Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2018-03-14, 11:05
  #49
Medlem
Glajjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Judelobbyn har i alla fall reagerat väldigt negativt. Och tror du verkligen att den sluge Putin inte visste vad han gjorde när han nämnde judar? Om han bara hade haft för avsikt att ge uttryck för ”vem som helst” så kunde han väl lika gärna ha nämnt eskimåer och aboriginer.
Ja, det är det han gör. Betydelsen är ”vem som helst”. Eskimåer, Aborginer, Judar vilka folkslag som helst, Putin uttalar de första han kommer på.

Sedan kan det finnas en freudiansk bakomliggande tanke, det vet vi ingenting om.
Jag tror judarna spelar kränkta och Oj-ande för att de redan ogillar Putin sedan tidigare av olika anledningar.
Citera
2018-03-14, 11:39
  #50
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glajjan
Ja, det är det han gör. Betydelsen är ”vem som helst”. Eskimåer, Aborginer, Judar vilka folkslag som helst, Putin uttalar de första han kommer på.

Sedan kan det finnas en freudiansk bakomliggande tanke, det vet vi ingenting om.
Jag tror judarna spelar kränkta och Oj-ande för att de redan ogillar Putin sedan tidigare av olika anledningar.

Det där tror du inte på själv ens.

Ukrainare = trouble makers
Judar = trouble makers
tatarer = trouble makers
Citera
2018-03-14, 11:47
  #51
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Jag väljer att tolka detta som en medveten trollning från Putins sida.
Citera
2018-03-14, 11:59
  #52
Avstängd
jeanclaudevandammes avatar
uppföljning av intervjun.
11:05,
vem var president 2002, 2003, 2004... med ett litet flin,
som om president skulle spela nån roll
hahaha
Citera
2018-03-14, 12:16
  #53
Avstängd
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Judelobbyn har i alla fall reagerat väldigt negativt. Och tror du verkligen att den sluge Putin inte visste vad han gjorde när han nämnde judar? Om han bara hade haft för avsikt att ge uttryck för ”vem som helst” så kunde han väl lika gärna ha nämnt eskimåer och aboriginer.

(FB) Putin skyller det påstådda valfusket på juden i sprillans ny intervju!

Jag är kluven angående Putin, han är trots allt f.d KGB.

Hela "Ryssland, sista utposten för Kristendomen" grejen känns väldigt suspekt, historien visar vad Judar/Globalister är kapabla till när de har makt och vilja att "straffa" någon. Ta exemplet i Tyskland där Judar försökte förgifta vattnet till civila Tyskar för att medvetet mörda dem.

Eller valfri massaker i Palestina som nämns eller inte nämns i media.

Om Judens slutliga mål är förstörandet av Arierna, då hade ett total krig mellan USA/Nato och Ryssland/Iran skyndat på det ordentligt.

Jag tror man ska vara väldigt försiktig med sina sympatier till Putin.
Citera
2018-03-14, 18:30
  #54
Medlem
gojens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Du läste du lite fel. Äga handlar just om att faktiskt ta sig igenom hela Ryssland. Knappast något man ens har tanke på att göra vid en möjlig militär konflikt. Vad skulle liksom tanken vara med det? Inte som man kommer bry sig om civila förluster som man t.ex behövde göra i Afghanistan. Där kommer det handla mer om att bara slå ut fiendes ryssarna förmåga.

Jag är mer imponerad över hur du inte tar med i beräkning om hur mycket mer USA faktiskt satsat på sin militär genom åren och att vi dessutom hade en Boris Jeltsin period på 10 år med i stort sett noll utveckling och sedan att Putin bara de senaste åren så smått fått igång maskineriet. Men dessa över 20 år efter USA faktiskt vann Kalla Kriget och har satsat extremt mycket mer kommer göra att du faktiskt tror Ryssland har en chans? Jo om det vore just typ som mindre konflikter och man hade en världsopinion att bry sig om möjligen.

Att Putin numera försöker skryta är liksom givet. Men han vet också hur långt efter de fortsatt är.
Vi tar det från början, Shlomo... Tror du på fullaste allvar att USA kan bomba sönder Ryssland på 5 sekunder och om det nu var möjligt, tror du detta skulle ske utan konsekvenser för USA? BRICS-länderna skulle föra sanktioner mot USA vilket kommer destabilisera den amerikanska marknaden rejält och kanske till och med leda till inbördeskrig då man är beroende av handeln mellan Kina, Indien och Brasilien. USA är knappast så dumma att de medvetet skjuter sig själva i foten.
Citera
2018-03-14, 19:10
  #55
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Jag är kluven angående Putin, han är trots allt f.d KGB.

Hela "Ryssland, sista utposten för Kristendomen" grejen känns väldigt suspekt, historien visar vad Judar/Globalister är kapabla till när de har makt och vilja att "straffa" någon. Ta exemplet i Tyskland där Judar försökte förgifta vattnet till civila Tyskar för att medvetet mörda dem.

Eller valfri massaker i Palestina som nämns eller inte nämns i media.

Om Judens slutliga mål är förstörandet av Arierna, då hade ett total krig mellan USA/Nato och Ryssland/Iran skyndat på det ordentligt.

Jag tror man ska vara väldigt försiktig med sina sympatier till Putin.


Att Putin är f.d KGB innebär bara att han är mer slipad och har större insikter än de flesta. Och inget tyder på att Putin låter sig luras in i något nytt världskrig av ZOG. Jag tycker att den bästa kvittensen på en politisk ledare är hur hatad han är av judisk media och judelobbyn. Vilket bådar gott i Putins fall.
Citera
2018-03-14, 19:16
  #56
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glajjan
Ja, det är det han gör. Betydelsen är ”vem som helst”. Eskimåer, Aborginer, Judar vilka folkslag som helst, Putin uttalar de första han kommer på.

Sedan kan det finnas en freudiansk bakomliggande tanke, det vet vi ingenting om.
Jag tror judarna spelar kränkta och Oj-ande för att de redan ogillar Putin sedan tidigare av olika anledningar.


Men ge dig. Putin är liksom inte någon vanlig dussinlirare som bara ”råkar” nämna judar i ett sånt sammanhang. Vilket judarna självfallet vet och därför tände på alla cylindrar.
Citera
2018-03-14, 19:25
  #57
Medlem
Megan Kellys intervju är intressant läsning.

Megyn Kelly: You do not care?

Vladimir Putin: Not at all. They do not represent state interests. If you are worried about anything, state it officially, send us documents proving it and explain what exactly those people are accused of. We will see if they have violated Russian laws…

Megyn Kelly: I did that.

Vladimir Putin: No, this is not true. If they violated Russian law, we will prosecute them. If they did not, there is nothing to prosecute them for in Russia. But after all, you must understand that people in Russia do not live under US law but under Russian law. This is how it is. If you want to reach an agreement with us, let us negotiate, choose the subject, make an agreement and sign it. But you refuse to do this. I am telling you for the third time: we have proposed working together on cyberspace issues. But the US refuses to work like this and instead throws 13 Russians to the media. Maybe they are not even Russians, but Ukrainians, Tatars or Jews, but with Russian citizenship, which should also be checked: maybe they have dual citizenship or a Green Card; maybe, the US paid them for this. How can you know that? I do not know either.


Intressant att han slänger ut ukrainare, tatarer och judar i leken. Och att han påpekar att ryssar inte lever under amerikansk jurisdiktion.

Till skillnad från oss här i Sverige och inom EU. Själv får jag svara på frågor om min ekonomi jämt och ständigt pga att USA vill veta. Och jag har ingenting med dem att göra.

Utskrift av intervjun här.

http://en.kremlin.ru/events/president/news/57027
Citera
2018-03-27, 18:27
  #58
Medlem
mmm... man kan ju altid hoppas att putin vill oss väll, men efter att ha sett honom i kipa och jesuit poncho har jag svårt att tro det inte är en show.
Citera
2018-03-27, 18:35
  #59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iwanttobefree
mmm... man kan ju altid hoppas att putin vill oss väll, men efter att ha sett honom i kipa och jesuit poncho har jag svårt att tro det inte är en show.

Precis, det går aldrig riktigt att veta vad som pågår och vem man kan lita på. Trump har ju visat sitt rätta ansikte (även om vi misstänkte att han var en shill, så hoppades och trodde man på det bästa).

När det gäller Putin så är det oklart. Man måste ha i åtanke att Putin kan inte göra vad han vill och gå "all in" som en viss farbror med mustasch på 30- och 40-talet gjorde, utan Putin är smart och spelar med och låter tiden gå. Men, vem vet.
Citera
2018-03-27, 19:06
  #60
Medlem
Betyder inte ett skit. Trump visade samma tendenser, om inte ännu tydligare tendenser. Idag är han kastrerad. Putin är må hända en starkare och bättre ledare än Trump, men poängen är att det inte behöver betyda ett skit. Det krävs mer för att jag ska höja på ögonbrynen.

Tillägg: Det där uttalandet var ju inte ens värt att ta upp? Han drog ju bara upp exempel? Ni får det att verka som att han pekar ut judar specifikt. Kom igen.
__________________
Senast redigerad av IKN 2018-03-27 kl. 19:08.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback