Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-11, 05:00
  #1
Medlem
Adelaides avatar
Ska till Seattle i sommar och undrar därmed vad man absolut inte får missa. Alla tips är av intresse - tips på restauranger, nöjesfält, museum och liknande.

För övrigt är jag ett stort fan av indierock-scenen, och den har ju etablerat sig i Seattle (Fleet Foxes, Band Of Horses m.fl). Finns det något indie-relaterat att se i Seattle?
Citera
2018-03-11, 06:03
  #2
Medlem
svenkolrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Ska till Seattle i sommar och undrar därmed vad man absolut inte får missa. Alla tips är av intresse - tips på restauranger, nöjesfält, museum och liknande.

För övrigt är jag ett stort fan av indierock-scenen, och den har ju etablerat sig i Seattle (Fleet Foxes, Band Of Horses m.fl). Finns det något indie-relaterat att se i Seattle?
Hela grunge grejen startade ju där.
Crocodile club tror jag att stället heter.
Citera
2018-03-11, 19:26
  #3
Medlem
von-Boegroeffs avatar
Mycket bög-klubbar och bög-parader där har jag hört, passa dig om du åker dit
Citera
2018-03-11, 19:27
  #4
Medlem
Har varit där för 10 år sedan.

Hur länge skall du stanna och vad är du intresserad av?
Underlättar om man skall komma med tips.
Citera
2018-03-12, 02:24
  #5
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Har varit där för 10 år sedan.

Hur länge skall du stanna och vad är du intresserad av?
Underlättar om man skall komma med tips.

Tänkte stanna 5-10 dagar (beroende på hur väl jag trivs).

Musikintresse. Lyssnar på flera Seattle-band.
Kan man bada i staden eller är vattnet för kallt?
Finns det någon nöjespark som är värd ett besök?
Hur ofta regnar det? USA:s regnigate stad har jag hört.
Intressanta museum eller akvarier?
Hur är prisläget i staden? Kan man få en bra lunch för under hundralappen?
Hur är utelivet, vilka krogar får man inte missa?
Finns det områden man bör undvika?

Ja du förstår.
Citera
2018-03-12, 17:34
  #6
Medlem
Marty.McNuts avatar
Finns en hel del att göra, gillar staden som tusan. Ett tips, dock väldigt turistigt, är att åka upp i Space Needle. Fantastisk utsikt och lagom till du kommer har de precis renoverat om hela byggnaden så då kanske restaurangen motsvarar utsikten.
Är du intresserad av flygplan finns både ett grymt bra museum kallat Museum of Flight som verkligen kan rekommenderas, och Boeing-fabriken norr om stan som huserar världens största byggnad, sett till volym.
Finns säkert områden man bör undvika, har inte så stor koll där, befann mig mest i Downtown och ett område som heter Queen Anne som var väldigt pittoreskt och lugnt. Där finns för övrigt Kerry Park där du kan se vilken "utsikt" Frasier hade i sin lägenhet. Ska du hyra en bil kan du i princip bo var som helst, det var lätt att ta sig runt. Dessutom kan du åka och se var Twin Peaks spelades in, vattenfallet och Double R Diner.
Priser beror lite på hur du bor och var du äter, men efter vad jag läst på bl.a. Tripadvisors forum så är sommaren den period då alla kryssningar ankommer Seattle. Hotell och restauranger kan därför vara extra dyra och det kommer vara extra mycket folk vid större sevärdheter, i synnerhet vid Pike Place som är en stor marknad där du kan köpa fisk och annat trevligt.
Tror du kommer att ha en jättebra resa!
Citera
2018-03-12, 17:56
  #7
Medlem
Gatarorna i centrala Seattle heter i ordning; Jefferson, James, Cherry, Columbia, Marion, Madison, Spring, Seneca, University, Union, Pike, Pine.

”Jesus Christ Made Seattle Under Protest” - kan du den ramsan går du inte vilse. Enkelt och fick mig att gå rätt de första dagarna jag var där!

Sen ska du så klart äta ostron och så klart åka monorailen (från världsutställningen 62).
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2924659

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback