Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-09, 17:59
  #1
Medlem
CoopColas avatar
Jag har väldigt ofta fått höra av folk att jag har torr humor. Jag tycker att det låter som något negativt men ganska ofta när jag "skojar till det" så brukar folk tycka det är roligt. Inte alla men vissa människor.

Så ska jag ta det som en komplimang eller en diss??
Citera
2018-03-09, 18:01
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoopCola
Jag har väldigt ofta fått höra av folk att jag har torr humor. Jag tycker att det låter som något negativt men ganska ofta när jag "skojar till det" så brukar folk tycka det är roligt. Inte alla men vissa människor.

Så ska jag ta det som en komplimang eller en diss??

Beror väl på, torr humor är väl kanske inte en bra merit om du satsar på att bli ståupp komiker. Men funkar det bra i din umgängeskrets och folk inte har något problem med det och dessutom tycker du är rolig ibland så är det väl inte mycket att fundera över tänker jag
Citera
2018-03-09, 18:03
  #3
Medlem
BewilderedHulders avatar
Skit i vad människor säger.

För det mesta säger arten människa ändå bara vad som ska låta bra i andras öron 99% av tiden, är mitt råd.
Citera
2018-03-09, 18:13
  #4
Medlem
26cms avatar
Jag tolkar torr humor som positivt. Lika så vass humor och ironisk och mörk humor.
Allt annat känns konstlat och framtvingat
Citera
2018-03-09, 18:14
  #5
Medlem
AA_Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoopCola
Jag har väldigt ofta fått höra av folk att jag har torr humor. Jag tycker att det låter som något negativt men ganska ofta när jag "skojar till det" så brukar folk tycka det är roligt. Inte alla men vissa människor.

Så ska jag ta det som en komplimang eller en diss??
Jag älskar torr humor. Ju torrare desto bättre. Släpp gärna en torr vits här vet ja!
Citera
2018-03-09, 19:18
  #6
Medlem
kalkryggars avatar
Om någon säger det till dig så menar dom nog att skämten/poängen når upp till 1-2 på en 10 gradig skala.

Drar du ett skämt och folk skrattar så är det nog mer dig dom skrattar åt och inte skämtet. Så tillsägelsen är väl ett försök att på ett snällt sätt få dig att inse att du kanske skall hålla in med humorn lite eftersom du inte är bra på det.

Så tolkar jag det.
Citera
2018-03-09, 19:26
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoopCola
Jag har väldigt ofta fått höra av folk att jag har torr humor. Jag tycker att det låter som något negativt men ganska ofta när jag "skojar till det" så brukar folk tycka det är roligt. Inte alla men vissa människor.

Så ska jag ta det som en komplimang eller en diss??
Jag säger det som en förskönande variant av, du min vän är tråkigt, men vet att andra i min bekantskapskrets nyttar ord när något sägs eller görs av en person, medan hen(!) inte uppvisar en förändring i känslor eller ansiktsuttryck.
Citera
2018-03-09, 19:48
  #8
Medlem
elmhedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoopCola
Jag har väldigt ofta fått höra av folk att jag har torr humor. Jag tycker att det låter som något negativt men ganska ofta när jag "skojar till det" så brukar folk tycka det är roligt. Inte alla men vissa människor.

Så ska jag ta det som en komplimang eller en diss??

Du ska ta det som en åsikt. Värdet på åsikten bör rimligen korrelera med vilket värde du sätter på personen bakom åsikten. Så om personer som du verkligen bryr dig om säger det kan du gott fråga. I alla andra fall kan det mötas med samma inställning man möter andra åsikter, t.ex. "chokladpudding är gott" eller "jag gillar inte "Johnny Logan". Alltså nollställd obryddhet
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback