Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-09, 13:28
  #1
Medlem
Tangentbordet "rusar" och hoppar fram själv. När jag exempelvis ska skriva in lösenordet på datorn så börjar den hoppa framåt eller skriver här så börjar den blinkande markeraren hoppa framåt av sig själv. Vad göra ?
Citera
2018-03-09, 14:29
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
Tangentbordet "rusar" och hoppar fram själv. När jag exempelvis ska skriva in lösenordet på datorn så börjar den hoppa framåt eller skriver här så börjar den blinkande markeraren hoppa framåt av sig själv. Vad göra ?


Skit i tangentbordet? Testa ett annat.
Citera
2018-03-10, 11:31
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wr4p
Skit i tangentbordet? Testa ett annat.

Har ju laptop så kan inte byta =(. Vad göra ?
Citera
2018-03-10, 11:45
  #4
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Har du blåst rent försiktigt med ren tryckluft över tangentdelen? Det kan vara smuts, damm, matskulor och annat drös som orsakar detta.
Citera
2018-03-10, 12:32
  #5
Medlem
du kan ju testa med ett USB-tangentbord se om det funkar att logga in
som tidigare sagts testa tryckluft oxså

om du får fram inloggnings sidan så bör där finnas en hjälpmedels ikon där kan du ev få fram skärmtangentbord så att du kan logga in

Med vänlig hälsning
t
__________________
Senast redigerad av tergo 2018-03-10 kl. 12:42.
Citera
2018-03-10, 12:45
  #6
Medlem
Tajger66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
Har ju laptop så kan inte byta =(. Vad göra ?
Har fått använda externa keyboard på mina laptopar då originaslet brukasr ge upp efter ett par år, ase minas s & a tex här i tezxten ovan. Funkasr för övrigt bättre med ett extern tycker jag, har ett trådlöst nu.
Citera
2018-03-10, 15:42
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tajger66
Har fått använda externa keyboard på mina laptopar då originaslet brukasr ge upp efter ett par år, ase minas s & a tex här i tezxten ovan. Funkasr för övrigt bättre med ett extern tycker jag, har ett trådlöst nu.

1) lägger nya bara över det gamla
2) är det bara att plugga in i USB porten. Vet datorn att det är det nya skrivbordet ?
Citera
2018-03-10, 16:14
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
1) lägger nya bara över det gamla
2) är det bara att plugga in i USB porten. Vet datorn att det är det nya skrivbordet ?

ja windows laddar själv ev drivrutin som behövs

Med vänlig hälsning
t
Citera
2018-03-11, 12:08
  #9
Medlem
Som sagt innan så brukar tangentbordet i laptops lägga av inom ett par år. Enda som kan hjälpa är väl att göra rent.

Går ju att köpa delar till vissa laptops (om inte alla) och byta själv, vilket är simpelt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback