Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-09, 16:57
  #1
Medlem
rostigamazons avatar
Vi ser hur allt mer oseriösa företag, börjar utnyttja invandrarna som billig arbetskraft, dom stora förlorarna blir konsumenterna, när företagen försöker spara in på lönekostnaderna, när invandrarna ibland kan sakna kompetens, och kan ha problem med språket.

Ett exempel, vid monerteringsarbeten, av fönster dörrar osv, så tar det oftast längre tid för en lågavlönad invandrare, att utföra dessa monteringsarbeten, samtidigt har konsumenterna fått en tidsplan, som företaget inte lyckas uppehålla. En lägre lön, gör att arbetskraften presterar sämre.

Den rödgröna regeringen har lagt ett förslag om etableringsjobb 2019, syftet är att få in långtidsarbetslösa och nyanlända i arbete för en lägre lön. Regeringen vill att företagen endast ska behöva betala 8400 kronor per månad, sen ska svenska skattebetalare tvingas finansiera 9870 per månad. Ett unikt förslag, där svenska skattebetalare ska vara med och stödja lönedumpning.

Det här kommer vara ett hot mot seriösa svenska företag, som fortsätter att satsa på kompetens, och bra villkor för sina anställda. Vi kommer få två slags företag i Sverige, A-företag som har höga krav, så deras konsumenter blir nöjda. B-företag där det inte är så noga vilka man anställer, där man ofta ger en lägre lön till sina anställda.

Det är märkligt att dom som stödjer massinvandringen, inte protesterar när invandrarna blir utnyttjade på den svenska arbetsmarknaden. Tidigare har man skrikit om rasism, så fort någon har behandlat invandrarna på ett avvikande sätt. Men nu hör vi inget ?

Kommer svenska kvällstidningar hänga ut företag, som utnyttjar invandrare som billig arbetskraft ? För det tycks vara populärt bland kvällstidningarna, att hänga ut människor och företag som går emot invandringen.

Ska konsumenterna få ett bättre skydd, så man varnar konsumenterna för företag som utnyttjar invandrare som billig arbetskraft, för det bryter mot konsumenternas värderingar. Och konsumenterna vill även veta att personalen uppfyller konsumenteras krav.

Jag är rädd att vi kommer få se en arbetsmarknad, där allt fler företag, behandlar sina anställda allt sämre, när företagen inte lever upp till avtalsenliga löner, och arbetsmiljön blir allt sämre. För det kommer drabba konsumenterna, det är dom som är dom stora förlorarna.

Nu är ordet fritt, vad tycker du ?
Citera
2018-03-09, 17:28
  #2
Medlem
rostigamazons avatar
Löfven som tidigare var fackpamp i Metall, går helt emot det som han tidigare arbetade för, han tycks vara väldigt flexibel. En lön lite över 8 tusen kronor är inte mycket, och invandrarna som får dessa arbeten, kommer fortfarande vara fast i bidragsberoendet.
Citera
2018-03-09, 17:51
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rostigamazon
Löfven som tidigare var fackpamp i Metall, går helt emot det som han tidigare arbetade för, han tycks vara väldigt flexibel. En lön lite över 8 tusen kronor är inte mycket, och invandrarna som får dessa arbeten, kommer fortfarande vara fast i bidragsberoendet.

Att han fullständigt skiter i arbetarna och folket är väl ingen nyhet, han är ju en skojjare av rang.

Men detta får till och med mig att bli riktigt förvånad om det kommer från hans mun, är det Vänstern som påverkat det här eller? För i mina ögon är det helt sjukt. Men dom vill ju ha medborgarlön och att alla ska slippa jobba. Så blir inte förvånad om dom har en hel hand med i det här spelet.

Varför ska jag arbeta och betala hutlösa summor i skatt för att finansiera ett låtsasjobb? Snälla, jag behöver en förklaring, av någon mer vetande än jag själv.

Vem ska betala dessa löner när dom som betalar lönerna konkurreras ut från arbetsmarknaden?
Citera
2018-03-10, 13:57
  #4
Medlem
rostigamazons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ultra24
Att han fullständigt skiter i arbetarna och folket är väl ingen nyhet, han är ju en skojjare av rang.

Men detta får till och med mig att bli riktigt förvånad om det kommer från hans mun, är det Vänstern som påverkat det här eller? För i mina ögon är det helt sjukt. Men dom vill ju ha medborgarlön och att alla ska slippa jobba. Så blir inte förvånad om dom har en hel hand med i det här spelet.

Varför ska jag arbeta och betala hutlösa summor i skatt för att finansiera ett låtsasjobb? Snälla, jag behöver en förklaring, av någon mer vetande än jag själv.

Vem ska betala dessa löner när dom som betalar lönerna konkurreras ut från arbetsmarknaden?


Ja med den här utvecklingen, kommer vi få se allt mer lågavlönade invandrare i arbete, och då kommer fler svenskar tvingas ut i arbetslöshet. Ska regeringen ge bidrag för invandrarna som arbetar, då kommer det bli dyrt, regeringen kommer slussa över skattepengar till företagen, låter helt sjukt.
Citera
2018-03-11, 10:10
  #5
Medlem
rostigamazons avatar
Sänkta löner tycks svenskar inte vara intresserade av, många svenskar tycks ställa upp på att få lönen sänkt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback