Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-11, 10:50
  #1
Medlem
Jag har sedan mitten av januari haft ett mönster av att jag är uppe mellan 24-36 timmar och sen sover 8-12 timmar, för att sedan vara uppe 24-36 timmar igen och så här håller det på, alla dagar i veckan.(ibland har det varit tillfällen där jag är vaken 50 timmar i sträck)
jag jobbar deltid och studerar vid sidan av, jag har inte upplevt att varken studier eller jobb känts mer stressande än vanligt. jag vet inte varför min sömnrutin har rubbats och varför jag är vaken så här länge och inte kan ha ett norm dygn.

en positiv sak i allt detta är att jag får mer saker gjorda , men det negativa är att mitt sociala liv påverkas.

vad händer med kropp och psyke om jag fortsätter leva såhär , långvariga konsekvenser?



Osäker på var detta inlägget passar in här, det kan lika väl flyttas till psykologi tråden
__________________
Senast redigerad av Whattheshit 2018-03-11 kl. 10:54.
Citera
2018-03-11, 11:00
  #2
Avstängd
MrMadoffs avatar
Hur kan du få så mycket energi att du orkar vara vaken så länge i följd i längre perioder?

Vad äter du? Mediciner? Vad väger du? Hur lång är du? Hur gammal är du?
Citera
2018-03-11, 11:54
  #3
Avstängd
Hur har din stämningsläge annars varit, och din kreativitet varit, har tankarna rusat etc? Då du nämner att du har fått mer gjort osv, men det kan ju också ha och göra med att är uppe längre perioder med mindre sömn också.
Men låter lite som hypomanisk episod.
Citera
2018-03-11, 12:29
  #4
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whattheshit
Jag har sedan mitten av januari haft ett mönster av att jag är uppe mellan 24-36 timmar och sen sover 8-12 timmar, för att sedan vara uppe 24-36 timmar igen och så här håller det på, alla dagar i veckan.(ibland har det varit tillfällen där jag är vaken 50 timmar i sträck)
jag jobbar deltid och studerar vid sidan av, jag har inte upplevt att varken studier eller jobb känts mer stressande än vanligt. jag vet inte varför min sömnrutin har rubbats och varför jag är vaken så här länge och inte kan ha ett norm dygn.

en positiv sak i allt detta är att jag får mer saker gjorda , men det negativa är att mitt sociala liv påverkas.

vad händer med kropp och psyke om jag fortsätter leva såhär , långvariga konsekvenser?



Osäker på var detta inlägget passar in här, det kan lika väl flyttas till psykologi tråden



I Min egenskap av amatörläkare skulle jag säga att du lider av detta: https://en.wikipedia.org/wiki/Delaye...phase_disorder Känner nämligen igen symptomen du beskriver även om mina problem inte yttrar sig exakt så som du beskriver just nu: Men det kan variera. det kan vara väldigt olika från person till person och olika perioder i livet.
Citera
2018-03-11, 12:38
  #5
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whattheshit
Jag har sedan mitten av januari haft ett mönster av att jag är uppe mellan 24-36 timmar och sen sover 8-12 timmar, för att sedan vara uppe 24-36 timmar igen och så här håller det på, alla dagar i veckan.(ibland har det varit tillfällen där jag är vaken 50 timmar i sträck)
jag jobbar deltid och studerar vid sidan av, jag har inte upplevt att varken studier eller jobb känts mer stressande än vanligt. jag vet inte varför min sömnrutin har rubbats och varför jag är vaken så här länge och inte kan ha ett norm dygn.

en positiv sak i allt detta är att jag får mer saker gjorda , men det negativa är att mitt sociala liv påverkas.

vad händer med kropp och psyke om jag fortsätter leva såhär , långvariga konsekvenser?



Osäker på var detta inlägget passar in här, det kan lika väl flyttas till psykologi tråden
Känner mycket väl igen det här.
Jobbade treskift och drev bilverkstad vid sidan om under många år.

Lever fortfarande.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback