Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-10, 19:02
  #13
Medlem
Wierdandsweets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av youarewhoiam
Du skriver samma sak igen, som sagt det har inte implementerats än och än så länge gäller de gamla reglerna.

Flera jag känner har fått Boplats-lägenheter utan kötid, så det är inte omöjligt. Tricket verkar vara att ha en trevlig presentation, vara ett par utan barn och tjäna bra men inte för bra (TS verkar alltså passa utmärkt, även om kanske något för ung).

Det stämmer att det inte gäller än dock så talar mycket för att förslaget kommer att gå igenom.

Som jag skrev så är det Välldigt svårt numera att få en bostad via privat hyresvärd med få dagars kötid.
Jag baserar det på egen samt vänners erfarenhet av bostadsmarknad i Göteborg.För varje år ökar konkuransen enligt statistik.
Chansen att få en lägenhet i storstäderna med en proffsig presentation är minimal.Möjligtvis lite större chans i segrerade områden och då med ren tur.

Min mening är absolut inte att låta negativ utan det är så verkligheten ser ut.
Mitt bästa råd till Ts är att investera i en bostadsrätt även om det inte är det som Ts vill.

596 000 i Stockholm, 218 000 i Göteborg och 80 000 i Malmö. Så många köade vid årsskiftet för att få en hyresrätt genom de största bostadsköerna i storstäderna, visar nya siffror.
__________________
Senast redigerad av Wierdandsweet 2018-03-10 kl. 19:24.
Citera
2018-03-10, 19:03
  #14
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hipotok
TL;DR
Finns det hyresvärdar i Göteborg som inte går efter boplats ködagar?
Privata hyresvärdar m.m som inte hänvisar till boplats.se ?
Ja jag har länkat en sida som har en hel del av de privata hyresvärdarna samlat i tråden om BoPlats.
Citera
2018-03-11, 13:40
  #15
Medlem
Sänk kraven.
Kortedala, Tuve osv är helt ok områden där du borde kunna hitta något med din kötid.
Citera
2018-03-11, 14:18
  #16
Medlem
Har du annonserat själv? Jag annonserar på blocket när jag behöver hyresgäster. Var noga när ni ansöker så ni får med alla fördelar så kommer det nog lösa sig.

Lycka till!
Citera
2018-03-12, 16:09
  #17
Medlem
NaZdravis avatar
Vet en som fick en tvåa i Linné med tre månaders kötid.
Han tjänade bra och var i 40-årsåldern.
Citera
2019-11-05, 11:35
  #18
Medlem
Kan tipsa om en privat hyresvärd som har bostäder i Torslanda. Sök på Amhult2 via Google så kan man sätta upp sig i kö.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback