Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-09, 17:36
  #1
Medlem
Hej,

Har en fråga, bor i spanien och driver eget, skall nu skaffa ett nytt företag men vill inte att någon skall kunna se att det är jag som ligger bakom.

I sverige finns ju tjänster där man som privatperson kan skicka fakturor med moms osv. Men dom vill naturligtviws ha mina uppgifter.

Är det någon som vet om det går att fixa på något sätt, exempelvis finns samma tjänst som i Sverige i något annat land där dom inte är lika noga med vem jag är?

Företaget kommer inte generera vinst, men jag behöver ett registreringsnummer.
Citera
2018-03-09, 19:06
  #2
Medlem
Snorkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larssoncj
Hej,

Har en fråga, bor i spanien och driver eget, skall nu skaffa ett nytt företag men vill inte att någon skall kunna se att det är jag som ligger bakom.

I sverige finns ju tjänster där man som privatperson kan skicka fakturor med moms osv. Men dom vill naturligtviws ha mina uppgifter.

Är det någon som vet om det går att fixa på något sätt, exempelvis finns samma tjänst som i Sverige i något annat land där dom inte är lika noga med vem jag är?

Företaget kommer inte generera vinst, men jag behöver ett registreringsnummer.

Är du sjukpensionär?? Eller varför vara hemlig??
Citera
2018-03-10, 11:09
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snorking
Är du sjukpensionär?? Eller varför vara hemlig??

Inget sådant, kruxet är att företag A kommer att ge affärer till företag B. Inget olagligt men kanske lite omoraliskt och därför kan jag inte visa att jag äger företag A.
Citera
2018-03-11, 10:59
  #4
Medlem
I ett AB får du ju ett annat registreringsnummer än det som är ditt personnummer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback