Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-17, 20:46
  #37
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Bästa programmet på SVT. Gillat Jesper Rönndahl sedan jag hörde honom i Pang Prego. Intelligenta tankar som framförs på ett flamsigt vis gör att det blir riktigt bra humor.
Nu går jag på dig istället kan du påminna mig om några intelligenta tankar, ja vill öva på devalveringen
Citera
2018-03-18, 13:06
  #38
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Nu överreagerar du, vilka skulle hota...Sverigevännerna menar du?
Ungefär...
Citera
2018-03-18, 15:05
  #39
Medlem
Svartskäggs avatar
Såg en del av senaste avsnittet. Det var bra. Men det ser konstigt ut när Jesper gestikulerar mycket med armarna medan han sitter i kostym bakom ett bord. Jag tror det vore bättre om han stod upp utan kostym.
Citera
2018-03-20, 00:05
  #40
Medlem
pointss avatar
Andra avsnittet var ju sjukt roligt!

Rikskasslern
Citera
2018-03-20, 14:43
  #41
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av points
Andra avsnittet var ju sjukt roligt!

Rikskasslern
Genialt!

Avsnitt två var väl inte lika kul som ettan, men det fanns höjdpunkter som ex omnämnandet av Gustav Kasselstrand (f'låt Kasslerstrand) som Rikskasslern.

Jag tyckte nog att delen som handlade om SD osv var lite för lång. Det gjorde att de satiriska inslagen tappade lite.
Citera
2018-03-23, 22:22
  #42
Medlem
michail.bakunins avatar
Det här blev resultatet när Jan Helin blev programchef kom in på avsnitt tre av en slump. Han försöker till och med artikulera och tala som John Oliver
Citera
2018-03-23, 22:50
  #43
Medlem
TumTums avatar
Hoppas programmet får lite bättre tid på en annan dag
20.00 på torsdagar så fler kan se det
Bra spark mot DN angående fake news
Citera
2018-03-24, 14:14
  #44
Medlem
Svartskäggs avatar
Jag undrar vad Lena Emilsson tycker om programmet.
Citera
2018-03-24, 20:57
  #45
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TumTum
Hoppas programmet får lite bättre tid på en annan dag
20.00 på torsdagar så fler kan se det
Bra spark mot DN angående fake news
Det hoppas jag verkligen inte. Jag har inte tid med TV på vardagarna och skulle alltså missa det. Detsamma gäller många andra. 22:00 en fredag är perfekt för då kan man titta på det i goda vänners lag under uppsluppna former.
Citera
2018-03-24, 21:55
  #46
Medlem
TumTums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kwato
Det hoppas jag verkligen inte. Jag har inte tid med TV på vardagarna och skulle alltså missa det. Detsamma gäller många andra. 22:00 en fredag är perfekt för då kan man titta på det i goda vänners lag under uppsluppna former.
Nåja, bara en tanke
Är bara lite förvånad över att så få kommenterar
Så jag antog att folk gjorde annat än att kolla
Citera
2018-03-24, 22:01
  #47
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TumTum
Nåja, bara en tanke
Är bara lite förvånad över att så få kommenterar
Så jag antog att folk gjorde annat än att kolla
Jag tycker i vart fall att Svenska nyheter är ett av få sevärda humorprogram. Dessutom har programmet nyhetsvärde. Det är väl underbyggt av fakta. I det senaste programmet saknade jag dock något vasst om censurfrågan, som är på tapeten. Jag hoppas det kommer i nästa avsnitt.
Citera
2018-03-25, 04:07
  #48
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Genialt!

Avsnitt två var väl inte lika kul som ettan, men det fanns höjdpunkter som ex omnämnandet av Gustav Kasselstrand (f'låt Kasslerstrand) som Rikskasslern.

Jag tyckte nog att delen som handlade om SD osv var lite för lång. Det gjorde att de satiriska inslagen tappade lite.
Har du noterat att rentav alla inslag är för långa...och därav tappar lite, övertydligt Benny Hill klappande på huvudet det inramar hela Jesper Rönndahl, själv har jag inte lärt mig nått nytt av infallsvinklarna/skämten vilket inte gör nånting...eftersom jag är en sund männish som inte förväntar mig nånting heller.
Det här långa cananbispratan tex är gammal skåpmat för hela Internet-generationen, samma skämt recyclade ifrån både usa och svenska likasinnade Rönndahl...man är bara efter så det är först nu svts tittare får bli upplysta 😃
Ränndahls främsta publik måste vara fattigpenssonärer
__________________
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-03-25 kl. 04:18.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback