Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-11, 01:24
  #1
Medlem
Ær det någon som har erfarehet av denna bilmodell - tænker køpa en fast krok.

Peuogot sjælva ville ha 10k! så det ær uteslutet.
Han næmnde något om att programmera en styrbox...borde væl vara plug&play?!
Ær kabelhærvan framdraget till bagaget?
Citera
2018-03-11, 10:18
  #2
Medlem
MrChows avatar
Bör inte kosta mycket mer än 5000:- monterat och klart.

Googla på saken!
Citera
2018-03-11, 10:37
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maskinsten
Han næmnde något om att programmera en styrbox...borde væl vara plug&play?!
Ær kabelhærvan framdraget till bagaget?

På Citroen och Peugeot så kopplar men in boxen för draget i en kontakt som finns färdig i skuffen. Sen måste man tala om för bilen att det finns drag med hjälp av diagnosutrustning. Jag hjälpte en kompis med en Peugeot Expert med det för ett tag sen.

Annars kan man göra som jag gjorde på min C5:a, jag köpte ett drag med tillhörande box där man bara tjuvar på kablarna från sladdarna till belysningen. Det var en box med halvledarreläer som inte belastar ordinarie elsystemet, annars börjar bilen bråka om trasiga lamor och så.

Köpte för övrigt ett Umbra-drag från Italien. Det var avtagbart och kostade just under 2000:- med elsats och frakt hem till dörren.
__________________
Senast redigerad av Peterlan 2018-03-11 kl. 10:39.
Citera
2018-03-17, 22:26
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peterlan
På Citroen och Peugeot så kopplar men in boxen för draget i en kontakt som finns färdig i skuffen. Sen måste man tala om för bilen att det finns drag med hjälp av diagnosutrustning. Jag hjälpte en kompis med en Peugeot Expert med det för ett tag sen.

Annars kan man göra som jag gjorde på min C5:a, jag köpte ett drag med tillhörande box där man bara tjuvar på kablarna från sladdarna till belysningen. Det var en box med halvledarreläer som inte belastar ordinarie elsystemet, annars börjar bilen bråka om trasiga lamor och så.

Köpte för övrigt ett Umbra-drag från Italien. Det var avtagbart och kostade just under 2000:- med elsats och frakt hem till dörren.

Vad kostar en diagnostisering? om man gør all installation sjælv.
Citera
2018-03-18, 14:07
  #5
Medlem
Zippo666s avatar
Det är can bus som kan bråka om trasiga lampor
Citera
2018-03-19, 01:00
  #6
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zippo666
Det är can bus som kan bråka om trasiga lampor

Om inte lampan lyser = den är trasig. Hur svårt kan det vara.
Citera
2018-03-19, 05:40
  #7
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Om inte lampan lyser = den är trasig. Hur svårt kan det vara.

Om inte lampan lyser så lyser lampan i instrumenteringen för att varna, det hade volvo på 80-talet om inte tidigare till och med. Hur många gör regelbunden kontroll att alla lampor fungerar? Inte många...
Citera
2018-03-19, 12:20
  #8
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peterlan
På Citroen och Peugeot så kopplar men in boxen för draget i en kontakt som finns färdig i skuffen. Sen måste man tala om för bilen att det finns drag med hjälp av diagnosutrustning. Jag hjälpte en kompis med en Peugeot Expert med det för ett tag sen.

Annars kan man göra som jag gjorde på min C5:a, jag köpte ett drag med tillhörande box där man bara tjuvar på kablarna från sladdarna till belysningen. Det var en box med halvledarreläer som inte belastar ordinarie elsystemet, annars börjar bilen bråka om trasiga lamor och så.

Köpte för övrigt ett Umbra-drag från Italien. Det var avtagbart och kostade just under 2000:- med elsats och frakt hem till dörren.

På bilar med bosch antisladdsystem rekommenderas inte att man installerar drag med tjuvkontakter för då fungerar inte indikationen på att det finns tillkopplat släp. Senare versioner av antisladdprogram anpassar sig efter om det finns släp eller ej eftersom sladdarna blir lite olika och kasten hårdare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback