Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-10, 13:25
  #1
Medlem
Vidiuss avatar
Tjenare,

nu kommer det här låta lite lustigt men jag tänker starta ett företag som är kopplat till en minecraftserver jag äger. Jag förväntar mig att dra in cirka 40 000 - 60 000kr i månaden. Nu till min fråga, vilken typ av företag ska jag registrera min enskilda firma som? Folk betalar för extra förmåner i spelet, så som tillgång till att flyga och en massa annat. Räknas detta som någon typ av tjänst?
__________________
Senast redigerad av Vidius 2018-03-10 kl. 14:15.
Citera
2018-03-10, 14:46
  #2
Medlem
Otroligt att man kan tjäna sådana pengar.

Kanske kan "62.030 Drift av dataservrar, datahallar, serverhallar"
vara något för dig.

http://www.sni2007.scb.se/snihierark...5&snikod=62030
Citera
2018-03-10, 15:34
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vidius
Tjenare,

nu kommer det här låta lite lustigt men jag tänker starta ett företag som är kopplat till en minecraftserver jag äger. Jag förväntar mig att dra in cirka 40 000 - 60 000kr i månaden. Nu till min fråga, vilken typ av företag ska jag registrera min enskilda firma som? Folk betalar för extra förmåner i spelet, så som tillgång till att flyga och en massa annat. Räknas detta som någon typ av tjänst?

Gäller det moms så bör det vara en tjänst. Kanske det finns en SNI-kod för elektroniska tjänster?
Citera
2018-03-10, 16:29
  #4
Medlem
Vidiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Gäller det moms så bör det vara en tjänst. Kanske det finns en SNI-kod för elektroniska tjänster?
Tror jag tittade på en sådan, men det fanns ett par olika. Osäker på vilken i så fall...
Citera
2018-03-11, 16:39
  #5
Medlem
Vidiuss avatar
Det gäller moms.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback