Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-11, 18:52
  #1
Medlem
Har en semi-akustisk Hagström Viking som jag nyligen börjat använda efter att den bara suttit där i 5 år och behöver då såklart nya strängar på den men har ingen aning vilka jag borde köpa. Jag spelar bara med fingrarna (aka fingerstyle) och gillar att spela på spända strängar mer än lösa om det kan ändras beroende på vilka strängar jag väljer. Har knappast någon aning om vilka strängar som fungerar hur och och fattar heller inget när jag googlar på det
Citera
2018-03-11, 19:10
  #2
Medlem
[quote=litfam69|63476589]Har en semi-akustisk Hagström Viking som jag nyligen börjat använda efter att den bara suttit där i 5 år och behöver då såklart nya strängar på den men har ingen aning vilka jag borde köpa. Jag spelar bara med fingrarna (aka fingerstyle) och gillar att spela på spända strängar mer än lösa om det kan ändras beroende på vilka strängar jag väljer. Har knappast någon aning om vilka strängar som fungerar hur och och fattar heller inget när jag googlar på det[/QUO

Du kan köra på 0,10 Daddario och vill du ha lite hårdare strängar så väljer du 0,11
Citera
2018-03-17, 16:55
  #3
Medlem
insidelights avatar
Jag gillar tjocka strängar. Finns inget äckligare än att lira på 0.10, det är bara sladder. Jag kör 0.11 på min strata. På min gibson lp som likt din Hagström Viking har en kortare skallängd kör jag helst 0.12. Det är då ungefär samma tröghet i strängara som 0.11orna på stratan. Summa sumarum jag kan rekomendera att köra 0.12.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback