Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-13, 22:21
  #217
Medlem
Pebbiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurigfax
Ska precis renovera ett gammalt badrum med typ samma mått, gick på 130 papp inkl byte av avlopp/stammar, golvvärme etc.
Låter rimligt. Har gjort för ungefär samma. Jämförde 3 seriösa firmor. 140 ink rot. Villa, en del nya stammar (vatten, avlopp och el). Nytt innertak med spottar, golvvärme, kakel, klinker, duschhörna, kommod, handdukstork. På tok för mycket pengar egentligen. För lite konkurrens i branschen och för höga löner för hantverkare (mina gissningar). Men, det är så verkligheten servut. 15-20 som någon skrev. Tjenare! Om man köper en begagnad bajamaja kanske.
__________________
Senast redigerad av Pebbis 2018-03-13 kl. 22:24.
Citera
2018-03-14, 17:25
  #218
Medlem
Tpirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefana
Om ett badrum är 2,5 m hög, 2,5 bred och 1,5 m djup. För hur mycket renoverar ett företag det på ett ungefär? Blir det billigare om man köper kakel och sånt själv eller billigare/bättre om företaget står för båda renoveringen och materialet?

Jag är bara ute efter att ha det enkelt och stilrent i badrummet, antagligen bara vit.

Vet inte hur många gånger jag hört folk säga att de väntar med badrummet ett tag för att det är så dyrt och deras badrum har då varit lika litet som mitt. Vad är det som kostar så mycket mer i ett badrum jämfört med vardagsrum?

Har ni nån aning?
Mitt badrum är 3,3 kvadratmeter. Kostade 140 000 att totalrenovera. Lägenhet, ingen lyx, duschväggar i glas, inget badkar, golvvärme, spotlights i taket.
Citera
2018-03-14, 23:50
  #219
Medlem
Orkar inte läsa vad som skrivits men det skiljer sig mycket om var du bor. I city i en storstad kan rivning kosta upp till 15k ...det är något du själv kan göra om du får hjälp att plugga vatten.

Jag gjorde mitt. Nytt kakel, handfat, toa och dusch och möbler + el för 35k


Då rev jag, satte gips, och tätade MED besiktning av hantverkare. Monterade det mesta ...badrummet skulle ligga runt 120 om jag inte gjorde något själv.
Hämtade oxå allt som behövdes ... hantverkare beställde allt men jag hämtade och bar in.

Det är bara att kolla runt. Be om flera offerter ...och sen är det upp till dig hur mycket du vill/kan göra


Edit: gjordes vitt av en kompis så fick såklart bra rabatt i inköp men betalade vanligt timpris.
__________________
Senast redigerad av LoFiMojo 2018-03-14 kl. 23:58.
Citera
2018-03-15, 06:32
  #220
Medlem
Renoverar 2st 5m2 badrum med bra och prisvärd firma. Allt utom spotlights i taket. Ca 90k styck landade det på.
Citera
2018-03-15, 20:58
  #221
Medlem
meganegerdases avatar
Jag totalrenoverade mitt badrum på 1,6x1,9m i exklusiva material såväl som interiör. Ca 150tkr efter ROT.

Tror det är svårt att få en totalrenovering för mindre än 100tkr om det inte ska se skit ut
Citera
2018-03-16, 10:33
  #222
Medlem
Jag renoverar mitt ATM i stugan.
Kör med våtrumsmatta på golv och Fibo Trespo Våtrumsskivor(rekommenderas!!!)
till väggarna.
Gör allt själv.
Ca6kwm stort.

Golv
Vägg
Tak
Duschkabin
Handfat
Toastol

Hamnar kring 30K om det inte tillkommer något oväntat.
Köper allt då Bahaus eller andra aktörer kör med 30-50% rabatt

gör man allt själv så blir allt ”billigt”
Citera
2018-03-16, 10:53
  #223
Medlem
rogerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butterfly117
Jag renoverar mitt ATM i stugan.
Kör med våtrumsmatta på golv och Fibo Trespo Våtrumsskivor(rekommenderas!!!)
till väggarna.
Gör allt själv.
Ca6kwm stort.

Golv
Vägg
Tak
Duschkabin
Handfat
Toastol

Hamnar kring 30K om det inte tillkommer något oväntat.
Köper allt då Bahaus eller andra aktörer kör med 30-50% rabatt

gör man allt själv så blir allt ”billigt”
Fallspacklar du golvet??
Citera
2018-03-16, 12:08
  #224
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butterfly117
Jag renoverar mitt ATM i stugan.
Kör med våtrumsmatta på golv och Fibo Trespo Våtrumsskivor(rekommenderas!!!)
till väggarna.
Gör allt själv.
Ca6kwm stort.

Golv
Vägg
Tak
Duschkabin
Handfat
Toastol

Hamnar kring 30K om det inte tillkommer något oväntat.
Köper allt då Bahaus eller andra aktörer kör med 30-50% rabatt

gör man allt själv så blir allt ”billigt”

Hur gjorde du skarva och hörn på våtrumsmattan så att du var säker på att det skulle vara tätt?

Själv vill jag leja bort läggningen av våtrumsmatta och våtrumstapet för ungefär lika stor rum, har fått offert på ungefär 20k kr för bara arbetet med mattan. så känns inte så värt att låta någon annan göra det.
__________________
Senast redigerad av mattoys 2018-03-16 kl. 12:10.
Citera
2018-04-12, 22:03
  #225
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefana
Om ett badrum är 2,5 m hög, 2,5 bred och 1,5 m djup. För hur mycket renoverar ett företag det på ett ungefär?
Har ni nån aning?
Ja, JAg gjorde det för fyra fem år sedan. Blev jättebra, de bilade tröskel, tapetsering, nytt allt med ett undantag.
Gick bara på ca 25-30 papp. Rekommenderar firma Mölndalsvägen om du bor i väst.
PS
ALLT nytt, utom en enda ful gammal krok som påminner om gymnasieidrottshall: orsak är att bli påmind om hur fint det är ny i jämförelse med förr.
PPS
om du inte har handukstork, installera en. Du kommer inte ångra dig!
Citera
2018-04-13, 17:16
  #226
Medlem
rogerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Ja, JAg gjorde det för fyra fem år sedan. Blev jättebra, de bilade tröskel, tapetsering, nytt allt med ett undantag.
Gick bara på ca 25-30 papp. Rekommenderar firma Mölndalsvägen om du bor i väst.
PS
ALLT nytt, utom en enda ful gammal krok som påminner om gymnasieidrottshall: orsak är att bli påmind om hur fint det är ny i jämförelse med förr.
PPS
om du inte har handukstork, installera en. Du kommer inte ångra dig!
Bilade tröskel?? Varför det?
Tapet = våtrumstapet? Vad har du under den tapeten?
Citera
2019-12-03, 01:12
  #227
Medlem
WoodyLongschlongs avatar
Sen kommentar, sorry.

Men i regel så brukar jag säga att ett nytt badrum (allt som allt) kostar ca 100k
Citera
2019-12-03, 18:01
  #228
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WoodyLongschlong
Sen kommentar, sorry.

Men i regel så brukar jag säga att ett nytt badrum (allt som allt) kostar ca 100k
Oavsett om det 3 m2 eller 20?

Fick in en offert på 160 kex för arbete och arbetsmaterial. 3 kvadrat....
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback