Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2018-03-15, 14:02
  #85
Medlem
Man kan iaf konstatera att Grums kommun var före sin tid. Ur artikeln, om händelser 2013:

Det kritiserades först, kommunen anlitade en medierådgivare för 125 000 kronor och anmälde programmet till Granskningsnämnden (---)

När problem uppmärksammas: ljug, anklaga medierna och anställ konsulter för att sminka över problemet istället för att angripa källan. Dvs, samma taktik som idag är legio på regeringsnivå. Framsynt!

Nå. Det är jättekul att förfasas över WT-folket på bystan, men låt oss backa ett steg och inse att artikeln beskriver (trumvirvel): en tonåring som var på fel plats och blev knuffad av en arg gubbe. Samtidigt som resten av riket upplever sprängda polisbilar, shariapoliser i förorten, hedersmord på unga flickor och gängskjutningar i Malmö. Den som i det läget orkar bry sig om en snorunge i Grums (!) borde omedelbart korrigera sin inre kompass.

Så, rasten är slut. Återgå till verkligheten.
Citera
2018-10-23, 14:58
  #86
Medlem
At93s avatar
Den där Therese Andersson är en av Grums största byluder med två ungar som hon inte kan ta hand om. Hon är 25 år men har enbart pojkvänner i 15-17 års åldern, dessa pojkar får bo hos henne gratis bara dom tar hand om hennes barn, väcka barnen, göra frukost åt dom, klä på dom, för att sedan behöva väcka denna "underbara" mamman så hon kan gå med barnen till dagis eftersom pojkarna hon träffar inte får lämna barnen på dagis eftersom dom är under 18år, samt får dom inbland vakta barnen på nätterna så hon kan åka till krogen, ibland lämnas även hennes barn ensamma hemma nattetid så hon och henne pojkar kan vara ute och dricka/knarka, finns även filmer på denna mamman som tagit mdma under tiden barnen sov och hon gör upprepade försök att suga/kladda på sin egen kusin, hoppas soc tar barnen så fort det går, vidrig människa detta.
Citera
2018-10-23, 15:25
  #87
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av At93
Den där Therese Andersson är en av Grums största byluder med två ungar som hon inte kan ta hand om. Hon är 25 år men har enbart pojkvänner i 15-17 års åldern, dessa pojkar får bo hos henne gratis bara dom tar hand om hennes barn, väcka barnen, göra frukost åt dom, klä på dom, för att sedan behöva väcka denna "underbara" mamman så hon kan gå med barnen till dagis eftersom pojkarna hon träffar inte får lämna barnen på dagis eftersom dom är under 18år, samt får dom inbland vakta barnen på nätterna så hon kan åka till krogen, ibland lämnas även hennes barn ensamma hemma nattetid så hon och henne pojkar kan vara ute och dricka/knarka, finns även filmer på denna mamman som tagit mdma under tiden barnen sov och hon gör upprepade försök att suga/kladda på sin egen kusin, hoppas soc tar barnen så fort det går, vidrig människa detta.


Fy fan vad jag hoppas att du överdriver nu.
Citera
2018-10-23, 15:53
  #88
Medlem
At93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturligt-urval
Fy fan vad jag hoppas att du överdriver nu.
Det önskar jag också att jag hade gjort, men Tyvärr inte.. Hon är en fruktansvärt dålig mamma och värdelös som människa, efter att jag tidigare varit ingift på andra sidan familjen så vet jag precis vad detta är för människa och har rätt bra inblick i vad hon gör och utsätter sina barn för.
Citera
2018-10-23, 22:23
  #89
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av At93
Det önskar jag också att jag hade gjort, men Tyvärr inte.. Hon är en fruktansvärt dålig mamma och värdelös som människa, efter att jag tidigare varit ingift på andra sidan familjen så vet jag precis vad detta är för människa och har rätt bra inblick i vad hon gör och utsätter sina barn för.

Tittar man på din historia av inlägg så kan man snabbt konstatera att du uppfyller kraven för att vara pundare i Grums
Citera
2018-10-24, 01:39
  #90
Medlem
At93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pibesill
Tittar man på din historia av inlägg så kan man snabbt konstatera att du uppfyller kraven för att vara pundare i Grums
Visst har jag missbruksproblem, men är drogfri sedan 4 månader och ser ljust på framtiden, och Grums kan du glömma fy fan vilken håla,
Citera
2018-10-24, 03:05
  #91
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Det är ju lätt att tycka "tig och gräv" ibland...

Men man skall ha klart för sig hur jävla trist det kan vara för ungdomar att växa upp i sådana småorter.
Det satsas i princip inget på ungdomar som inte har ett idrottsintresse.
Man kan bygga hockeylador och nya fotbollsarenor för fantasibelopp men inte en krona till något annat.
Tror fan det att i en sådan miljö så hamnar ungdomar lättare på glid när de inte har ett skit att göra.

Det är inte ok att bli attackerad av en björn. Men ställer man sig i ett björnrikt område och häller honung över sig skall man inte bli förvånad om det kommer en björn och hälsar på. Det är lite samma sak här, har ungarna inget att göra skall man inte bli förvånad om de hittar på fanskap, det har ungdomar gjort sedan tidens begynnelse och inget som är unikt för Grums.
Du har lite rätt i det du säger men..
När kycklingarna vandaliserar, stjäl och förstör så skall de inte heller bli förvånade när de får sig ett rejält kokstryk heller.
Ungar har hittat på fanskap i alla tider och har ända fram till nu fått tåla lite pisk när de blir påkomna.
Sen att hönan sitter och försvarar sina små försvarslösa oförstående guldknular i slaskpressen är ju extra tragiskt.

Nej stå för det de gjort eller tål ett kokstryk!

En sak till, inget att göra? Det är inte samhällets uppgift att varken aktivera eller uppfostra barn, det är föräldrarnas uppgift.
17 år varför är han inte i skolan eller arbetar? Finns det inget arbete skall han vara i skolan och yrkesutbilda sig, inte vara ute på nätterna och vandalisera, är man 17 är man nästan vuxen..
Sen att han förmodligen är en liten korggosse i jämförelse med andra kycklingar i utsatta områden hör inte hit, han borde skämmas och inte gråta bakom mammas kjolar som i sin tur gråter ut i slaskpressen!
__________________
Senast redigerad av Onanikrem 2018-10-24 kl. 03:34.
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback