Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-22, 19:06
  #109
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ankarstromming
Om jag hade fått göra listan. Nu i efterhand kanske dessa kan få en plats i nämnder eller tingsrätten.

KF.

1. Jenny Ribsskog
2. Tobias Karlsson
3. Lucas Argården
4. Zeth Arkö Gogman
5 William Nero
6. Felix Byström
7. Cecilia Risberg
8. Lotta Nordfeldt
9. Jonathan Othèn
10. Gabriel Kroon
11. Juli Hellsten
12. Jeanette Malmström
13. Felicia Blomquist
14. Hugo Lundberg

Landstinget.

1. Lotta Nordfeldt
2. Mona Wallsén
3. Leonid Yurkovskiy
4. "Serben i sumpan", vet ej om han är kvar i SD så tänker vara försiktig och inte outa honom.
5. Johan Tireland
6. William Nero
7. Gabriel Kroon
8. Louise Wallenblad
9. Martin Inglot
10 Axel Caesar Heder
11. Simon Solberg
12. Othens underbaaaara lillebror
13. Katja Nyberg
Jag hoppas att du skojar? Det där vore en ännu större katastrof än dagens.

Från dagens listor skulle dessa behöva petas av topp 15. Jenny hade jag också gärna velat ha kvar men hon verkar ju tyvärr helt rökt.

KF:
Felix Byström
Tove Wiberg

Landsting:
Simon Solberg
Karin Wallin
Citera
2018-05-07, 13:10
  #110
Avstängd
paunuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankarstromming
Om jag hade fått göra listan. Nu i efterhand kanske dessa kan få en plats i nämnder eller tingsrätten.

KF.
1. Jenny Ribsskog
2. Tobias Karlsson
3. Lucas Argården
4. Zeth Arkö Gogman
5 William Nero
6. Felix Byström
7. Cecilia Risberg
8. Lotta Nordfeldt
9. Jonathan Othèn
10. Gabriel Kroon
11. Juli Hellsten
12. Jeanette Malmström
13. Felicia Blomquist
14. Hugo Lundberg

Landstinget.

1. Lotta Nordfeldt
2. Mona Wallsén
3. Leonid Yurkovskiy
4. "Serben i sumpan", vet ej om han är kvar i SD så tänker vara försiktig och inte outa honom.
5. Johan Tireland
6. William Nero
7. Gabriel Kroon
8. Louise Wallenblad
9. Martin Inglot
10 Axel Caesar Heder
11. Simon Solberg
12. Othens underbaaaara lillebror
13. Katja Nyberg


Citat:
Jag hoppas att du skojar? Det där vore en ännu större katastrof än dagens.

Från dagens listor skulle dessa behöva petas av topp 15. Jenny hade jag också gärna velat ha kvar men hon verkar ju tyvärr helt rökt.

KF:
Felix Byström
Tove Wiberg

Landsting:
Simon Solberg
Karin Wallin

Jenny hade jag också velat ha på första plats, gudinna!
Lucas är hur go som helst, men som kommunpolitiker?
Zeth kan jag se iklädd sin läderjacka vackla runt i talarstolen med sin spattiga stämma babbla på om saker som inte hör med saken att göra.
Nero är ju med i Afs
Felix är en falsk otroligt liberal orm, jävligt vidrig.
Cecilia är väl någon kristen flummig tant, typ 35 men aktiv i Ungsvenskarna.
Lotta är bra.
Othen, snälla? SD behöver inte fler skandaler. Othen sluddrar hela tiden också, guess why...
Gabriel är väldigt bra, kompetent och ett geni.
Juli, är inte hon typ 17?
Hugo, på vilka meriter? Vad har han ens gjort i partiet förutom att dricka bailey?

Leonid är hur bra som helst, arbetar hårt och bra. Borde sluta umgås med den högfärdiga suppleanten Dennis Askling.
Serben är bra
Tireland, lägg av. Är du så gaggig att du undgått hans bakrund? Pinsam är han också.
Louise, operasångerskan? Vad kan hon om politik?
Martin är väldigt bra, kunnig och supertrevlig.
Axel är kung.
Simon, cucked. Hans arabiska flickvän är ett freak förresten. Gjorde bort sig rejält på en konferens. Började gaffla om fikabröd.
Citera
2018-05-07, 13:13
  #111
Avstängd
paunuts avatar
Othens lillebror. Kort och tjock. En jävla pundare också.
Citera
2018-05-07, 22:26
  #112
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av envik
En röst på SD i kommunal och landstingsvalet för Stockholm är uppenbart en röst på inkompetens!

Nja.. vilket annat parti har en uppställning med lika många högskolepoäng??
Citera
2018-05-07, 22:38
  #113
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Nja.. vilket annat parti har en uppställning med lika många högskolepoäng??

Är högskolepoäng det som räknas nu? Vad är 240 p genustrams då värt? Första plats på en lista? För att inte tala om den som doktorerat på skalbaggarnas fortplantning...måste vara en politisk stjärna!
Citera
2018-05-28, 21:39
  #114
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Udac
Vilka ska ni rösta på?

För egen del tänker jag såhär:

Kommun: Gabriel Kroon
Landstinget: Tobias Karlsson

Perkele vilken usel valberedning. Men vad kan man egentligen förvänta sig av Johan Tireland, Findel Madison och Jacob Hagnell?

Pinsamt att det är dem som avgör vilka som man kan rösta på. Ingen av kandidaterna är ens bra. Det är för fan dessa människor som ska föra upp åtgärder på Stockholms allvarliga problem. Då det duger det inte med människor som bara bryr sig om sina egna fördelar.

Jenny Ribsskog hade jag velat se på första plats. Varför i helvete är hon inte ens med alls?
Jag håller också med om att valberedningen är usel. Jag fattar inte vad dom tänker med.

Jag tänker inte kryssa någon i kommun eller landstingsval. Riksdagen finns det en del intressanta.
Citera
2018-05-29, 00:13
  #115
Medlem
dacks avatar
Fan har SD bara amatörer i sina led?
En jävla tur att dom inte kommer i regeringsställning för hur skulle det sett ut.
Citera
2018-06-17, 22:57
  #116
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fartmaster0


Peter Wallmark. 1a på Kf listan

-har en egen knivbeväpnad bodyguard i Johan Tireland, så han behöver inte säposkydd om han kommer in i riksdagen

Varför skulle han behöva säposkydd för? Är han så avskydd?

Bär Johan Tireland fortfarande kniv? Såg honom nyligen med gula byxor på stan.
Citera
2018-06-22, 20:13
  #117
Medlem
templetonpeck99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bra.att.veta
Varför skulle han behöva säposkydd för? Är han så avskydd?

Bär Johan Tireland fortfarande kniv? Såg honom nyligen med gula byxor på stan.

Han lär bli känd om han hamnar i riksdagen och då lär en hel del utländska krögare vara ute efter honom.
Citera
2018-06-23, 11:42
  #118
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av templetonpeck99
Han lär bli känd om han hamnar i riksdagen och då lär en hel del utländska krögare vara ute efter honom.

SDs riksdagsledamöter måste vara dom allra mest okända. Dom är så inaktiva och frånvarande. SD har inte kompetensförhöjning, SD har "kompetenssänkning".

Man bytte ut världens bästa Kent Ekeroth, den mest kryssade kandidaten efter JÅ och ekonom. Vem tog över? Adam Marttinen en enkel nymfomanisk lastbilschaufför från Eskilstuna med obefintlig talförmåga.

Man bytte ut professionella trevliga Jenny Ribsskog, mot Linnea vinge.

Man bytte ut Civilingenjören Viktor C mot jensen/komvuxeleven Linnea Vinge.

Med mera, med mera.
__________________
Senast redigerad av Bra.att.veta 2018-06-23 kl. 12:02.
Citera
2018-07-14, 21:16
  #119
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fartmaster0
Tireland har ju riktiga domar, det har ju inte wallmark. Wallmark är dock en scammer av sällan skådad grad.

Någon som har Johan Tirelands domar?
Citera
2018-08-02, 18:29
  #120
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bra.att.veta
Någon som har Johan Tirelands domar?

Ledsen att länka till Expo, dock de enda som beskriver domarna i detalj.

''Tireland är dömd för bland annat grov misshandel, brott mot knivlagen, dopningsbrott och våld mot tjänsteman. Brotten har setts som så grova att han trots sin unga ålder avtjänat fängelstraff.

Så sent som för ett år sedan tog polisen Tireland med kniv. För två år sedan dömdes han för våld mot tjänsteman efter att bitit en vakt i ansiktet och på bröstet i samband med ett bråk på en restaurang i Stockholm. Vakten fick en så allvarlig sårskada i ansiktet att han under två veckors tid var tvungen att uppsöka sjukhus för att få såret tvättat. Vakten har också fått ett bestående ärr i ansiktet. Domen fastställdes av Svea hovrätt. Han dömdes också för dopingbrott och vapenbrott.

2009 dömdes han till fängelse i tre månader för olaga hot, skadegörelse, narkotikabrott, dopingbrott och brott mot knivlagen. Tillsammans med en vän hade han stormat in på en resturang. Han hotade en i resturangpersonalen med ett järnrör och slog sönder glas vid bardisken och ett fönster. Hans vän stormade in med en yxa.

Tidigare samma år dömdes Tireland för skadegörelse efter att delvis maskerad attackerat en resturang beväpnad med yxa. I attacken slogs entrédörren till restaurangen och fönster sönder. En vakt misshandlades dessutom, något hans vän dömdes för.

2008 begick Tireland en grov misshandel. På en krog slog han ned en person och sparkade honom flera gånger i ansiktet. Mannen fick föras iväg i ambulans och Tireland dömdes till skyddstillsyn. Han uppger i domen att han försvarat sig. Domstolen menade dock att misshandeln var oprovocerad. Även i fallet där Tireland bet en vakt i ansiktet hänvisar han till självförsvar, även där valde domstolen att gå på åklagarens linje.

Tireland även gjort sig skyldig till stöld, narkotikabrott och smuggling.''

https://expo.se/2014/11/d%C3%B6md-f%...-sdus-styrelse

Det är inte milda brott det handlar. Alla domar innefattar grova våldsbrott som gett oskyldiga men för livet. Med SD:s kriminalpolitik hade Johan Tireland fortfarande suttit i fängelse. Grattis till tillskottet Upplands-bro! Era skattepengar avlönas till sådana brottslingar.
__________________
Senast redigerad av Denlilleonden 2018-08-02 kl. 18:35.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback