Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-10, 01:11
  #1
Medlem
Jag har en ljudbok som är 17 timmar lång och 350 MB stor. Jag måste få ner den till under 300 MB. Dvs antingen minska bitraten eller dela upp den i två delar. Anledningen är att jag vill importera denna ljudbok in i en viss tjänst som egentligen inte är gjord för ljudböcker och då finns tyvärr denna storleksgräns på 300 MB.

Jag har för närvarande tillgång till Android som plattform. Så antingen vill jag använda en webbtjänst eller en Android-app.
Jag har testat några enstaka appar men det funkade inte tillfredsställande. Det skulle tagit ett dygn att genomföra någon av dessa förändringar med appen jag testade senast, vet inte hur det kan komma sig.
Webbtjänsterna funkar faktiskt bra, men tyvärr har de jag testat inte velat genomföra hela konversationen, kanske för att 17 timmar är en för stor fil.

Så, om ni skulle göra en sådan omvandling, hur hade ni gjort? Några tips?
Jag får leta vidare bland webbtjänster och Android-appar, om någon vet någon bra så säg gärna till.

Lustigt nog vet jag en tjänst som kan omvandla en Youtube-video på precis sättet jag vill, även om den är så lång. Så en oerhört krånglig omväg hade varit att ladda upp filen till youtube på något sätt, dvs göra en film av den. Då vet jag att jag skulle få ner den med hjälp av en webbtjänst, i två delar ELLER genom att minska storleken. Alltså helt perfekt. Men ska jag verkligen behöva ta den omvägen?
Citera
2018-03-10, 01:56
  #2
Medlem
kalkryggars avatar
Googla efter någon online-tjänst. Så gör jag när jag behöver editera mediafiler. Har alltid funkat för mig och jag har testat hur många som helst. Bara googla.
Citera
2018-03-10, 02:06
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Googla efter någon online-tjänst. Så gör jag när jag behöver editera mediafiler. Har alltid funkat för mig och jag har testat hur många som helst. Bara googla.
Så gör jag också ofta. Har gjort det denna gång också, men stötte på problem som sagt. Kan du ge något förslag?

Har googlat "split mp3 into multiple pieces online" och testat flera av förslagen.
Har också googlat "change mp3 bitrate online" och testat några.
Men som sagt, inget har funkat hittills.
Citera
2018-03-10, 02:34
  #4
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 43344
Så gör jag också ofta. Har gjort det denna gång också, men stötte på problem som sagt. Kan du ge något förslag?

Har googlat "split mp3 into multiple pieces online" och testat flera av förslagen.
Har också googlat "change mp3 bitrate online" och testat några.
Men som sagt, inget har funkat hittills.

I värsta fall så får du väl ladda upp den som ett klipp på din Youtbue-kanal och sen rippa den därifrån med någon onlinetjänst.

Använder du då exempelvis onlinevideoconverter så kan du ju rippa den flera gånger. Bara att ställa in tider. Du kan ju då också välja bitrate.
Citera
2018-03-11, 16:31
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
I värsta fall så får du väl ladda upp den som ett klipp på din Youtbue-kanal och sen rippa den därifrån med någon onlinetjänst.

Använder du då exempelvis onlinevideoconverter så kan du ju rippa den flera gånger. Bara att ställa in tider. Du kan ju då också välja bitrate.
Tack för ditt svar.
Precis, det var onlinevideoconverter jag syftade på när det gällde att ladda ner från youtube. Den funkar väldigt bra i just detta sammanhang.

Problemet är väl att youtube endast tar emot videofiler. Eller går det att ladda upp en ljudfil och redigera den på youtube så att det faktiskt blir en video? Om inte, så mottages också tacksamt förslag på webbtjänster som kan skapa en 17 timmar lång film av en lika lång ljudfil..... Hmm vilka I-landsproblem alltså :P
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback