Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2018-03-16, 20:34
  #61
Avstängd
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedefromthestate
Hon säger att jag är det bästa som hänt henne nästan varje dag, om det är tomma ord eller sanning vet jag ej men det låter ärligt. Hon är eventuellt deprimerad tror jag men det återstår att se.

Har man inget jobb är det rätt givet att hon sköter hemmet när jag själv sliter 10h per dag, inklusive helg att skapa en bra framtid för mig och folk i min närmsta omgivning.

Jag fastnade för hennes utseende och för sexet främst, hennes personlighet var väldigt fin i början men allt eftersom har hon kraftigt förändrats.

Jag är på din sida, desto tidigare en kvinna lär sig uppskatta sin man desto bättre för henne. De blir matade med tron att bara de är i en mans närhet så är det tillräckligt.

Lär dig av dina misstag bara, nästa tjej så är det du som bestämmer, gillar hon inte läget så hittar du en som gör.
Citera
2018-04-02, 11:22
  #62
Medlem
Det låter som om hon är deprimerad med dålig självkänsla/självförtroende. Depression=sämre hygien, dock inte alltid men ibland beroende hur djup depressionen är.Hur länge har hon vart utan jobb ?
Citera
2018-04-02, 22:37
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedefromthestate
Hejsan!

Varit tillsammans med min flickvän knappt ett år och vi bor tillsammans osv. Har dock börjat störa mig på henne och hennes beteende och attraktionen är som bortblåst.

Hon är krävande och ingenting är hennes fel, hon är lat, rätt ofräsch hygieniskt och tar inte ansvar för sin ekonomi. Jag tjänar bra och har god ekonomi men hon ser alla pengar som om de ska spenderas på skit.

Vi har sen vi flyttat ihop knappt sex längre och alltid på hennes initiativ. Så fort man gör närmanden så är det som hon 9 fall av 10 inte är sugen, hon är trött, hon är orolig i magen, "vi kan ta det imorn bitti".

Hon gnäller på mig rätt ofta på småsaker, hon är rätt sur och klagar på människor i sin omgivning. Alla är idioter och hon tycker hon är smart fastän hon nog inte är det. Hon är inget material till att bli en bra mamma tror jag.

Dock har hon bra sidor som sexig, tar hand om hushållet mm. Jag känner mig dock extremt ofri och frihet är något jag värderar högt.

Hela hennes liv skulle raseras om jag skulle bryta men jag ser ingen framtid mellan oss.


Hej!

Har du försökt prata med henne om det här? Jag tycker att du ska ta ett seriöst snack med henne. Antingen så leder det till det bättre eller så händer det ingenting. Men ändå värt att ge det ett försök och prata med henne?
Citera
2018-11-15, 22:49
  #64
Medlem
Arasones avatar
Hur har det gått?
Tog du steget och bröt med henne?

Helt sjukt, men jag känner igen dina ord då jag sitter i exakt samma sits.
Uppdatering, tack!
Citera
2018-12-02, 00:10
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arasone
Hur har det gått?
Tog du steget och bröt med henne?

Helt sjukt, men jag känner igen dina ord då jag sitter i exakt samma sits.
Uppdatering, tack!

Bröt och böt upp mig
Citera
2018-12-02, 11:05
  #66
Medlem
Vildbloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av creepingdeath
you had me at "rätt ofräsch hygieniskt"
Håller med. Där gr fan gränsen. Korkad, skitig, lat, oekonomisk och bortskämd går fetbort. Hon har varenda kvalité. He can do better by the sounds of it.
Citera
2018-12-02, 11:41
  #67
Medlem
Medves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedefromthestate
Bröt och böt upp mig

Hur tog hon det?
Citera
2018-12-02, 12:37
  #68
Avstängd
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedefromthestate
Hejsan!

Varit tillsammans med min flickvän knappt ett år och vi bor tillsammans osv. Har dock börjat störa mig på henne och hennes beteende och attraktionen är som bortblåst.

Hon är krävande och ingenting är hennes fel, hon är lat, rätt ofräsch hygieniskt och tar inte ansvar för sin ekonomi. Jag tjänar bra och har god ekonomi men hon ser alla pengar som om de ska spenderas på skit.

Vi har sen vi flyttat ihop knappt sex längre och alltid på hennes initiativ. Så fort man gör närmanden så är det som hon 9 fall av 10 inte är sugen, hon är trött, hon är orolig i magen, "vi kan ta det imorn bitti".

Hon gnäller på mig rätt ofta på småsaker, hon är rätt sur och klagar på människor i sin omgivning. Alla är idioter och hon tycker hon är smart fastän hon nog inte är det. Hon är inget material till att bli en bra mamma tror jag.

Dock har hon bra sidor som sexig, tar hand om hushållet mm. Jag känner mig dock extremt ofri och frihet är något jag värderar högt.

Hela hennes liv skulle raseras om jag skulle bryta men jag ser ingen framtid mellan oss.

Känner igen det där.

Inget klös i henne verkar det som. Latmask och har blivit alltför bekväm där hon tar dig för givet.

Testa detta innan du dumpar

Umgås mer med dina vänner, var aktiv och ge henne mindre tid med dig, gå ut på aw oftare. Klä upp dig ordentligt när du ska ut med grabbarna. Ta inte initiativ för sex med henne längre, inte alls. Agera ointresserad på denna punkt.

Gör detta i par veckor, en månad eller så, se om det kommer någon ändring.

En sak, det kan slå åt 2 håll. Antingen tar hon tag i sig själv och börjar om där hon var när hon träffade dig för att väcka ditt intresse. Eller så kommer hon bli ännu mer låst.. (här får du va uppmärksam och då öppna för att öppet diskutera problemet istället)

Sen finns ju så klart en risk att hon själv gör som du, men går även längre. Här bör du vara uppmärksam
Citera
2018-12-08, 10:13
  #69
Medlem
Tack ts (och alla andra i tråden) för att du påminner oss kvinnor om varför vi hellre ska leva ihop med varandra istället för er män <3
Citera
2018-12-08, 10:27
  #70
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xxtraord
Tack ts (och alla andra i tråden) för att du påminner oss kvinnor om varför vi hellre ska leva ihop med varandra istället för er män <3

Du kan ju knappast jämföra killar på flashback med killar i verkligheten, här går allt till överdrift, framförallt föraktet mot invandrare och kvinnor. Du hittar nog en trevlig kille du också om du letar/ är öppen på rätt sätt.

TS verkar för övrigt ha blivit ihop med sin tjej primärt pga utseendet, något som aldrig varar längre än något år (vilket också är fallet). Vardagen kommer ikapp och man märker direkt att man aldrig riktigt älskade personen, tyvärr blir många ihop för att man helt enkelt tycker om varandra (vilket inte är särskilt svårt) eller för att "det skulle passa bra".

TS borde självklart göra slut för allas bästa. Vill han fortfarande hjälpa sin tjej så kan de fortfarande vara vänner och hon kanske kan bli hans inneboende?
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback