Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-09, 19:11
  #1
Medlem
som rubriken lyder. drar jag igång dreamfilm, eller Nya filmer som det heter nu på datorn så kan jag slå igång randomrulle utan problem.

tar jag sen min samsung tv och öppnar webläsaren via smarthubben för att knappra in Nya filmer å streama på tvn istället så står det bara när jag försöker starta nån video "This media could not be loaded blabla format not supported"

varför?

jag har i flera års tid kunnat gå in på dreamfilm å slå igång vadsomhelst å streama på tvns webläsare utan problem?
nu har det plötsligt slutat fungera? provat på två olika tvapparater med samma utgång. det slutade även fungera på gamla dreamfilm innan dom la ner, funkar ej heller på nya filmer

vad kan jag göra?
Citera
2018-03-09, 19:17
  #2
Medlem
Dreamfilm togs ner eftersom att det är olagligt. Det är även olagligt att ladda ner sådan film från streamingsajter.
Citera
2018-03-09, 19:29
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spezys
Dreamfilm togs ner eftersom att det är olagligt. Det är även olagligt att ladda ner sådan film från streamingsajter.

Det var ju dock inte svaret på min fråga. frågan var varför det ej funkar på tvs webläsare men på datorn.
men kul att du är sån laglydig medborgare.
Citera
2018-03-09, 19:33
  #4
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turion1
Det var ju dock inte svaret på min fråga. frågan var varför det ej funkar på tvs webläsare men på datorn.
men kul att du är sån laglydig medborgare.

Troligtvis stödjer inte webbläsaren i tvn den codec som används för att förmedla materialet.

Det du kan göra är inte mycket mer än att betala för det material du absolut vill se.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback