Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-11, 13:02
  #1
Medlem
Ja, exakt så känner jag, provade att kolla på Jakten på den försvunna skatten nyligen, en film som inte behöver presenteras, inte ens den föll jag för. Jag vet inte vad grejen är men det är något med film som bara inte attraherar mig, förutom då som sagt komedi, skratta är ett måste.
Citera
2018-03-11, 13:11
  #2
Medlem
Så är det när man saknar längre uppmärksamhetsspann, måste ha gratifikation i nuet hela tiden. Låg IQ?
Citera
2018-03-11, 13:15
  #3
Medlem
KajMunks avatar
Detsamma gäller mig. Ser mest komedier och standup. Svårast har jag för att se romantik i olika former.

Mitt intresse för film har minskat successivt under ganska många år. Är osäker på den bakomliggande orsaken. Däremot tycker jag att det accelererat under senaste åren då jag tycker skådespelare privat påfallande ofta framstår som självupptagna von oben-typer. Kan inte koppla bort det när jag försöker se en film.
Citera
2018-03-11, 13:45
  #4
Medlem
onelostsouls avatar
Man är väl ganska ytlig som människa om man bara glor på komedi?
Citera
2018-03-11, 13:49
  #5
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onelostsoul
Man är väl ganska ytlig som människa om man bara glor på komedi?

Beror väl på. Finns ingen genre som kräver mer än komedier, möjligtvis skräck.
Citera
2018-03-11, 13:52
  #6
Medlem
Pallestroms avatar
Serier är mer min grej. Kollar nästan aldrig på film.
Fast det finns ju några som är riktigt bra.
Citera
2018-03-11, 13:53
  #7
Medlem
eggshellss avatar
Äsch har själv perioder där film inte intresserar mig, har inte lust att "gå in i ett annat universum" helt enkelt. Inget djupt iaf. Knappt en Adam Sandler-komedi funkar just nu..

Så TS är inte ensam =) Liten svacka..

Dokumentärer kan fungera bättre om man nu måste kolla på nått..
Citera
2018-03-11, 14:13
  #8
Medlem
Dagens filmer är trista, allteftersom CGI:n blev mer utvecklad avvecklades manusen, speciellt i Hollywood. Majoriteten av skådisarna väljs på grund av deras utseenden och inte deras talang. Upp på det så gör man bara remakes om och om igen (hur många gånger ska man behöva se historian om Peter Parker eller Stålmannen?). Och allt ska vara så våldsamt och blodigt som det bara går, förmodligen för att försöka dölja alla plot holes.

Resultatet? Platt fall.

Förut var brittisk film ett ganska säkert kort på att man i alla fall inte skulle bli uttråkad, men de har också fastnat i att göra remakes och berättar samma historier om och om igen.
Citera
2018-03-11, 14:14
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yyuutt
Dagens filmer är trista, allteftersom CGI:n blev mer utvecklad avvecklades manusen, speciellt i Hollywood. Majoriteten av skådisarna väljs på grund av deras utseenden och inte deras talang. Upp på det så gör man bara remakes om och om igen (hur många gånger ska man behöva se historian om Peter Parker eller Stålmannen?). Och allt ska vara så våldsamt och blodigt som det bara går, förmodligen för att försöka dölja alla plot holes.

Resultatet? Platt fall.

Förut var brittisk film ett ganska säkert kort på att man i alla fall inte skulle bli uttråkad, men de har också fastnat i att göra remakes och berättar samma historier om och om igen.

Finns oändlig mängd filmer som är gjorda innan 2000, se dem istället. Att nygjorda filmer är skräp rakt igenom är knappast en ursäkt.
Citera
2018-03-11, 14:41
  #10
Medlem
Instämmer helt. Som barn gillade jag att se film, fick några favoriter som man sett säkert närmare hundratalet gånger genom åren men sedan 1994 någon gång så har jag haft oerhört svårt att se film eller se färdigt en påbörjad. Tittar jag film nu för tiden är det aldrig något skapat efter 1994, det är bara skräp i mina ögon. Allt detta tjafs om HD och skit, ptja filmerna blir inte bättre för det. Ser hellre en gammal suddig VHS än sånt skräp.
Citera
2018-03-11, 14:44
  #11
Medlem
yggdrazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntligenRokfri
Ja, exakt så känner jag, provade att kolla på Jakten på den försvunna skatten nyligen, en film som inte behöver presenteras, inte ens den föll jag för. Jag vet inte vad grejen är men det är något med film som bara inte attraherar mig, förutom då som sagt komedi, skratta är ett måste.
Lite inne på deadinsides spår, hur har du det med uppmärksamheten? Har jag rätt om jag tror att du ofta är klistrad vid telefonen? Kollade den förmodligen under tiden du kollade på filmen?
Citera
2018-03-11, 14:47
  #12
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KajMunk
Däremot tycker jag att det accelererat under senaste åren då jag tycker skådespelare privat påfallande ofta framstår som självupptagna von oben-typer. Kan inte koppla bort det när jag försöker se en film.

Håller med dig där. Och att alla ska vara så löjligt "snygga" även fast de ska föreställa fula rollfigurer.

Det enda kravet för skådespelare numer verkar vara att se snygg ut och/eller komma från en skådespelarfamilj.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback