Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2018-05-30, 23:21
  #85
Medlem
Laertess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Det beror på vad du menar med etablerade och verksamma. Det finns ett gäng, jag skulle nog kunna länka till ca 10 utan större ansträngning, men det handlar alltså inte om folk som är med i mainstream media, inga som är vardagsnamn för gemene man, utan små till mellanstora YouTube-kanaler, bloggar och sånt. Vill du att jag ska visa de här så gör jag det men jag föredrar att inte bidra till deras uppmärksamhet.

Det är lite lustigt att det som tidigare utgjorde skeptikerrörelsen har nu slagits samman med alt right-personligheter, konservativa och religiösa typer. Ta Jordan Peterson t.ex. som är en djupt religiös person som egentligen inte borde ha mycket gemensamt med de idéer som promotas av skeptikerrörelsen, hans beundrare utgör i stor utsträckning samma målgrupp som ateisten Sam Harris beundrare.

Jag tyckte att den här sammanslagningen var lite märklig när jag först började märka av den. Tydligen finns det även ett namn för den nya rörelsen, The intellectual dark web är vad de nu kallar sig för. Lite cringe-varning om man frågar mig men...
Citera
2018-05-30, 23:41
  #86
Medlem
Disciplinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laertes
Det är lite lustigt att det som tidigare utgjorde skeptikerrörelsen har nu slagits samman med alt right-personligheter, konservativa och religiösa typer. Ta Jordan Peterson t.ex. som är en djupt religiös person som egentligen inte borde ha mycket gemensamt med de idéer som promotas av skeptikerrörelsen, hans beundrare utgör i stor utsträckning samma målgrupp som ateisten Sam Harris beundrare.

Jag tyckte att den här sammanslagningen var lite märklig när jag först började märka av den. Tydligen finns det även ett namn för den nya rörelsen, The intellectual dark web är vad de nu kallar sig för. Lite cringe-varning om man frågar mig men...
Haha läste du också den där Ny-times-artikeln? En del av det är ju ärligt talat så fånigt att man frågar sig om det är på riktigt. Varför "dark web" liksom? Får det att låta mer som någon dålig Creepypasta än en seriös rörelse.

Nåja, ingen större överraskning för oss som för länge sedan genomskådat vad dessa grupperingar handlar om.
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback