Citat:
Ursprungligen postat av
musak
Tack för den infon ( värdefullt ) Japp jag hade gärna köpt om det inte vore så osäkert vad som kommer att hända, kan inte se i papper från service att något av det skulle vara bytt, Inga garantier ingenting ,så vågar inte men trevlig bil--hade gärna ägt "om".
En nyare 5 serie som rullat 14000 mil är ju ingenting, bilarna är gjorda för att rulla 40-50.000 mil, minst!
Men naturligtvis måste man ta med löpande kostnader i beräkningen, precis som på alla andra bilar.
Och även om du blir tvungen att byta en del slitdelar pga av miltalet, så har du ju gett mindre för bilen när du köpte den, jämfört med vad du hade fått betala för en lågmilare som rullat 10.000 mil mindre.
- denna mellanskillnad är ren förtjänst och kanske får du inga extra reparationer, men skulle du få det så är det ju inom ramen för normala driftskostnader!
Själv kör jag en Mercedes E klass som jag köpte ny år 2010, den har nu rullat 21.000 mil, och är forfarande i perfekt skick.
Det har även varit billiga mil, jag har inte haft några dyra reparationer utan bara bytt vanliga slitdelar som bromsar och sånt.
När du räknar måste du ju slå ut alla kostnader, i det långa loppet.
Och om vi då räknar på en nyare BMW 5 serie som rullat 14.000 mil idag, så bör du kunna köra minst 10-15.000 mil till med den bilen innan du får några dyrare reparationer.
Sen kan man ju alltid ha otur och att något dyrt går sönder, men det kan ju hända alla bilar oavsett miltal och ålder.