Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-10, 09:34
  #13
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Kör själv en passat 2.0 diesel och kommer aldrig mer ha en passat i mitt liv.
Har kört äldre audi A4 och jag sitter inte bra i dem.

Kian har jag aldrig kört men mitt tips är att kolla på en XC70 eller en XC60.

Om nu TS tycker bagaget i en A6 är för litet vill h*n knappast ha en XC60 vars bagage är ännu mindre.
Citera
2018-03-10, 09:58
  #14
Medlem
Provocative2.0s avatar
Jag är förespråkare av Kia o deras garantier.
Du däremot kör bil i tjänsten o gillar motorer.
Nu är inte jag ett fan av VAGs bilar o då mest pga deras kvalitetsbrister som många förnekar. Det är enda fördelen för dig i ditt val av bil.
VAGs kvalitet litar jag inte på. Litar inte heller på Kias. Men i Kias fall så är det Kia o inte du som betalar för en eventuell dålig kvalitet.
Detta är nog enda fördelen för dig med Kian.
Själv har jag som motorkåt aldrig kört en rolig Kia o ska jag ens köpa en, sett ur dagens modellprogram så ska jag ha ändrat mitt körmönster då jag i dag ofta slukar mil o vill ha en hyffsad motor.

Personligen hade jag tittat på något annat.
Ett tips är att spana in Mazda 6. En bil jag hade som nummer ett när vi köpte senaste bilen. Men sambon ville ha mitt andraval o vägrade Mazdan genom kvinnlig prioritering.
Citera
2018-03-10, 14:35
  #15
Medlem
Krille.the.Pettersons avatar
Åkte förbi en handlare och provsatt kia och Audi och det var ju som jag misstänkte stor skillnad. Jag har ju kört en a6 av den modellen många ggr då svärfar har en men jag har aldrig ens suttit i en sorento. Tyvärr var det brunt skinn i audin och ingen dieselvärmare, annars hade det blivit affär direkt. Då den har riktigt bra utrustning förutom värmaren.

Sambon kommer aldrig gå med på att köpa en Mazda det är inte ens någon idé att föreslå det. Hon har rätt mycket veto då det är hennes bil vi säljer som hon betalat. Hennes val är a6 så det kommer säkert bli det. Även om jag skulle kunna ta passat med 240 hk också. Jag kör bil i tjänsten men får inte nyttja den privat, så det är en ren privatbil vi köper.
Citera
2018-03-11, 00:37
  #16
Medlem
18137s avatar
Kolla Skoda Kodiaq istället för Kia Sorento. Samma klass men Skodan är helt överlägsen.
Citera
2018-03-11, 07:27
  #17
Medlem
Krille.the.Pettersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 18137
Kolla Skoda Kodiaq istället för Kia Sorento. Samma klass men Skodan är helt överlägsen.

Jo jag har kollat på kodiaq men det finns ju knappt några beg, ny blir för dyr och leveranstiden är otroligt lång. Om 2-3 år när fd förmånsbilar börjar komma ut blir det ett bra alternativ.
Citera
2018-03-11, 18:05
  #18
Medlem
Krille.the.Pettersons avatar
Det blir nog en vanlig a6 -14 med 3.0 diesel, känns ju inte helt rätt med euro 5 nu när det pratas om förbud, men jag bor i en mindre stad och är väldigt sällan med bil i sthlm. Jag får antagligen förmånsbil om några år och det kommer isf vara en hybrid, så blir det förbud 2020 och det inte kommer en eftermarknadslösning på att kunna göra en euro 5->6 så får vi väl ha audin på hemmaplan bara.

Det är en i familjen som ska byta så priset blir bra.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback