Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-09, 15:31
  #1
Medlem
Qaas avatar
Hej,

Min flickvän och hennes klass som är relativt liten tog nyligen examen och nu ska dem på en resa snart. Som titeln lyder så består av 99% killar och endast två tjejer(inklusive min flickvän). Nu när det börjar närma sig avresa så blir jag fundersam och tänker för mycket på om det verkligen är rätt? Jag är inte den desperata kontrollerande pojkvännen som ska behöva hålla på koll på allt hon gör. Hon har sin frihet och kan göra sina val, men just den här resan ger mig en olustig känsla.

Dels för att jag som kille vet ju hur andra killar tänker, samt vad lite alkohol och det ena o de andra kan leda till. Om nu något dumt skulle hända så kanske jag aldrig kommer få veta det heller, vilket inte heller känns så kul.

Jag litar på henne till 100% men hon är en tjej, och tjejers känslor brukar ju vara som berg- o dalbana vilket kan göra att dem kanske tänker lite oklart i vissa situationer. Hon säger att jag inte ska ens behöva oroa mig för att något kan gå snett med denna resa för att hon verkligen älskar mig.

Vi har träffats sen 7 månader tillbaka och senaste 3 månaderna har det varit väldigt seriöst mellan oss.

Vad tycker ni? Är jag naiv? Oroar jag mig i onödan? Eller är människor verkligen som djur.
Citera
2018-03-09, 15:34
  #2
Medlem
Min spontana tanke är att någon av dessa killar (åtminstone) lär väl sätta på din flickvän väl under resan. Sedan blir ju tjejer sjukt kåta på resor har jag märkt. Även inrikes resor där hotell är inblandat.
Citera
2018-03-09, 15:34
  #3
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qaa
Hej,

Min flickvän och hennes klass som är relativt liten tog nyligen examen och nu ska dem på en resa snart. Som titeln lyder så består av 99% killar och endast två tjejer(inklusive min flickvän). Nu när det börjar närma sig avresa så blir jag fundersam och tänker för mycket på om det verkligen är rätt? Jag är inte den desperata kontrollerande pojkvännen som ska behöva hålla på koll på allt hon gör. Hon har sin frihet och kan göra sina val, men just den här resan ger mig en olustig känsla.

Dels för att jag som kille vet ju hur andra killar tänker, samt vad lite alkohol och det ena o de andra kan leda till. Om nu något dumt skulle hända så kanske jag aldrig kommer få veta det heller, vilket inte heller känns så kul.

Jag litar på henne till 100% men hon är en tjej, och tjejers känslor brukar ju vara som berg- o dalbana vilket kan göra att dem kanske tänker lite oklart i vissa situationer. Hon säger att jag inte ska ens behöva oroa mig för att något kan gå snett med denna resa för att hon verkligen älskar mig.

Vi har träffats sen 7 månader tillbaka och senaste 3 månaderna har det varit väldigt seriöst mellan oss.

Vad tycker ni? Är jag naiv? Oroar jag mig i onödan? Eller är människor verkligen som djur.

Jag har aldrig hört talas om en klass med 198 killar eller 200 studerande totalt. Du skarvar nog en del del där.

Kom med faktiska och korrekta siffror om du ska förvänta dig vettiga svar.
Citera
2018-03-09, 15:35
  #4
Medlem
Krusensnorres avatar
Du känner din tjej bättre än någon annan här. Vad tror du själv hon kommer att göra?
Citera
2018-03-09, 15:35
  #5
Medlem
Raktinyllets avatar
Så hennes klass består av 200 personer?
Citera
2018-03-09, 15:37
  #6
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qaa
Jag litar på henne till 100%

Nej, det gör du inte. Varför skulle du annars skapa denna tråden?
Citera
2018-03-09, 15:37
  #7
Medlem
Krusensnorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Jag har aldrig hört talas om en klass med 198 killar eller 200 studerande totalt. Du skarvar nog en del del där.

Kom med faktiska och korrekta siffror om du ska förvänta dig vettiga svar.
Dock ganska irrelevant i sammanhanget. Det är två brudar i en relativt liten klass, tycker den informationen räcker gott.
Citera
2018-03-09, 15:38
  #8
Medlem
RingInteSnutens avatar
Utifall du litar på henne så tycker jag du ska låta henne åka.
Utifall du känner att något kan ha hänt när hon kommer hem får du fråga henne rakt ut.
Citera
2018-03-09, 15:39
  #9
Medlem
HVIT.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krusensnorre
Dock ganska irrelevant i sammanhanget. Det är två brudar i en relativt liten klass, tycker den informationen räcker gott.

Då blir trekant för minst en av killarna! Det är min bedömning av egna upplevelser.
Citera
2018-03-09, 15:40
  #10
Medlem
Irrelefants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qaa
Hej,

Min flickvän och hennes klass som är relativt liten tog nyligen examen och nu ska dem på en resa snart. Som titeln lyder så består av 99% killar och endast två tjejer(inklusive min flickvän). Nu när det börjar närma sig avresa så blir jag fundersam och tänker för mycket på om det verkligen är rätt? Jag är inte den desperata kontrollerande pojkvännen som ska behöva hålla på koll på allt hon gör. Hon har sin frihet och kan göra sina val, men just den här resan ger mig en olustig känsla.

Dels för att jag som kille vet ju hur andra killar tänker, samt vad lite alkohol och det ena o de andra kan leda till. Om nu något dumt skulle hända så kanske jag aldrig kommer få veta det heller, vilket inte heller känns så kul.

Jag litar på henne till 100% men hon är en tjej, och tjejers känslor brukar ju vara som berg- o dalbana vilket kan göra att dem kanske tänker lite oklart i vissa situationer. Hon säger att jag inte ska ens behöva oroa mig för att något kan gå snett med denna resa för att hon verkligen älskar mig.

Vi har träffats sen 7 månader tillbaka och senaste 3 månaderna har det varit väldigt seriöst mellan oss.

Vad tycker ni? Är jag naiv? Oroar jag mig i onödan? Eller är människor verkligen som djur.

Om hon har gått i en klass med bara killar i ända till examen har det väl varit lika mycket i farozonen då? Eller träffas ni alltid direkt efter skolan?

Tycker du kan nämna till henne lite lättvindigt att det känns konstigt att hon ska ut och festa och supa själv med ett stort gäng killar, men skuldsätt henne inte för det eller gör det till en stor grej. Sedan får du avgöra vad det är för killar i klassen, verkar dem drägliga, eller är det stimmiga och flirtiga?
Citera
2018-03-09, 15:40
  #11
Medlem
Som-Gjutens avatar
Du säger du litar på henne till 100% men med tanke på att du skapat tråden så har du nog räknat fel
(skämt åsido)

Jag fattar precis vad du känner, har varit i nästan liknande situation.
Bästa du kan göra är att ignorera tanken på att något knasigt kan hända och ägna din tid åt något som gör dig glad och får dig att tänka på annat!

I värsta fall, OM det nu hade hänt något fuffens mellan din tjej och random snubbe, så ska du veta att det finns bättre tjejer där ute

Att du oroar/nojjar är för mig ett tecken på att du tycker om henne väldigt mycket och inte vill förlora henne! Vilket såklart är bra!

Håller tummarna för dig!

Nojja inte , gör nått kul så du slipper tänkta!
Citera
2018-03-09, 15:41
  #12
Medlem
Centauris avatar
Jag hade aldrig låtit min flickvän åka. Varför?

Hade hon accepterat att du hade åkt med 100 brudar på semester? Inte en chans i helvetet. Och då är killar ÄN värre. Ty de är på som kåtbockar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback