Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-11, 21:39
  #1
Medlem
Senaste drömmen var om att jag inte fick som jag ville så jag högg och högg mina föräldrar. Det var hur mycket blod som helst och det sprutade överallt jag var nedblodad och jag kände doften av blod.

Drömmen innan var att jag planerade en massaker i en galleria. Försökte i drömmen att skapa bomber handla vapen från ett gäng sen minns jag bara att jag kastade iväg dessa bomber över mycket folk och sköt tills jag hade en kula kvar i magasinet vilket var meningen med att ta livet av mig. Jag kände även här blod doften och bränt kött och se alla människor bara springa omkring helt för livet.

En annan dröm jag hade var när jag hade haft ihjäl en kompis med kniv i hans lägenhet. Jag kände doften av blod och kände suget på att äta upp honom. Jag började att skära bort kött från honom och lagade mat av det och åt sedan upp det.

Jag vet inte var jag ska ta vägen, dessa drömmar känns som verklighet för mig.
Citera
2018-03-11, 21:52
  #2
Medlem
Kpt.Svartskalles avatar
Hej! Tycker du bör söka efter hjälp och bara prata ut med någon. Kolla med en psykolog?

Förresten TS. Hur är din situation i livet? Trivs du med jobbet, staden och allt runt omkring.
Känner du dig orättvist behandlad?

Tror ärligt inte du vill döda någon. Eftersom du själv vill hjälpa dig. Men rop på hjälp är ingen svaghet utan styrka.
Citera
2018-03-11, 21:59
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kpt.Svartskalle
Hej! Tycker du bör söka efter hjälp och bara prata ut med någon. Kolla med en psykolog?

Förresten TS. Hur är din situation i livet? Trivs du med jobbet, staden och allt runt omkring.
Känner du dig orättvist behandlad?

Tror ärligt inte du vill döda någon. Eftersom du själv vill hjälpa dig. Men rop på hjälp är ingen svaghet utan styrka.

Har ingen psykolog och får ingen hjälp heller.
Just nu avskyr jag livet kanske därför dessa drömmar kommer upp?
Jobbet är väl okej, men känner mig orättvist behandlad har sådan lust att bara dö.
Just nu som jag känner mig så känns det som rätta vägen eftersom jag blir behandlad som skit.

Jag bor på ett ställe som jag inte trivs på. Alltid är det jag som får ta skiten när andra trycker ned mitt psyke så mycket att jag inte klarar av någonting.
Citera
2018-03-11, 22:03
  #4
Medlem
Idealisten.s avatar
Drömmar berättar i många fall om hur ens mentala värld faktiskt ser ut, medvetna som undermedvetna känslor uppenbarar sig genom historier utan tyglar. Utan dessa tyglar så kan förakt, vrede och hämndlystenhet manifestera sig på alla möjliga vis, ibland så bisarra vis att man blir rädd.

Jag brukar tolka dessa drömmar som en varning för vad som kan hända om jag låter vreden ta över totalt.

Det finns inget att skämmas för TS, det är förmodligen så att du känner dig smått hatisk mot något i livet, kanske är det andra människor eller så är det smärtan som livet självt innehar som du funderat på att revolta emot i form utav en våldsaktion.

Eller så kan det vara så att du kände dig lite förbannad på en vän förra veckan för att du upplevde att han förråde dig och nu en vecka senare visar sig detta misstycke i dina drömmar.

Det kan också vara en random dröm som inte gjort något annat än lekt med vad som fanns tillgängligt i ditt huvud. De känslor som ligger som grundmotivation till många olika sorters destruktiva ageranden finns inom oss alla och ibland hjälper de till att forma de drömmar vi upplever på nätterna.

Jag tror att bara du kan veta vilket av de scenarion jag beskrev som ligger din upplevelse närmast eller om de inte ligger nära alls.
Citera
2018-03-11, 22:11
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idealisten.
Drömmar berättar i många fall om hur ens mentala värld faktiskt ser ut, medvetna som undermedvetna känslor uppenbarar sig genom historier utan tyglar. Utan dessa tyglar så kan förakt, vrede och hämndlystenhet manifestera sig på alla möjliga vis, ibland så bisarra vis att man blir rädd.

Jag brukar tolka dessa drömmar som en varning för vad som kan hända om jag låter vreden ta över totalt.

Det finns inget att skämmas för TS, det är förmodligen så att du känner dig smått hatisk mot något i livet, kanske är det andra människor eller så är det smärtan som livet självt innehar som du funderat på att revolta emot i form utav en våldsaktion.

Eller så kan det vara så att du kände dig lite förbannad på en vän förra veckan för att du upplevde att han förråde dig och nu en vecka senare visar sig detta misstycke i dina drömmar.

Det kan också vara en random dröm som inte gjort något annat än lekt med vad som fanns tillgängligt i ditt huvud. De känslor som ligger som grundmotivation till många olika sorters destruktiva ageranden finns inom oss alla och ibland hjälper de till att forma de drömmar vi upplever på nätterna.

Jag tror att bara du kan veta vilket av de scenarion jag beskrev som ligger din upplevelse närmast eller om de inte ligger nära alls.

Tror det kan vara den mentala delen faktiskt. Jag orkar bara inte ha dessa drömmar att jag dödar människor som också står mig väldigt nära. När jag vaknade sen dess så har jag gått omkring och tänkt på just drömmen jag hade senast. Jag kan inte sluta tänka på det, usch vet inte var jag ska ta vägen snart.
Citera
2018-03-11, 22:31
  #6
Medlem
Har du i verkliga livet svårt att se skillnad på vad som är fantasi och vad som är verklighet?
Citera
2018-03-11, 22:34
  #7
Medlem
Ps. kolla upp vad det innebär att mörda någon i drömtydning.

Såhär står det på olika ställen:

Dödar du själv någon kan det handla om att den personens inflytande över dig nu har upphört. Det är ofta positivt då du kan skapa ett liv med egna värderingar istället.

och:

Förtryck av känslor eller avdelningar av ditt liv. En människa kan döda sin kärlek till en flicka att hon inte kommer från en rik familj. Eller vi kan döda våra känslor för att vi skäms för dem eller skuldkänslor över dem. Vi kan döda en kreativ strimma i självförsvar på grund av känslor av oduglighet, ovärdighet. Mördaren är en representation av en rädsla eller oro som hotar med, eller är döda, känslor och energi. Trauma i barndomen kan ofta leda till mordiska raseri inkapslade i det omedvetna, och endast förekommer i några drömmar.
Citera
2018-03-11, 22:49
  #8
Medlem
Kontakt en psykolog eller kurator så fort som möjligt.

Visst kan man få bra råd på flashback men professionella psykologer skulle hjälpa dig mer.
Citera
2018-03-11, 23:21
  #9
Medlem
Treantprotectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idealisten.
Drömmar berättar i många fall om hur ens mentala värld faktiskt ser ut, medvetna som undermedvetna känslor uppenbarar sig genom historier utan tyglar. Utan dessa tyglar så kan förakt, vrede och hämndlystenhet manifestera sig på alla möjliga vis, ibland så bisarra vis att man blir rädd.

Jag brukar tolka dessa drömmar som en varning för vad som kan hända om jag låter vreden ta över totalt.

Det finns inget att skämmas för TS, det är förmodligen så att du känner dig smått hatisk mot något i livet, kanske är det andra människor eller så är det smärtan som livet självt innehar som du funderat på att revolta emot i form utav en våldsaktion.

Eller så kan det vara så att du kände dig lite förbannad på en vän förra veckan för att du upplevde att han förråde dig och nu en vecka senare visar sig detta misstycke i dina drömmar.

Det kan också vara en random dröm som inte gjort något annat än lekt med vad som fanns tillgängligt i ditt huvud. De känslor som ligger som grundmotivation till många olika sorters destruktiva ageranden finns inom oss alla och ibland hjälper de till att forma de drömmar vi upplever på nätterna.

Jag tror att bara du kan veta vilket av de scenarion jag beskrev som ligger din upplevelse närmast eller om de inte ligger nära alls.

Källor på dessa påståenden?
Citera
2018-03-11, 23:30
  #10
Medlem
Idealisten.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treantprotector
Källor på dessa påståenden?
Jag kanske skulle ha skrivit det, att jag spekulerar.
Det är trots allt inte fastställt direkt vad drömmar betyder. Dock så ser jag det som ganska vettigt att anta att känslor man undangräver i det medvetna kan uppenbaras i drömmar istället.

Men detta ska ej ses som någon fakta. Jag hade kunnat göra en google sökning och letat efter forskning om drömmar innan jag skrev inlägget men gjort är gjort.

Du får gärna om du orkar själv söka runt lite och kolla om det finns eventuella brister i det jag skriver. Brister finns det nog oundvikligen i texter på flashback som behandlar ämnet "drömmar" med en sådan självsäker attityd.
Jag måste erkänna att jag inte orkar dra till wiki och läsa lite grann om fenomenet drömmar. Vet att jag läst där tidigare men är osäker på vad som fastnat eller ej.

Din korta fråga om källor fick mig dock att påminna mig själv om hur viktigt det är att vara tydlig när man skriver, i detta fallet borde jag ha klarlagt att jag delar med mig av spekulationer och tolkningar som jag personligen använt på mina drömmar och funnit mönster som kan ha varit kausala med vilka medvetna känslor som lurkar inom mig.


Edit: Jag tittade precis in wiki lite snabbt och hittade spekulationer där man arbetat med tolkningar och observationer av patienter och deras berättelser osv. Freud och Jung är intressanta, utan tvekan.
MEN det finns inte mycket annat än spekulationer vad jag förstår. Vissa forskare tror att det kan vara hjärnan som förbereder en för verkliga händelser eller stärker minnen bland annat.
__________________
Senast redigerad av Idealisten. 2018-03-11 kl. 23:42.
Citera
2018-03-12, 00:05
  #11
Medlem
.Horus.s avatar
Det är ingen idé att låta andra här på flashback tolka dina drömmar. Och att du mördar någon i din dröm behöver inte alls betyda att du vill göra det i verkligheten. Om du vill tyda dina drömmar så hitta någon som har erfarenhet, är utbildad etc..
Citera
2018-03-12, 01:11
  #12
Medlem
Kpt.Svartskalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dodgebelow
Har ingen psykolog och får ingen hjälp heller.
Just nu avskyr jag livet kanske därför dessa drömmar kommer upp?
Jobbet är väl okej, men känner mig orättvist behandlad har sådan lust att bara dö.
Just nu som jag känner mig så känns det som rätta vägen eftersom jag blir behandlad som skit.

Jag bor på ett ställe som jag inte trivs på. Alltid är det jag som får ta skiten när andra trycker ned mitt psyke så mycket att jag inte klarar av någonting.

Det är ingen fara. Du kan söka efter en psykolog för att prata ut. Rensa dina tankar och ha någon okänd som lyssnar på dig. Tänk dig en blank spegelbild som kan ge dig råd eller bara lyssna. Plus dom har tystnadsplikt.

Varför du känner dig orättvist behandlar på jobbet kan bero på VAD SOM HÄNDER PÅ JOBBET eller att DU spelar mindtricks på dig att din situation suger mer än vad den egentligen är. Det går alltid att byta jobb

Ditt ställe du bor på. Om det är familjemedlemmar så bör du öppna dig och visa sårbarhet så de kan förstå din lidnand du går igenom just nu. Många människor är idioter fortfarande och har svårt att ta upp information om andra och sin omgivning.

Det bästa är att prata ut och på någon sätt förändra din situation. Antagligen fysiskt eller mentalt.

* Det var en gång i mitt liv när jag blev jävligt dåligt behandlad av en kvinna jag blev förälskad i. Men hon utnyttjade mig som en trasa utan att jag förstod det. Jag blev djupt sårad av det en lång period och kunde få flipp på ljusaste dagen och börja mucka gräl med oskyldiga människor på stan. Jag hade ett stort hat för människor och vårat samhälle den perioden av mitt liv. För jag kände mig så utnyttjad av henne och hennes skitsnack.
Tack gud. Att jag hade bra vänner och familj som var där för mig och fick mig på bättringsvägen och idag, skräms jag över mig själv att jag var så arg och i sådana mörka tankar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback