Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-11, 12:14
  #13
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt.Eklund
Onödigt, men kör till.

Här är en ypperlig anledning till varför det inte är onödigt: (FB) Brev från Telia mfl. angående fildelning
Citera
2018-03-11, 14:50
  #14
Medlem
100% inte 99% då? det måste verkligen vara 100% om jag ska initiera torrents (inte kört det på 20år)

Spanar på seedbox inkl vpn, men en vettig server liknande den jag har hemma med 10tb 4core 16gb+ ram mm. kostar en tusing i månaden! = nope.
Citera
2018-03-11, 16:05
  #15
Medlem
har ett gäng torrents klara och på g nu, populära sådana!

Så jag undrar om något i inställningarna är knas då uppladdningen handlar om 5 kb/s på filerna medans nedladdningen är 10-20Mb/s

Känns som något begränsar uppladdningen?
Citera
2018-03-11, 18:06
  #16
Avstängd
Kurt.Eklunds avatar
Har ni bott under en sten? Leverantörer behöver inte lagra vad ni gör på internet längre. VPN är överflödigt för torrents.
Citera
2018-03-11, 23:08
  #17
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt.Eklund
Har ni bott under en sten? Leverantörer behöver inte lagra vad ni gör på internet längre. VPN är överflödigt för torrents.

Och utpressningsbreven fortsätter komma. Klart att VPN inte är överflödigt?
Citera
2018-03-11, 23:18
  #18
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikolino
har ett gäng torrents klara och på g nu, populära sådana!

Så jag undrar om något i inställningarna är knas då uppladdningen handlar om 5 kb/s på filerna medans nedladdningen är 10-20Mb/s

Känns som något begränsar uppladdningen?
Du bör öppna portar om du använder Mullvad och sedan strikt ställa in din torrent-klient till att använda den.
Citera
2018-03-12, 05:09
  #19
Avstängd
Kurt.Eklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Och utpressningsbreven fortsätter komma. Klart att VPN inte är överflödigt?
Belägg för detta? D.v.s. ett utpressningsbrev som gick till domstol och målsägande som döms?
Citera
2018-03-12, 10:16
  #20
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt.Eklund
Belägg för detta? D.v.s. ett utpressningsbrev som gick till domstol och målsägande som döms?

Finns säkert något statuerat exempel. Men det var så längesen jag läste in mig på sånt, så jag har ingen aning. Men varför chansa?
Citera
2018-03-12, 12:06
  #21
Avstängd
Kurt.Eklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Finns säkert något statuerat exempel. Men det var så längesen jag läste in mig på sånt, så jag har ingen aning. Men varför chansa?
Man behöver inte chansa, jag påstod bara att VPN är överflödigt och än så länge har ingen kommit med något som visar motsatsen. Ja, VPN, jättebra osv, men till torrents? Kravbrev skickas inte ut längre och Spridningskollen var ju bara ett skämt.
Citera
2018-03-12, 15:36
  #22
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt.Eklund
Man behöver inte chansa, jag påstod bara att VPN är överflödigt och än så länge har ingen kommit med något som visar motsatsen. Ja, VPN, jättebra osv, men till torrents? Kravbrev skickas inte ut längre och Spridningskollen var ju bara ett skämt.
"Kravbrev" skickas fortfarande ut fast ifrån andra advokatbyråer.
Citera
2018-03-12, 16:08
  #23
Avstängd
Kurt.Eklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
"Kravbrev" skickas fortfarande ut fast ifrån andra advokatbyråer.
Som sagt, "kravbrev".
Citera
2018-03-13, 00:03
  #24
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt.Eklund
Man behöver inte chansa, jag påstod bara att VPN är överflödigt och än så länge har ingen kommit med något som visar motsatsen. Ja, VPN, jättebra osv, men till torrents? Kravbrev skickas inte ut längre och Spridningskollen var ju bara ett skämt.

Tycker ändå det låter en smutta naivt..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback