Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-16, 18:19
  #241
Medlem
zepofans avatar
Det är inte undra på att det är fler och fler som kuggar. Man behöver ju bara läsa i den här tråden för att inse att det ligger jävligt dåligt till men läsförståelsen.
Jag tar det igen med stora bokstäver:
DET ÄR INTE FRÅGA OM ATT SÄNKA NÅGRA KRAV, DET ÄR UTBILDNINGEN SOM SKALL ÄNDRAS FÖR ATT FLER SKA KLARA UPPKÖRNINGEN.
Citera
2018-03-18, 00:07
  #242
Medlem
marcus90_kungs avatar
Jag har tagit 3 körkort, och vill hävda att frågorna blir allt mer svårbegripliga för varje år. Det är den postmoderna relativismens fel i stor utsträckning. Frågorna handlar ofta om att välja mellan 2 korrekta alternativ, och två inkorrekta. Man får helt enkelt välja mellan vad som är "rätt" och "mer rätt". För att ha rätt så måste man fantisera upp samma bild i huvudet som den som skrivit frågorna föreställt sig. Det behöver faktiskt bli enklare på ett mer konkret sätt.

Den eller de som skrivit frågorna verkar sakna förståelse för att andra inte kan läsa deras tankar om hur ett beskrivet scenario faktiskt ser ut. När jag har varit på teoretiska " föreläsningar", så har jag satt föreläsarna på pottkanten många gånger när de följt manus. Jag har arbetat många år i trafikbranschen, och mängden nötter med inflytande är mer än bara häpnandsväckande. Man blir mörkrädd. Människorna som bestämmer sådana här saker har i princip utbildat bort fötterna från jorden, och förstår sig inte på hur verkligheten är strukturerad, eftersom de arbetar utifrån "riktlinjer" istället för vad som är praktiskt möjligt, eller för den delen trafiksäkert.

Att folk inte dör på löpande band har nog mest att göra med att bilarna och sjukvården räddar liv, samt att framkomligheten är så usel att folk inte når upp i farliga hastigheter.

Hade det varit folk med praktisk kunskap och erfarenhet som skrev frågorna, på ett språk folk förstår, med tydligare frågeställningar, så hade betydligt färre kuggat.
Citera
2018-03-19, 20:57
  #243
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShallowInfidel
Trams, trafiksituationen blir bara mer och mer krävande då det kommer allt fler fordon ut på vägarna, därmed är det helt naturligt att kraven höjs på dem som faktiskt ska framföra fordon i denna miljö.
Ett enda ögonblick av ouppmärksamhet är allt behövs för att det ska sluta i total katastfrof.
Nu skulle jag inte bry mig om idioter enbart körde ihjäl sig själva men de har en tendens att ta andra med sig.

Underlättar för ungdomar gör vi det bäst genom att ge dem utrymmet och incitamenten de behöver för att VILJA utvecklas och lära sig, jag skulle inte heller ha något emot att ett begränsat belopp betalas ut av staten för att understödja för den som vill införskaffa körkort. Men vad jag INTE vill se är sänkta krav, det har redan sipprat igen för många idioter trots de kraven vi har idag.

I övrigt, vad har sänkta krav hittils gett för positiva resultat? Kan du peka på ett enda exempel? Tams alltihop, vad ungdomar behöver är det som vi har bestämt oss för att ge till babbelusker i deras ställe. Dvs subventionerat tillgång till extraarbete (hur fan ska en ungdom som aldrig har jobbat tävla mot någon som får 80% av lönen betalad av staten?) Mer stödpersonal till ungdomar som har utmaningar och behöriga lärare (lärarsituationen i det här landet är ett skämt och skolan påminner om en cirkus) och faktisk levnadsutrymme (som att faktikst ha möjligheten att bo på egen hand utan att för den delen ha behövt fötts med en silversked i käften alternativt vänta i kö fram tills de är 30+).

Tro fan att ungdomar inte känner för att lägga på ett koll när saker ser ut som de gör och de blir bortprioriterade till förmån för mellanösterns avskräde, de är ju i det närmsta apatiska till omvärlden numera och vem kan klandra dem?

Men lösningen är INTE sänkta krav. Lösningen är ALDRIG sänkta krav. Tvärt om kan de tåla höjas.

För varje år som går blir det enklare och enklare att köra bil. Bilarna går snart av sig själva. Vägarna blir allt sämre och svårare att ta sig fram då gångbanorna är lika breda och att vägbulorna blir allt mer. I stan brukar man se ett farthinder för varje 500m. Därför kommer man högst upp i 40kmh mellan varje gupp. Men trafikverket har ju som sagt en agenda bakom det hela. De fattar heller inte att pga alla vägbulor, smala filer gör ju att det blir allt ryckigare körningar därav mer miljö förstöringar. Miljö partiet har inget att göra i Sveriges politik. Ut säger jag bara
Citera
2018-03-27, 21:29
  #244
Medlem
ShallowInfidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nero4
För varje år som går blir det enklare och enklare att köra bil. Bilarna går snart av sig själva. Vägarna blir allt sämre och svårare att ta sig fram då gångbanorna är lika breda och att vägbulorna blir allt mer. I stan brukar man se ett farthinder för varje 500m. Därför kommer man högst upp i 40kmh mellan varje gupp. Men trafikverket har ju som sagt en agenda bakom det hela. De fattar heller inte att pga alla vägbulor, smala filer gör ju att det blir allt ryckigare körningar därav mer miljö förstöringar. Miljö partiet har inget att göra i Sveriges politik. Ut säger jag bara

Touché, du har en stark poäng, jag viker mig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback