Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-05-04, 19:41
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rj1992
det bästa metoden som jag har testat är dermapen + The Ordinary AHA 30% + BHA 2% Peeling Solution. jag har ice picked och milier. Testade kemisk peeling, slipning (endast dermapen i en klinik), dermaroller, massa krämer osv. inget gav resultat. hade massa ärr i pannan, kinder, och sen har jag fått malier i pannan och hakan.
jag köpte dermapen biligt från eBay och AHA serum från eleven. jag körde dermapen hela ansikte tills det blödde lite och la på serum i ca 40 min. har nu inget ärr och milier kvar efter 4 behandling.

Hej!

Låter intressant. Kan du berätta mer om dina rutiner. Såg precis att man tex inte ska använda The Ordinary Peelingen mer än 10 min,du körde 40 va?
Hur ofta gjorde du dessa behandlingar? Har du tips på någon bra dermapen?
Ha det fint!
Citera
2021-11-18, 21:17
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siass
Mm, det är gropiga ärr. Svårt att tro att a-vitamin kräm och vatten fungerar. Tack ändå!

Tråkigt att höra att det inte fungerade på dig, tanken om Fraxel var mitt sista hopp efter att ha läst lite om det. Och vad gäller pigmentering har jag redan lite sådant pga solskadad hy förmodligen. Ex på överläppen, mellan läpp och näsa, så då låter inte det något bra... Hmm. Ingen annan metod någon då känner till. Ärren är inte jättedjupa men tillräckligt för att jag alltid kommer bry mig om att de finns där. Har nu även ätit roaccutan, isotretionin så jag får nu ingen ny akne...

Vad man får ångra nu att man förstört sin hy av att pilla finnar och solat 🙄

Tja bumpar den här tråden 3.5 år senare.

Vet ej hur det gick för dig Ts men haft samma problem. Finns en behandling som är kraftfullare än fraxel laser då ens acneärr sitter för djupt ner (gropiga sk rolling-scars).

Behandlingen heter Subcision. Finns på klinik i alla storstäder. Ganska dyrt men tyvärr den enda lösningen om man vill få mindre framträdande ärr , speciellt om dom är så djupa som du säger


Tips: köp inga dyra krämer, eller peelingar och skit. Det förvärrar bara för ärren

M.v.h
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback