Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-11, 15:51
  #1
Medlem
Hej,

Har pigmenterad /melasma på överläppen. Vet att det finns krämer att bleka och vissa behandlingar. Samt att jag måste skydda med solskyddsfaktor, helst 50+. Finns det ngt ytterligare smart knep då jag inte tycker 50+ hjälper. Utöver att ex ha solhatt eller dylikt. Ligger inte och solar men befinner mig i soligt land så går inte helt att undvika. Önskar att det finns ngn special special kräm att lägga på som går att ha i solen alternativt fantiserar om någon osynlig liten "tejp, slip" som man kan fästa.....
Citera
2018-04-08, 20:39
  #2
Medlem
Puff
Citera
2019-11-26, 12:21
  #3
Medlem
Edit

Citat:
Ursprungligen postat av siass
Hej,

Har pigmenterad /melasma på överläppen. Vet att det finns krämer att bleka och vissa behandlingar. Samt att jag måste skydda med solskyddsfaktor, helst 50+. Finns det ngt ytterligare smart knep då jag inte tycker 50+ hjälper. Utöver att ex ha solhatt eller dylikt. Ligger inte och solar men befinner mig i soligt land så går inte helt att undvika. Önskar att det finns ngn special special kräm att lägga på som går att ha i solen alternativt fantiserar om någon osynlig liten "tejp, slip" som man kan fästa.....

Har också melasma och jag kör med beige kirurgisk tejp på mina fläckar. Jag skiter i att jag ser ut som ett fån och dessutom så syns det bara på nära håll. Skippar dock aldrig spf50 och solhatt.

C vitamin serum under solskyddet är också ett måste! Kör på ett bra rent C vitamin serum. Det kan både bleka dina fläckar men ger också ditt solskydd extra boost! Jag kör på Medik8 Pure15 - dyr som satan men mycket potent produkt!
__________________
Senast redigerad av Magneten11 2019-11-26 kl. 12:25. Anledning: Tillägg
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback