Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-10, 04:16
  #1
Medlem
Adelaides avatar
Finns det några moderna (och kriminella) kulter/grupper inom kristendomen som har tolkat Bibeln på ett extremt och tabu-aktigt sätt? T.ex att det är okej att döda i syfte att offra till Gud, och som lever ett underjordiskt och anonymt liv (lite avsides från allmänheten), och som ägnar sig åt kusliga ritualer t.ex ritualmord. Ni förstår säkert vad jag är ute efter.
Citera
2018-03-10, 06:17
  #2
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Finns det några moderna (och kriminella) kulter/grupper inom kristendomen som har tolkat Bibeln på ett extremt och tabu-aktigt sätt? T.ex att det är okej att döda i syfte att offra till Gud, och som lever ett underjordiskt och anonymt liv (lite avsides från allmänheten), och som ägnar sig åt kusliga ritualer t.ex ritualmord. Ni förstår säkert vad jag är ute efter.
Tja...

Du har ju kristna grupper i USA som tycker det är ok att mörda vårdpersonal som utför aborter.
Citera
2018-03-10, 09:06
  #3
Medlem
Familjen
Filadelfiaförsamlingen i Knutby
Ku klux kan
Jehovas vittnen

En hyffsat lång lista finns här: https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Kategori:Kristna_sekter

Finns allt ett gäng knäppgökar inom kristendomen också även idag men generellt håller de låg profil. Man brukar ju säga att "sex och sekt" hör ihop och dessa sektdeltagare kopulerar nog mer än har ihjäl folk.
Citera
2018-03-10, 15:41
  #4
Medlem
Apologists avatar
River Phonenix familj var ju aktiva i sekten The Children of God (nuvarande: Family International) som tvingar barn till sexuella akter m.m.
Citera
2018-03-10, 20:27
  #5
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Jag tycker att Knutbysekten var oerhört extrem och hade alla komponenterna som TS frågat efter.
Citera
2018-03-10, 23:55
  #6
Medlem
Trollfeeders avatar
Jag skulle inte kalla dessa kulter för kristna, men det finns många kulter som är avarter av kristendom, ungefär på samma sätt som en cancercell är en avart av en normal cell.
Citera
2018-03-12, 15:37
  #7
Medlem
Ruger89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Tja...

Du har ju kristna grupper i USA som tycker det är ok att mörda vårdpersonal som utför aborter.
Har du ett enda exempel på det?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback