Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-11, 22:32
  #1
Medlem
Undrar om ni har sett broccoligroddar någonstans? Dom hade det inte på Ica som jag går till. Hemköp har det inte på sin hemsida. Vill köpa det i butik.
Citera
2018-03-11, 22:57
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dd105
Undrar om ni har sett broccoligroddar någonstans? Dom hade det inte på Ica som jag går till. Hemköp har det inte på sin hemsida. Vill köpa det i butik.
Låter nyttigt! Gymgrossisten?
Citera
2018-03-11, 23:06
  #3
Medlem
Om du söker på sulforafan så får du upp resultat på olika tillskott åtminstone. Och jag antar att du vill äta dessa groddar för sulforafanets skull.

Vet tyvärr inte vilka "vanliga" butiker som säljer detta.
Citera
2018-03-11, 23:22
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bolibo
Låter nyttigt! Gymgrossisten?

Citat:
Ursprungligen postat av abandonallhope
Om du söker på sulforafan så får du upp resultat på olika tillskott åtminstone. Och jag antar att du vill äta dessa groddar för sulforafanets skull.

Vet tyvärr inte vilka "vanliga" butiker som säljer detta.

Gymgrossisten har varken broccoligroddar eller sulforafan/sulforaphane.
Inte lifebutiken heller. Sökt andra butiker i min stad med på nätet.

Ja. Det är därför jag vill ha den. Verkar ha många fördelar, och vill testa det mot min autism.
Citera
2018-03-11, 23:28
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dd105
Gymgrossisten har varken broccoligroddar eller sulforafan/sulforaphane.
Inte lifebutiken heller. Sökt andra butiker i min stad med på nätet.

Ja. Det är därför jag vill ha den. Verkar ha många fördelar, och vill testa det mot min autism.

Kan du inte beställa från andra ställen? Finns på apotea, vitaminer.nu och några andra ställen.

Jag antar att du kör keto också? Det har intressanta effekter på kroppen och är värt att prova, autistisk eller inte.

Lycka till!
Citera
2018-03-11, 23:43
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abandonallhope
Kan du inte beställa från andra ställen? Finns på apotea, vitaminer.nu och några andra ställen.

Jag antar att du kör keto också? Det har intressanta effekter på kroppen och är värt att prova, autistisk eller inte.

Lycka till!

Inte van att köpa på internet. Vill att ni säger om det kommer gå bra.

Hitta den här https://www.apotea.se/rawpowder-broccoli-sprouts-115-g

0kr frakt. Verkar jätte bra och billigt (om nu produkten är bra).

Tror ni det är extra avgifter man måste betala?

Aha kan betala genom att godkänna att dom tar pengar från mitt bankkonto med bankid.. Återkommer när jag har installerat det på mobilen. Har ett maestrokort och kan vanligtvis inte köpa från nätet.


edit: Väldigt smidigt att köpa från sidan. Konstigt att det är 0kr frakt.
edit2: Hoppas det är en seriös sida. Kanske blir lurad på alla mina pengar nu, då man kopplar sitt bankkonto till dom. När tar dom pengarna?
__________________
Senast redigerad av dd105 2018-03-11 kl. 23:58.
Citera
2018-03-12, 11:50
  #7
Medlem
Andersdamaans avatar
Bättre asiatbutiker brukar ha sådana. Bor du i Stockholm så kan du åka till Oriental Supermarket vid Hötorget t.ex.
Citera
2018-03-13, 15:22
  #8
Medlem
Vet inte om det är placebo, men känner mig lite tungt i huvudet. Nästan lite hög.

Det ska ge en liknande reaktion i kroppen/hjärnan som när man har feber eller något. Är det någon som vet lite mer om broccoligroddar?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback