra vad jag vill och ska må dåligt hela tiden och rädd eller kunna få komma över honom och oss och bearbeta allt det hela då det fortfarande e väldigt jobbigt att det inte är längre vi då vi känt varandra såå länge. Inte konstigt liksom.

Han gör ju allt detta anonymt också liksom... Han vet ju att det är olagligt och fel...
Han e över 25 år så det är ju inte så att vi e tonåringar och håller på nej nej...

Finns det nån här ute som kan hjälpa med råd som vart med om detta själv hur det gick för dig/er eller som vet hur han känner och hur jag ska gå tillväga för att stoppa detta jag vet inte om polisen kan hjälpa då allt e anonymt känns inte som nån idé?
Jag förstår ju att det är jobbigt att det är slut... Men jag skulle aldrig göra nått sånt här mot honom, olaglig skit... Usch

Ingen vet ju om att han gör såhär han lever liksom dubbelliv...
Jag e så rädd att ta tillbax han också som ja alltid gör. Då ah detta e ett mönster han har. Han har gjort liknande grejer innan.. Jag har alltid vart så naiv o dum... Jag behöver verkligen hjälp. E fast.
Polisanmäl
Citera
2018-03-11, 23:25
  #3
Medlem
J.BaptisteClamences avatar
Jag hade själv en stalker efter mig. Jag försökte lösa det genom att prata med henne, men det var förgäves. Det enda som hjälpte var att polisanmäla henne. Då la hon till sist av.
Citera
2018-03-11, 23:30
  #4
Medlem
Jag kunde ej skicka pm då du är nyregistrerad.

Jag vet din situation. Har själv haft att göra med en stalker som hade kontroll över mig i fyra år, tills att jag återtog den kontrollen. Med full kraft.

Dessa personer är i regel patetiska individer som försöker hota en annan människa (kvinna) som dom behagar. Du ska inte tillåta detta, och jag hjälper dig under hela processen.

Hur vet du att han har dessa bilder på dig? Har han bara sagt det? Eller har han skickat dom till dig/beskrivit dom?

Du vet om att det han gör är extremt olagligt och att du kan anmäla honom till polisen? Vad hindrar dig från att anmäla?

Är du minderårig?

Hur skriver han anonymt till dig? Är det via facebook?

Vad har han skrivit i dessa facebook meddelanden?

Jag vill att du omedelbart slutar skriva tillbaka till honom och ge honom nån form av respons öht. Det är nämligen respons dessa individer vill ha. Och det får dom via känslomässig utpressning. Min stalker hotade t e x med att ta livet av sig själv eller mina närstående. Så det var en annan form av utpressning, men den gav honom en reaktion. Inte längre dock.

Svara gärna på frågorna så ärligt du kan. Du har inte gjort något fel i det här, verkligen inte. Om du har gett honom bilderna självmant så är det han gör fortfarande hot/utpressning och olaglig delning och ingenting du ska beskylla dig själv för.
__________________
Senast redigerad av Krystalwhite 2018-03-11 kl. 23:34.
Citera
2018-03-11, 23:31
  #5
Medlem
Ps. Det är extremt viktigt att du undertiden inte ger din stalker nån form av emotionell respons, ts. Och att du inte berättar till stalkern att du kommer anmäla honom eller något alls.
Citera
2018-03-11, 23:42
  #6
Medlem
Hej TS!

Det finns bara en sak du ska göra: IGNORERA.

Ärligt talat; Vad är det absolut värsta som kan hända om han nu skulle ha sådana bilder av dig och om han dessutom skulle sprida dem? Att resten av världen får veta hur du ser ut naken (dvs att du har två armar och två ben samt lite mer - som alla andra?).

TÄNK LOGISKT! Om han har bilder vill han inte släppa dem för då har han inget att hota dig med, eller hur. Gå aldrig med på att betala honom en enda spänn för några påstådda bilder - HAN HAR JU KVAR BILDERNA! Det är en ond cirkel.

På riktigt, bara totalignorera honom. Du behöver inte ens byta nummer (om du inte vill såklart). Du kan bara låtsas som att han inte existerar och att hans sms, telefonsamtal osv inte kommer fram.

Om du känner dig fysiskt hotad ska du givetvis vända dig till polisen och omedelbart byta lås på din dörr. Man vet aldrig vad dessa psykopater kan få för sig.
Citera
2018-03-11, 23:46
  #7
Medlem
(Ursäkta spammet.)

Jag förstår att du känner en skam inför att kanske ringa polis men du ska inte känna skam i det här ts. Det är bara i din hjärna. Polisen dömer dig inte för du är inte en brottsling och detta är inte ett unikt fall. Det händer dagligen och överallt.

Att han skriver ”anonymt” till dig spelar ingen roll då du vet att det är han som ligger bakom utpressningen, så det behöver du inte oroa dig för. Vid rannsakan kommer polis hitta bilderna och kan direkt knyta honom till brottet. Dom kan eventuellt spåra stalkerns ip adress.

Du måste förstå att det enda du behöver göra är att kontakta polis, ts. Han kommer inte sluta. Ge honom inte den makten över dig. Och jag förstår att du är rädd, ledsen, stressad. Men du måste stänga ner det och anmäla honom. Jag stöttar dig helhjärtat i det här. Svinet ska sättas på plats och såfort polisen knackar på hos honom kommer han skita på sig och all makt han tror han har över dig kommer komma som en käftsmäll. Stäng av rädslan och vad du tror han kommer göra och ge honom en polis att förklara sig inför. Du har ingen skam i det här.
Citera
2018-03-11, 23:49
  #8
Medlem
hej

vet hur du känner dig jag hade en stalker ett par år och hon gjorde livet till ett helvete för mig och min nuvarande,

hon skickade folk på min nuvarande som hotade och misshandlade min nuvarande och vi polis anmälde exet men det hjälpte inte,

så jag gjorde så att jag väntade till nästa gång exet kontaktade mig och då spårade jag hennes ip-adress till en adress jag åkte dit och pratade med folket som skyddade henne och sa händer detta en gång till så kommer jag att döda alla som står vägen för att få döda henne,

och exet visste mycket väll om att jag inte hade några problem med att göra det och då insåg hon att det va på tiden att sluta bråka med mig för hon ville självklart inte råka ut för en olycka själv och sen dess har jag och min nuvarande gift oss och skaffat barn och exet inte har kontaktat mig eller något sådant för hon vet att det kommer sluta illa,,

så det ända du kan göra för att en stalker ska sluta det är att visa dom att du kan skada dom mer än dig
Citera
2018-03-11, 23:55
  #9
Medlem
enlevandemans avatar
Med tanke på hur du skriver är jag inte förvånad att du lyckats hitta en sådan "fin" kille. Trodde först du var 15 år.

För övrigt. Polisanmäl. Har du prövat säga åt killen att sluta ens?
Citera
2018-03-12, 00:04
  #10
Medlem
Du ska absolut inte gå tillbaka till den här killen. Inte heller ge honom någon form av respons öht. Jag vet att du redan vet det men tänker i dåliga banor p g a rädsla just nu. Ditt ex är förmodligen narcissist eller lider av annan antisocial diagnos. Ett samband mellan olika stalkers är just detta. Narcissister väljer ut godtrogna människor som är deprimerade, ensamma o s v som sina offer. Snälla personer är lättare att hota och utnyttja och ge dåligt samvete över grejer som dom inte har gjort något fel i. Tillåt inte detta ts, vi är många som stöttar dig i det här. Helhjärtat.

Ursäkta att jag spammar dig, men du måste lita på mig i detta. Jag hade en stalker i fyra år så jag är extremt påläst gällande deras beteenden, tillvägagångssätt, tankemönster, varför dom gör det och jag vet exakt vad som behöver göras från din sida. Och du skriver att det inte är första gången han gör liknande grejer.

Du måste ringa polisen det första du gör imorgon. Du ska säga att ditt ex hotar dig med att sprida nakenbilder på dig på nätet. Att han skriver anonymt spelar ingen roll. Polisen hittar honom och har gjort husrannsakan för ”mindre” grejer förut. Du måste förstå att dom inte bara utreder brott, utan jobbar för att förebygga brott. Han kommer inte sluta förrens du tar mod till dig och kontaktar polis, och han kommer i slutet ändå sprida dom om du inte anmäler, även om du gör som han säger.

Anmäl, anmäl, anmäl.
__________________
Senast redigerad av Krystalwhite 2018-03-12 kl. 00:07.
Citera
2018-03-12, 00:08
  #11
Medlem
rikastistorstans avatar
Man är otroligt sällan anonym på riktigt över sms och nätet. Polisen har resurser...

Som jag ser det så har du tre alternativ:

1: Polisanmäl honom och lämna in allt du har på honom i bevis. Ring gärna upp honom och spela in samtalet om du behöver mer grejer på honom.

2: Betala någon hotfull typ att hota eller ge honom stryk.

3: Ignorera honom helt och vänta tills han träffar en annan tjej att göra livet surt för.

Jag hade rekommenderat alt 1 i första hand, annars 2.
Citera
2018-03-12, 00:50
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krystalwhite
Jag kunde ej skicka pm då du är nyregistrerad.

Jag vet din situation. Har själv haft att göra med en stalker som hade kontroll över mig i fyra år, tills att jag återtog den kontrollen. Med full kraft.

Dessa personer är i regel patetiska individer som försöker hota en annan människa (kvinna) som dom behagar. Du ska inte tillåta detta, och jag hjälper dig under hela processen.

Hur vet du att han har dessa bilder på dig? Har han bara sagt det? Eller har han skickat dom till dig/beskrivit dom?

Du vet om att det han gör är extremt olagligt och att du kan anmäla honom till polisen? Vad hindrar dig från att anmäla?

Är du minderårig?

Hur skriver han anonymt till dig? Är det via facebook?

Vad har han skrivit i dessa facebook meddelanden?

Jag vill att du omedelbart slutar skriva tillbaka till honom och ge honom nån form av respons öht. Det är nämligen respons dessa individer vill ha. Och det får dom via känslomässig utpressning. Min stalker hotade t e x med att ta livet av sig själv eller mina närstående. Så det var en annan form av utpressning, men den gav honom en reaktion. Inte längre dock.

Svara gärna på frågorna så ärligt du kan. Du har inte gjort något fel i det här, verkligen inte. Om du har gett honom bilderna självmant så är det han gör fortfarande hot/utpressning och olaglig delning och ingenting du ska beskylla dig själv för.

Ja först låg det två papper utanför min dörr de va då två bilder på mig sen har det vart att han skapar anonyma/random konton på instagram. Min ig var privat men kunde se konton be om att följa mig och att dessa konton skrev privatmeddelande till mig och där skickade han bilder på mig där det ser ut som att han lagt ut de på en porrsida, liksom klistrat in min bild på en passande porrvideo så att det ska se verkligt ut och låtsas va en random dude som sätt detta och skrivit nice video baby och frågat om jag vill göra en video med honom... Och så smsade han mig även denna bilden då jag liksom anmäler alla konton han gör och de försvinner.

Sen började han ha öppna konton så alla kan se med andra/samma bilder och även en kort video på mig som jag inte ens har kvar o visste att jag hade, öppet för folk att se och ah skriver på bio:n typ nya bilder varje dag och skriver mitt riktiga ig konto så att de ska följa för easy pussy...

Då tog jag bort min IG så han inte kunde visa mig allt detta då de fick mig att må dåligt och tappa fokus på mitt liv.

Just ALLA dessa bilder som han skickat är bilder jag har tagit på mig själv för mig själv för ah har några såna sparade på min gamla dator tillsammans med andra bilder för minnen. Inte tänkt att nån ska ha dessa eller se dessa liksom, just dessa e baara för mig själv. Nån annan bild e liksom en vardaglig bild där jag solade topless med en vän som han snott även då så ni kanske förstår att dessa är inga bilder som ja tagit till honom liksom inga alls...
Inget han borde ha eller ska ha alls...
Så han har alltså på nått vänster gått in på min dator eller min mobil och tagit dessa när jag inte vart med. Även fast ja vet att han har kollat i min mobil för andra saker osv då han e väldigt svartsjuk och har hjärnspöken och e kontrollerande men ah har aldrig tänkt att han skulle göra nått sånt här. Sno mina bilder utan att jag vet om det.

Så igår skrev han sms till mig från ett random nummer att om ja träffar en kille så kommer han visa alla dessa bilder och videon för alla. Han skriver på engelska med för d inte ska se ut som att d kan va från honom... Eller nått? Jag vet inte... Han lägger ju väldigt mycket tid på att göra all denna skit så smart som möjligt så han inte ska avslöja sig själv liksom?

Ne jag e över 20 och tror ni verkligen jag kan anmäla detta? Hur ska de veta att d e han liksom? De kommer ju inte direkt från honom han e ju inte dum liksom...
Har tagit kort på ALLT han gjort iaf och sparat ifall det blir värre...
Har inte svarat nånting alltså, ingenting alls på 2 månader sen vi gjorde slut, inte ens i början när han bad en massa förlåt. När ett random nummer ringde idag svara jag inte heller för jag fattar att d e han... Har läst att det e dåligt liksom o svara så df har jag inte gjort det. Men det hjälper ju inte? Han fortsätter...

E faktiskt livrädd att han kan se detta och bli arg. Jag har aldrig skrivit nått sånt här innan ute på internet för alla o se.. Han har liksom koll på allt jag gör känns det som.
Men vet liksom inte vad jag ska ta mig till. E ju som sagt i min säng alla dagar då jag inte har vänner o vända mig till och så vara på jobbet och låtsas som ingenting liksom... Det e tufft. Har som sagt vart deprimerad förut i mitt liv, försöker så gott jag kan med mitt liv men med allt detta så ah...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback